Міністерство економіки України
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Тема: | Оскарження процедур закупівель |
Тема розширена: | Договір оренди окремого індивідуального визначеного майна (спеціальні вагони "ЗАК") |
Суть питання: |
Шановне Міністерство! Просимо Вас, надати роз’яснення щодо наступного питання. Так, у листопаді 2021 року, було укладено угоду на оренду рухомого майна "Спеціальні вагони типу ЗАК" ДК 021-2015 - 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту, очікувана вартість 96 147 грн. 36 коп., на підставі проведеного аукціону у системі "Prozorro Продажі" ініціатором закупівлі АТ "Укрзалізниця", на вимогу постанови КМУ №1054, а саме пункту 13. 01.01.2022 року, було укладено додаткову угоду, на продовження строків договору до 31.12.2022 року та збільшенням суми договору до 877 344 грн. 66 коп. з розрахунку встановленої ціни договору. Просимо Вас, надати роз’яснення, чи являється виключенням з закону України "Про публічні закупівлі" закупівля "Оренда строкового, платного користування окремого індивідуального визначеного майна, спеціальні вагони типу "ЗАК", на підставі проведеного аукціону у системі "Prozorro Продажі" ініціатором закупівлі АТ "Укрзалізниця". Чи підпадає дана послуга під дію закону України «Про публічні закупівлі»? Чи потрібно включати до річного плану закупівель дану послугу? Чи потрібно проводити процедуру закупівлі даних послуг та публікації у системі «Prozorro» замовником, згідно закону України "Про публічні закупівлі"? Дякуємо за відповідь. |
Відповідь на запит 77/2022 | |
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі – закупівля) – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону. Поряд з цим перелік випадків, на які не поширюється дія Закону для замовників визначений у частині п`ятій статті 3 Закону. Цей перелік випадків є вичерпним. Так, відповідно до пункту 4 частини п'ятої статті 3 Закону дія Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі та інше нерухоме майно. Згідно з частиною першою статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення. Відповідно до статті 190 Цивільного кодексу України майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки. Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами. В інших випадках замовник здійснює закупівлю в один із способів, керуючись вартісними межами, що встановлені Законом та з дотриманням мети Закону, зокрема забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвитку добросовісної конкуренції. Крім цього, зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках. |
|
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
Теги: | Спрощені закупівлі |