Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Китайської Народної Республіки
17.07.2018 | 14:11 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТЧерговий Огляд торговельної політики КНР було проведено 11 та 13 липня 2018 року під час засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики.
Китай став членом СОТ 11 грудня 2001 року і вже в сьомий раз проходив процедуру оцінки його економічної, торговельної та інвестиційної політики, а також тенденцій розвитку.
Під час зазначеного заходу обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Китаю (документ WT/TPR/G/375) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/375), а також запитання, які становили торговельний інтерес для членів СОТ (всього було завчасно надано рекордну кількість - майже 2000 письмових запитань), та відповіді на них від КНР.
В обговоренні взяли участь представники 70 делегацій, які були поінформовані про зміни торговельної політики та економічні досягнення Китаю за період після проведення попереднього огляду у 2016 році (збереження тенденції збільшення обсягів торгівлі товарами та послугами, розвиток взаємовигідної кооперації китайських підприємств з відомими світовими компаніями, зростання прямих іноземних інвестицій та прибутковості іноземних операторів у Китаї тощо).
У своїх виступах учасники засідання наголошували на важливій ролі Китаю у забезпеченні глобального розвитку. Оскільки Китай є світовим лідером за обсягами торгівлі товарами і найбільшим одержувачем прямих іноземних інвестицій, його політика має безпосередній вплив на світову економіку. Тому члени СОТ закликали Китай взяти на себе підвищену відповідальність, пов’язану з тим, що Китай є впливовим гравцем у багатосторонній торговельній системі. Враховуючи нещодавнє уповільнення темпів економічного зростання КНР, висловлювалися пропозиції державній владі спрямувати більше зусиль на забезпеченні якості та стабільності, ніж кількості, для його пожвавлення.
В цілому члени СОТ високо оцінювали активну участь Китаю у діяльності цієї міжнародної організації. Було відзначено внесок Китаю у поточні обговорення в СОТ таких ініціатив, як електронна комерція, сприяння участі малих і середніх підприємств у міжнародній торгівлі, спрощення інвестування для забезпечення розвитку. Висловлювалися сподівання на найскоріше завершення процесу приєднання Китаю до Угоди СОТ про державні закупівлі.
Члени СОТ також зазначали про підтримку реалізації реформ, направлених на розширення доступу до ринку та можливостей для інвестування у Китаї, залучення в економіку приватного сектору, схвалювали взяття зобов’язань щодо реформування субсидій на викопне паливо, а також наміри Китаю лібералізувати сферу фінансових послуг та знизити тарифи в автомобільному секторі. Позитивно оцінювалося і запровадження реформ у митній сфері, наприклад, реалізація заходів стосовно забезпечення функціонування єдиного вікна, а також імплементація положень Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі. При цьому члени СОТ закликали Китай реалізувати всі взяті зобов’язання, визначені як категорія В відповідно до згаданої Угоди, протягом установленого перехідного періоду. Деякі учасники згадували ініціативу Китаю “Один пояс – один шлях”, вбачаючи у її реалізації можливості для взаємовигідного співробітництва та розвитку; інші пропонували Китаю дотримуватися найкращих міжнародних практик та забезпечити рівні умови торгівлі та інвестиційні можливості для всіх. Члени СОТ також вітали надання Китаєм преференційних умов торгівлі товарам походженням з найменш розвинених країн, а також підтримки та технічної допомоги країнам, що розвиваються.
Відзначаючи лібералізацію режиму іноземного інвестування Китаю, деякі учасники засідання висловлювали занепокоєння щодо існуючих вимог стосовно діяльності спільних підприємств і закликали Китай спростити умови доступу для іноземних інвесторів. У більшості виступів наголошувалося на домінуючій ролі держави та державних підприємств в економіці Китаю. При цьому, на думку деяких учасників, вплив держави посилився у різних секторах. Тому Китаю пропонувалося застосовувати більш ринково орієнтовані принципи інвестування та розподілу ресурсів.
Члени СОТ порушували питання щодо політики внутрішньої підтримки та субсидування, а також вимог Китаю стосовно наявності місцевої складової. Зазначалося і про важливість удосконалення конкурентної політики, ураховуючи останні зміни Закону КНР про боротьбу з недобросовісною конкуренцією. Представники деяких країн-членів СОТ також наголошували на продовженні існування невирішених проблемних питань у сфері інтелектуальної власності та закликали до посилення режиму дотримання та захисту відповідних прав. Деякі учасники закликали Китай забезпечити більш високий рівень передбачуваності заходів стосовно підтримки ринкових цін та формування державного резерву, які використовуються щодо певної сільськогосподарської продукції. Інші проблемні питання стосувалися: порядку ліцензування та видачі дозволів; непослідовності у застосуванні деяких санітарних та фітосанітарних заходів; існування обмежень стосовно певних видів сільськогосподарської продукції; застосування обмежувальних заходів у секторі послуг, наприклад, у сфері туризму; промислової політики у деяких галузях виробництва, включаючи виробництво електромобілів. При цьому у виступах деяких учасників висловлювалася думка, що політика, яка передбачає втручання у ринкові механізми, призводить до надмірних виробничих потужностей у деяких секторах, таких як виробництво сталі та напівпровідників. Китай було закликано приєднатися до вирішення глобальної проблеми наявності надмірних виробничих потужностей у цих секторах.
Крім того, як і під час попереднього огляду, члени СОТ зазначали про необхідність підвищення прозорості торговельної політики Китаю, наголошуючи на важливості виконання відповідних зобов’язань, взятих в рамках членства в СОТ, наприклад, щодо направлення повідомлень про субсидії (у тому числі у сфері рибного господарства), підтримки сільського господарства та державних торгових підприємств. Учасники засідання також закликали Китай публікувати всі закони, нормативні акти та інші правила, пов’язані з торгівлею, забезпечивши їх доступність на одній з офіційних мов СОТ.
Слід також зазначити, що в Експортній стратегії України (“дорожній карті” стратегічного розвитку торгівлі) на 2017 - 2021 роки, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1017-р, Китай визначено однією з країн, віднесених до ринків у фокусі, на яких українські виробники мають значний потенціал для експорту продукції.
У цьому зв’язку, а також ураховуючи те, що Китай є важливим торговельним партнером для України, Мінекономрозвитку разом із зацікавленими центральними органами виконавчої влади було підготовлено письмові запитання і від української сторони, які були окреслені у виступі представника України під час першого дня засідання.
Довідково: у виступі представника України було зазначено про заходи Уряду КНР з підтримки наукоємних промислових секторів, політику сприяння експорту, окремі аспекти тарифної політики, процес приєднання Китаю до Угоди СОТ про державні закупівлі, механізм підтримки ринкових цін тощо.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики закликав делегацію Китаю до врахування як позитивних, так і критичних коментарів, отриманих під час цього заходу, для продовження здійснення економічних реформ та удосконалення торговельного режиму.