Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Федеративної Республіки Бразилія
29.11.2022 | 14:55 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі 23 та 25 листопада 2022 року проходило засідання, присвячене проведенню восьмого Огляду торговельної політики Бразилії. У рамках цього заходу члени СОТ мали можливість порушити запитання, що становлять торговельний інтерес, та отримати письмові відповіді на них безпосередньо від Бразилії, проаналізувати зміни та досягнення її економічної, торговельної та інвестиційної політики, що відбулися у період між проведенням попереднього Огляду у 2017 році.
Всього членами СОТ було завчасно направлено 958 письмових запитань до Бразилії, а безпосередньо під час засідання свої виступи оголосили представники 51-ї делегації, у тому числі й від України, що підтвердило важливу роль Бразилії у багатосторонній торговельній системі.
Для України Бразилія є одним із важливих торговельних партнерів у регіоні Латинської Америки та Карибського басейну. До розпочатої РФ війни проти України обсяги торгівлі між Україною та Бразилією постійно зростали. Так, у 2021 році обсяг двосторонньої торгівлі товарами та послугами збільшився майже вдвічі у порівнянні з 2019 роком і склав 572 млн. доларів США. За січень-серпень 2022 року обсяг двосторонньої торгівлі товарами між Україною та Бразилією скоротився на 60 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року і становив 169,4 млн. доларів США (експорт зменшився на 90,6 відсотка, імпорт – на 42,2 відсотка).
Про негативний вплив війни на торгівлю та світову економіку, у тому числі прогнозні показники економічного розвитку Бразилії, було поінформовано представником делегації України під час першого дня засідання.
Слід зазначити, що економіка Бразилії почала відновлюватися у 2021 році після падіння обсягів ВВП на 3,9 відсотка у 2020 році через пандемію COVID-19. У результаті своєчасно здійснених Урядом Бразилії економічних заходів підтримки обсяг ВВП збільшився на 4,6 відсотка, і, незважаючи на наслідки пандемії та вплив теперішньої геополітичної кризи, викликаної російською військовою агресією проти України, у 2022 році очікується позитивний сценарій розвитку бразильської економіки, хоча значення очікуваних макроекономічних показників були переглянуті: за оцінками Уряду Бразилії зростання обсягів ВВП становитиме 2 відсотки у 2022 році та 2,5 відсотка – у 2023 році.
Макроекономічну стійкість економіки Бразилії, відкритість її торговельного та інвестиційного режимів, а також активну участь у діяльності Світової організації торгівлі було відзначено у виступах представників делегацій України та інших членів СОТ.
Зокрема, учасники засідання вітали: процес приєднання Бразилії до багатосторонньої Угоди СОТ про державні закупівлі, зазначаючи, що Бразилія є першою латиноамериканською країною, яка прийняла таке рішення, висловлювали сподівання щодо оперативного завершення відповідних процедур; нещодавнє подання Бразилією заявки стосовно приєднання до Угоди СОТ про торгівлю цивільною авіатехнікою. Високо оцінювався внесок Бразилії у процес прийняття рішень під час 12-тої Конференції міністрів СОТ, а також у поточні обговорення спільних ініціатив, включаючи розвиток електронної комерції, спрощення інвестування, підтримку малого та середнього бізнесу, внутрішнє регулювання послуг, реформування СОТ, торгівлі сільськогосподарською продукцією тощо. Зазначалося також і про виконання Бразилією своїх зобов’язань щодо направлення нотифікацій до СОТ. Водночас зауважувалося про затримку інформування Бразилією про процедури ліцензування імпорту та кількісні обмеження, а також необхідність направлення повідомлень про технічне регулювання, санітарні та фіто-санітарні заходи не менш як за 60 днів до їх запровадження.
Члени СОТ вітали також процес вступу Бразилії до Організації економічного співробітництва та розвитку. Відзначалася і роль Бразилії у забезпеченні розширення мережі регіональних угод з країнами МЕРКОСУР, зокрема з головними торговельними партнерами поза регіоном Південної Америки.
Позитивно оцінювалися зміни у сфері інтелектуальної власності, у тому числі приєднання Бразилії до Мадридської системи міжнародної реєстрації знаків на основі Мадридської угоди та Протоколу до неї, заходи з приєднання до Гаазької угоди про міжнародну реєстрацію промислових зразків, удосконалення системи обробки заявок на отримання патентів тощо.
Аналізуючи тарифний режим Бразилії, учасники засідання зазначали про зниження середньої ставки ввізного мита, що застосовується, – з 11,6 відсотка у 2017 році до 10,0 відсотка у квітні 2022 року та 9,4 відсотка у липні 2022 року. Водночас згадувалося про зростання ставок ввізного мита на товари тривалого користування, а також перевищення окремих ставок зв’язаного в СОТ рівня.
Високо оцінюючи зусилля Бразилії у напрямі зниження нетарифних бар’єрів у торгівлі шляхом спрощення регуляторного середовища, підвищення прозорості та заохочення використання цифрових інструментів та послуг, деякі члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо продовження існування обтяжливих, затратних та зайвих процедур при ввезенні товарів, включаючи бюрократичні формальності та велику кількість паперових документів. Пропонувалося також знизити кількість неавтоматичних ліцензій на імпорт товарів. Зазначалося і про складність податкової системи Бразилії та наявність дискримінаційних вимог при сплаті податків на імпортну продукцію та товари вітчизняного виробництва.
Під час засідання була також відзначена важлива роль Бразилії як постачальника сільськогосподарської продукції у гарантуванні продовольчої безпеки, а також експортера продукції гірничодобувної промисловості. При цьому згадувалося нове законодавство Бразилії про ринок природного газу, а також амбітні плани Бразилії щодо розвитку відновлюваної енергетики, висловлювалися пропозиції щодо проведення подальших регуляторних реформ для сприяння інвестиціям в енергетичний сектор Бразилії.
Що стосується сфери послуг, то учасники засідання закликали Бразилію до подальшого відкриття своїх ринків, зокрема ринків фінансових, страхових та професійних послуг, для іноземних компаній. Високо оцінювалася відкритість сектору телекомунікацій Бразилії, спрощення діяльності водного транспорту, проведення приватизації та здійснення державно-приватного партнерства в управлінні аеропортами, морськими портами та розподіленні електричної енергії.
Від України до Бразилії було завчасно направлено письмові запитання щодо: тарифного режиму та можливостей його подальшої лібералізації; процедур відміни або перегляду необхідності застосування антидемпінгових заходів за прискореною процедурою; угод про співробітництво у митній сфері; поглядів Бразилії щодо подальших обговорень в СОТ питань щодо удосконалення механізму вирішення торговельних спорів та реформування торгівлі у сфері сільського господарства; досвіду Бразилії з підвищення ефективності діяльності органів у сфері інтелектуальної власності, а також розвитку телекомунікацій.
З більш детальною інформацією щодо проведення восьмого Огляду торговельної політики Бразилії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом зазначеної країни та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/432 і WT/TPR/S/432), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.