Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від Товариство з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент"

Тема: Виконання договору
Тема розширена: Замовник процедури закупівлі не визнає договору
Суть питання: ТОВ "Аванті-Девелопмент" є теплопостачальною організацією, уклало з бюджетною організацією (замовником закупівлі) договір за спрощеною процедурою про постачання теплової енергії. Договір є підписаний обома сторонами.
ТОВ виконує всі свої обов'язки відповідно до договору. Однак, бюджетна організація споживає послуги та водночас відмовляється оплачувати послуги, аргументуючи це тим, що вони не встигли зареєструвати договір на Прозоро і визнають його недійсним через це.
Питання: чи відсутність реєстрації договору на Прозоро робить договір недійсним?
Відповідь на запит 245/2023
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. 
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
У разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону та Особливостей, в один із способів, в залежності від очікуваної вартості предмета закупівлі, визначеного згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (зі змінами).
Виходячи з пункту 11 Особливостей, для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, згідно з  інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, яка затверджена наказом ДП “Прозорро” від 20.10.2022 № 25 (ознайомитися з якою  можна за посиланням: http://https://bit.ly/prozorro_nakaz25) (далі - Інструкція) або шляхом укладання прямих договорів з обов’язковим звітуванням в електронній системі закупівель про їх укладення. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Слід зазначити, що наразі саме закупівлі згідно Інструкції відбуваються у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному статтею 14 Закону.
Таким чином, у разі укладення договору за спрощеною закупівлею згідно Інструкції, в електронній системі закупівель не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Виходячи з статті 44 Закону та статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі встановлена адміністративна відповідальність у вигляді  накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Водночас слід зазначити, що реєстрація договорів про закупівлю здійснюється замовниками згідно з порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012  № 309. При цьому, оскільки згідно з Положенням про Державну казначейську службу України (далі – Казначейство), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215 (зі змінами), Казначейство є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів, з питання щодо реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань в органах Казначейства, у тому числі щодо погашення простроченої заборгованості, пропонуємо звернутися до Казначейства.
Крім цього, зазначаємо, що питання визнання договорів недійсними регулюється статтями 202–236 ЦК України і статтею 208 ГК України. Виходячи з статті 215 ЦК України, розрізняють два види недійсних правочинів: нікчемні та оспорювані. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. При цьому випадки, у разі яких договір про закупівлю є нікчемним, встановлені                  статтею 43 Закону, та не містять випадку, зазначеного Вами у запиті.
Одночасно зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, відповідно до норм Закону, Положення про  Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.
Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Оприлюднення інформації про закупівлю Виконання договору
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json