Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Діяльність Національного контактного пункту України з відповідального ведення бізнесу
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Нормативно-правові акти
- Виставково-ярмаркові заходи
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2026 році
- Перелік заходів виставково-ярмаркової діяльності в Україні у 2025 році
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2025 році
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в країнах світу
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
- Довкіллєва політика
- Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів
- Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- Природоохоронні території та біорізноманіття
- Оцінка впливу на довкілля
- Управління відходами
- Рибне господарство
- Тваринництво
- Сільськогосподарське дорадництво
- Насінництво та охорона прав на сорти рослин
- Гідротехнічна меліорація земель
- Захист і карантин рослин
- Регулювання діяльності з ОРР та ФПГ
Огляд торговельної політики Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії
20.11.2025 | 18:36 | Департамент торговельних угодУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 28 та 30 жовтня 2025 року було проведено засідання, присвячене першому Огляду торговельної політики Великої Британії, що надало можливість членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін її торговельного, економічного та інвестиційного режимів, зокрема після виходу Великої Британії з Європейського Союзу у 2020 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/476 і WT/TPR/S/476), а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього Великій Британії було направлено понад 740 письмових запитань від 34 членів СОТ, у тому числі й України.
Торгівля відіграє важливу роль у розвитку економіки Великої Британії. Так, у 2024 році обсяги експорту та імпорту товарів і послуг становили 62 відсотки від ВВП. Компанії, орієнтовані на експорт, є на 22 відсотки більш продуктивними, ніж інші компанії. Водночас протягом останніх 17 років показники торгівлі Великої Британії послабилися через вплив глобальних та внутрішніх факторів, таких як світова фінансова криза 2008-2009 років, вихід країни з ЄС після референдуму 2016 року (Brexit), пандемія COVID-19 та різке підвищення світових цін на енергоносії у 2022 році.
У відповідь на зазначені виклики Велика Британія змінює і свій торговельний режим, успадкований за 47 років її членства в ЄС, інтегруючи торговельну політику у більш масштабні структурні реформи, спрямовані на зменшення пов’язаних з торгівлею витрат, збільшення інвестицій та стимулювання економічного зростання. Зокрема, після виходу з ЄС торговельна політика Великої Британії була зосереджена на укладанні нових регіональних торговельних угод, зниженні ставок ввізних мит, спрощенні процедур торгівлі та реформуванні правил стосовно інструментів торговельного захисту, контролю за субсидіями, державних закупівель, конкуренції в цифровому форматі тощо.
Учасники засідання вітали прийняття Великою Британією у 2025 році нової Стратегії торгівлі, Сучасної промислової стратегії та Стратегії розвитку малих та середніх підприємств, які націлені на підтримку сталого та інклюзивного зростання на території всієї країни, та висловлювали зацікавленість у вивченні її досвіду у забезпеченні стійкості ланцюгів постачання, сприяння розвитку високотехнологічних секторів, збільшення участі малих та середніх підприємств у глобальних ланцюгах створення доданої вартості, розширення економічних можливостей жінок, вирішення регіональних економічних диспропорцій.
Будучи непохитним прибічником СОТ, Велика Британія формує свою торговельну політику на основі правил цієї міжнародної організації. Такий підхід забезпечує передбачуваність її відносин з торговельними партнерами, що є критично важливим в умовах дедалі більш невизначеної глобальної економіки.
У багатьох виступах члени СОТ згадували про активну та конструктивну участь Великої Британії у діяльності СОТ, відзначаючи її важливу роль як надійного партнера та прагматичного координатора переговорів. Особливо високо оцінювалося лідерство Великої Британії у просуванні обговорень щодо реформування СОТ, у тому числі відновлення повноцінного функціонування системи вирішення спорів. При цьому віталося рішення Великої Британії щодо приєднання до тимчасової домовленості стосовно багатостороннього апеляційного арбітражу (Multi-Party Interim Appeal Arbitration Arrangement). Високу оцінку учасників отримала Велика Британія і за дотримання своїх зобов’язань з направлення необхідних нотифікацій до СОТ, участь в обговореннях про державні закупівлі, внесок у переговори про субсидії у галузі рибальства, залученість до спільних ініціатив СОТ щодо торгівлі та навколишнього середовища, малих та середніх підприємств, гендерної рівності.
