Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Російської Федерації
11.10.2016 | 11:35 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТПерший Огляд торговельної політики Російської Федерації було проведено 28 та 30 вересня 2016 року під час засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики.
Росія набула повноправного членства у СОТ з 22 серпня 2012 року, і зазначений захід дозволив спільно з іншими членами СОТ вперше проаналізувати зміни і тенденції розвитку економічної, торговельної та інвестиційної політики цієї країни з часу вступу до цієї міжнародної організації, а також оцінити участь цієї країни у багатосторонній торгівельній системі як члена СОТ.
Під час заходу обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Російської Федерації (документ WT/TPR/G/345) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/345), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших країн (всього було завчасно надано понад 750 письмових запитань), та відповіді на них від РФ.
В обговоренні взяли участь представники 53 делегацій, які були поінформовані про напрями економічної та зовнішньої торговельної політики Російської Федерації, виклики, які постають перед країною у зв`язку зі складними економічними умовами та значним скороченням ВВП. Під час обговорення представники країн – членів СОТ зазначали, що падіння цін на нафту, введення санкцій до РФ деякими країнами та заходи, застосовані Росією у відповідь, були одними із основних причин падіння економіки. І незважаючи на заявлені наміри країни реалізовувати структурні реформи з метою забезпечення диверсифікації економіки та зменшення залежності від нафтогазових ресурсів, деякі делегації відзначали, що набагато більше зусиль має бути вжито для забезпечення економічного пожвавлення.
Так, обговорюючи можливі орієнтири подальшого розвитку торговельної політики РФ, деякі учасники у своїх виступах виділяли три групи заходів, на яких в основному базувалася відповідь Уряду Російської Федерації на економічну кризу: застосування фіскальних стимулів, перехід до режиму плаваючого курсу російського рубля та імпортозаміщення. При цьому, здійснюючи загальний огляд перших двох груп заходів, представники делегацій порушували запитання стосовно відповідності третьої групи заходів основним принципам СОТ і акцентували увагу делегації РФ, що політика, яка базується на меті імпортозаміщення, може нівелювати зусилля з лібералізації торгівлі та обмежити конкуренцію, що в результаті не забезпечить стале економічне зростання.
Особливе занепокоєння висловлювали представники деяких делегацій, в тому числі і України, щодо запровадження Росією заборон і обмежень імпорту та транзиту товарів через її територію, що вже призвело до значного зниження обсягів торгівлі. Крім того, висловлювалися занепокоєння щодо санітарних і фітосанітарних заходів та заходів технічного регулювання, які застосовуються Російською Федерацією без врахування міжнародних стандартів, що створює невиправдані торговельні бар`єри для членів СОТ.
Представники багатьох країн-членів СОТ, в тому числі і України, запитували у РФ інформацію щодо політики Євразійського економічного союзу і повноважень Євразійської економічної комісії, зважаючи на розширення їх ролі у прийнятті і застосуванні рішень стосовно торговельної політики на регіональному рівні. Питання стосувалися загального зовнішнього тарифу, розроблення нового Митного кодексу, переговорів щодо угод про вільну торгівлю, порядку проведення розслідувань і застосування заходів торговельного захисту тощо, а також взаємозв’язку між нормами законодавства Євразійського економічного союзу і РФ.
Деякі учасники висловлювали занепокоєння щодо встановлених у РФ вимог стосовно наявності вітчизняної складової під час проведення державних закупівель та врегулювання діяльності державних підприємств, зазначаючи, що такі вимоги можуть викривлювати торгівлю через значне втручання держави в економіку, насамперед через державні компанії, які нею контролюються, складають більше половини ВВП і представляють такі ключові сектори економіки, як банківський, транспорт та енергетика. Тому представники багатьох делегацій висловлювали пропозиції щодо необхідності більш ефективного управління такими компаніями, поновлення призупиненої програми приватизації та приєднання РФ до Угоди СОТ про державні закупівлі, що в комплексі допоможе підвищити прозорість політики, зменшити викривлення в діяльності державного сектора та стимулювати зростання.
Під час огляду члени СОТ порушували і інші проблемні питання, пов’язані з браком транспарентності і передбачуваності торговельної та інвестиційної політики РФ, складністю і неперадбачуваністю процедур митного оформлення, неналежним рівнем захисту прав інтелектуальної власності, існуванням корупції, застосуванням заходів торговельного захисту, наданням субсидій виробникам і споживачам енергетичних ресурсів, а також виробникам окремих галузей (автомобілебудування, рибальство) тощо.
Як зазначено вище, у засіданнях взяла участь і делегація України, яка у своїх виступах акцентувала увагу інших членів СОТ на низці обмежень і заборон, запроваджених Російською Федерацією стосовно товарів українського походження, їхнього транзиту через територію РФ до третіх країн. Українська делегація висловила позицію щодо невідповідності таких дискримінаційних заходів положенням угод СОТ, наголосила на необхідності їх усунення, а також окреслила інші запитання, підготовлені від української сторони (виступи делегації України англ. та укр. мовами, а також письмові запитання від України та відповіді РФ на них).
Довідково: у рамках підготовки до Огляду торговельної політики РФ Мінекономрозвитку спільно із заінтересованими органами державної влади та підприємствами було підготовлено понад 90 письмових запитань до Російської Федерації, що стосувалися кількісних обмежень імпорту, транзиту, технічного регулювання, санітарних і фітосанітарних вимог, заходів торговельного захисту, дотримання принципу транспарентності тощо.
Таким чином, участь у процедурі Огляду торговельної політики Російської Федерації дозволила Україні ще раз порушити проблемні питання, викликані діями РФ, і використати наявні механізми для забезпечення дотримання РФ, як членом СОТ, своїх міжнародних зобов’язань, взятих в рамках членства у цій міжнародній організації, зокрема усунення низки обмежень і заборон, запроваджених стосовно товарів українського походження, а також їхнього транзиту через територію РФ до третіх країн, необхідності подальшого підвищення транспарентності та послідовності державної економічної та торговельної політики.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики закликала делегацію РФ до продовження подальшої системної роботи в напрямі забезпечення відкритості та передбачуваності торговельного та інвестиційного режиму, дотримання принципів, зобов’язань та правил СОТ під час формування та реалізації державної політики з метою максимізації потенціалу країни та сприяння розвитку багатосторонньої торговельної системи.