Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Молдова
05.08.2022 | 09:41 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ Світовій організації торгівлі 20 та 22 липня 2022 року проходило засідання, присвячене проведенню другого Огляду торговельної політики Республіки Молдова. У рамках цього заходу члени СОТ мали можливість ознайомитися зі змінами та досягненнями економічної, торговельної та інвестиційної політики Молдови, що відбулися у період між проведенням першого Огляду у 2015 році, а також порушити запитання, що становлять торговельний інтерес, та отримати письмові відповіді на них безпосередньо від Молдови. Всього Молдові було направлено близько 190 письмових запитань різними членами СОТ, а під час засідання свої виступи оголосили представники 17 делегацій, у тому числі і від України.
У багатьох виступах відзначалися зусилля Уряду Республіки Молдова, спрямовані на зміцнення економіки та покращення бізнес-клімату. Так, у 2016-2019 роках спостерігалася тенденція зростання реального ВВП Молдови (в середньому на 4,4 відсотка щорічно). Проте у 2020 році відбулося падіння ВВП на 7 відсотків через пандемію COVID-19 та сильну посуху, які особливо негативно вплинули на сектори, пов’язані з наданням послуг, та сільське господарство Молдови. У 2021 році тенденцію зростання було відновлено, і показник зростання ВВП Молдови збільшився до 13,9 відсотка, значно перевищивши допандемічний рівень. Водночас війна, розпочата РФ проти України, безпосередньо вплинула і на економіку Молдови, оскільки спричинила великий потік українських біженців до Молдови, збільшивши фіскальне навантаження на бюджет, призвела до зростання світових цін та порушення ланцюгів поставок. У цьому зв’язку згадувалося про стійкість економіки Молдови та оперативне реагування на гуманітарну кризу, викликану війною. Крім того, у виступах делегацій Молдови, Ісландії, Канади, ЄС, Великої Британії, Японії, Південної Кореї, Бразилії було висловлено рішуче засудження військової агресії РФ проти України та зазначено про численні негативні наслідки війни не лише для України та Молдови, а і для світової економіки, міжнародної торгівлі та продовольчої безпеки.
Учасники засідання відмічали прихильність Молдови багатосторонній торговельній системі та участь у діяльності СОТ, приєднання до Угоди про державні закупівлі та ратифікацію Угоди про спрощення процедур торгівлі, залучення до чотирьох спільних ініціатив та неформальних робочих груп, покращення виконання Молдовою своїх зобов’язань щодо направлення необхідних нотифікацій до СОТ.
Віталися реформи, проведені у період між оглядами в економічній та торговельній сферах, які сприяли тому, що економіка Молдови стала більш відкритою та ринково-орієнтованою. Зокрема, згадувалося про поліпшення регуляторного, торговельного та інвестиційного режимів для вітчизняних та іноземних інвесторів, удосконалення захисту прав інтелектуальної власності та процесу проведення державних закупівель, спрощення митних процедур, розвиток електронної комерції.
Слід зазначити, що більшість із проведених реформ здійснювалися в рамках імплементації Угоди про асоціацію між Молдовою та Європейським Союзом, яка була підписана у червні 2014 року і повністю набула чинності у липні 2016 року. Зазначена Угода передбачає необхідність поступового наближення законодавства, правил та процедур Молдови до норм та стандартів ЄС у багатьох сферах, включаючи санітарні та фіто-санітарні вимоги, технічне регулювання, митні процедури, державні закупівлі, оподаткування, регулювання енергетичного сектору тощо. У цьому зв’язку окремі члени СОТ висловлювали застереження і наголошували на тому, що результати реформ, які проводяться Молдовою в контексті регіональної інтеграції, не повинні призводити до дискримінації стосовно країн, які не входять до відповідного регіону. Водночас Уряду Республіки Молдова пропонувалося також посилити реформи, спрямовані на спрощення процедур торгівлі.
Направлені запитання членами СОТ стосувалися: стратегії розвитку економіки Молдови до 2030 року; вимог до великих інвестиційних проєктів; стратегій та планів щодо режиму захисту прав інтелектуальної власності; імплементації схеми уповноважених економічних операторів. Деякі учасники порушували запитання та висловлювали занепокоєння щодо Закону Молдови про внутрішню торгівлю та запровадження граничних торговельних надбавок. Занепокоєння також викликали перевищення ставок окремих ввізних мит своїх зв’язаних рівнів у СОТ, втручання держави в економіку, а також питання забезпечення верховенства права та боротьби з корупцією, які впливають на інвестиційне середовище. У зазначених сферах також пропонувалося посилити реформи для сприяння залученню додаткових прямих іноземних інвестицій.
Довідково: всі тарифні лінії Молдови є зв’язаними. Різниця між зв’язаними рівнями ставок ввізних мит та тими, що застосовуються, в цілому є незначною. Так, у 2021 році проста середня зв’язана ставка становила 7,7 відсотка у порівнянні з простою середньою MFN ставкою у розмірі 6,2 відсотка. На сільськогосподарську продукцію застосовувалася середня ставка ввізних мит у розмірі 13,8 відсотка. При цьому найвища ставка застосовувалася при імпорті цукру (у розмірі 75 відсотків). Близько 36 відсотків тарифних ліній від загальної кількості мають нульові ставки ввізного мита. Водночас за 24 тарифними лініями ставки ввізних мит, що застосовувалися, перевищували свої зв’язані рівні у СОТ.
У виступах багатьох учасників, у тому числі і делегації України, зазначалося про важливість двостороннього торговельного та інвестиційного співробітництва з Молдовою, зокрема і в режимі вільної торгівлі.
Від України було завчасно направлено письмові запитання до Молдови щодо: процесу інтеграції до ЄС; вимог до великих інвестиційних проєктів; ліцензування експорту; запровадження граничних торговельних надбавок на м’ясо птиці; існування норм щодо необхідності виділення окремих місць на полках у закладах торгівлі для розміщення харчової продукції, виробленої та/або обробленої на території Молдови; нового механізму сплати екологічного збору; регулювання сектору фінансових послуг тощо.
Згадані запитання були окреслені у виступі представника України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено надання Молдові статусу кандидата на членство в ЄС спільно з Україною у червні 2022 року, а також висловлено вдячність Молдові за допомогу та підтримку, що надаються Україні у зв’язку з військовою агресією РФ проти України.
Довідково: у 2021 році обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Молдовою збільшився на 30 відсотків у порівнянні з 2020 роком і склав 1,1 млрд. доларів США. За чотири перші місяці 2022 року обсяги торгівлі товарами зросли на 18 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року (до 307,8 млн. доларів США), при цьому імпорт товарів з Молдови знизився на 16 відсотків, а український експорт зріс на 21,3 відсотка – до 287,2 млн. доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення другого Огляду торговельної політики Молдови можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом зазначеної країни та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/428 і WT/TPR/S/428), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.