Відзначалися високі значення показників експорту послуг Великої Британії, особливо швидке зростання цифрових послуг. У цьому зв’язку члени СОТ згадували про відкритість та ефективність регулювання ринку послуг Великої Британії, що характеризується розвиненою фінансовою та цифровою інфраструктурою, а також динамічною інноваційною екосистемою. Зазначалося і про зусилля Великої Британії, спрямовані на покращення умов для розвитку цифрової торгівлі, у тому числі прийняття у 2024 році закону про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів. Водночас Великій Британії рекомендували уникати заходів, що можуть надмірно обмежувати торгівлю послугами. Це, зокрема, стосується регулювання тимчасового переміщення професійних фахівців у рамках системи візового спонсорства Великої Британії (UK Sponsorship Scheme).
Значний інтерес членів СОТ викликала так звана “зелена” економіка Великої Британії, розширення якої відбулося завдяки стрімкому зростанню сектору відновлюваної енергетики. Учасники засідання високо оцінювали амбітні кліматичні зобов’язання Великої Британії, включаючи план щодо декарбонізації енергопостачання Великої Британії до 2030 року та мету стосовно досягнення нульового рівня викидів до 2050 року. При цьому згадувалося рішення Великої Британії про скасування ставок ввізних мит на 100 “екологічних” товарів, що може сприяти досягненню поставлених цілей. Водночас запитання висловлювалися щодо намірів Великої Британії запровадити у 2027 році механізм прикордонного коригування вуглецю (CBAM) та його потенційного впливу на міжнародну торгівлю. У цьому зв’язку Великій Британії пропонувалося забезпечити, щоб розроблення та імплементація цього заходу мінімізували негативні торговельні наслідки, враховували правила СОТ та виклики, з якими стикаються члени СОТ, що розвиваються.
Більшість учасників також відзначала зусилля Великої Британії у сфері спрощення торгівлі, включаючи цифровізацію митних процедур. Проте у деяких виступах висловлювалися занепокоєння щодо призупинення Великою Британією впровадження “єдиного торговельного вікна”, без встановлення конкретних термінів завершення цього процесу.
Окремі занепокоєння висловлювалися і щодо деяких нетарифних заходів, у тому числі заборони імпорту птиці та інших видів м’ясної продукції, запроваджених на підставі санітарних і фітосанітарних вимог, а також стосовно технічного регулювання і оцінки відповідності. Члени СОТ закликали Велику Британію переглянути її підхід щодо визнання стандартів відповідно до правил СОТ.
Великій Британії було також рекомендовано підвищити ефективність своєї системи контролю за субсидіями, забезпечити безперешкодний режим торгівлі основними лікарськими засобами, а також уникати запровадження нових заходів, що спотворюють торгівлю, під час реформування програм сільськогосподарської підтримки.
Завчасно направлені запитання України до Великої Британії стосувалися: ролі новостворених структур, таких як Департамент з питань бізнесу та торгівлі та Центр ланцюгів постачання, у формуванні та реалізації торговельної політики; планів Великої Британії щодо укладення нових угод про взаємне визнання, а також збільшення цифрової торгівлі; процесу скринінгу прямих іноземних інвестицій; заходів, що сприяють зростанню експорту послуг; особливостей податкового режиму, включно з питаннями екологічного оподаткування; планів щодо запровадження CBAM; інструментів торговельного захисту; режиму ліцензування та адміністрування тарифних квот тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено високий рівень розвитку і стійкість економіки Великої Британії попри зовнішні та внутрішні виклики, її активну роль у діяльності СОТ, зокрема участь у переговорах та спільних ініціативах. Зазначалося і про поточний стан двосторонньої торгівлі між Україною та Великою Британією, зокрема значне зменшення обсягів у 2022 році внаслідок збройної агресії росії проти України та відновлення тенденції зростання у 2023 році. При цьому наголошувалося про те, що, незважаючи на негативний вплив війни на торгівлю, Україна та Велика Британія продовжують зміцнювати економічні та торговельні відносини, ґрунтуючись на спільних цінностях та двосторонніх угодах, зокрема Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії та Україною, підписаної 8 жовтня 2020 року, а також інших домовленостях (про цифрову торгівлю, сторічне партнерство тощо). Українською стороною було висловлено вдячність Великій Британії за неухильну підтримку України і всю надану допомогу для подолання негативних наслідків російського вторгнення.
Довідково: у 2022 році через наслідки повномасштабного вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами України з Великою Британією скоротилися майже вдвічі у порівнянні з попереднім роком – з 2,2 до 1,2 млрд доларів США. У 2023 році тенденція зростання двосторонньої торгівлі товарами відновилася (обсяги збільшилися на 25,6 відсотка у порівнянні з 2022 роком – до 1,5 млрд доларів США), і продовжилася у 2024 році, досягнувши 1,9 млрд доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення першого Огляду торговельної політики Великої Британії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/3X0GqGU, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.