Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Південно-Африканського митного союзу
07.11.2023 | 11:15 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 25 та 27 жовтня 2023 року було проведено засідання, присвячене п’ятому спільному Огляду торговельної політики Південно-Африканського митного союзу (далі – Союз), учасниками якого є Ботсвана, Есватіні, Лесото, Намібія та Південно-Африканська Республіка. В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість ознайомитися з змінами, які відбулися у торговельному, економічному та інвестиційному режимах Союзу у період після проведення попереднього Огляду у 2015 році.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Союзом та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/447 і WT/TPR/S/447), запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, а також надані відповіді. Всього було завчасно направлено понад 150 запитань, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 30 делегацій, в тому числі і України.
До Союзу порушувалися запитання щодо:
- економічних аспектів – монетарної політики Союзу та застосування єдиної валюти для зовнішньої торгівлі; необхідності зміни формули розподілу надходжень в рамках Союзу; імплементації Закону про зростання та можливості в Африці (AGOA); інфляційних процесів; зайнятості, зокрема молоді; гендерних питань; імплементації стимулів для забезпечення сталого розвитку економіки та збільшення обсягів зовнішньої торгівлі тощо;
- торговельного та інвестиційного режимів – створення регіональної ради з питань ввізних мит; функцій національних органів в рамках формування та реалізації єдиної митної політики; пріоритетів окремих членів Союзу; затримок з направленням нотифікацій та необхідності посилення процесу інформування щодо багатьох напрямків діяльності СОТ; стану ратифікації учасниками Союзу Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства; статусу Тристоронньої зони вільної торгівлі (COMESA-EAC-SADC), а також триваючих переговорів Союзу про вільну торгівлю з іншими країнами та об’єднаннями; вимог та стимулів для залучення прямих іноземних інвестицій, а також покращення бізнес-клімату тощо;
- заходів, які безпосередньо стосуються імпорту – гармонізації митних процедур та управління ризиками, а також ефективності заходів сприяння торгівлі; управління та контролю за процесом ввезення товарів на преференційних умовах; складного тарифного режиму та використання неадвалорних ставок ввізних мит; планів щодо зменшення тарифів на сільськогосподарську продукцію, зокрема на птицю; застосування тарифних квот; процедури антидемпінгових розслідувань тощо;
- заходів, які безпосередньо стосуються експорту, насамперед спрямованих на стимулювання експорту;
- заходів, які стосуються виробництва та торгівлі – змін в промисловій політиці та особливостей здійснення державних закупівель;
- політики в сфері захисту прав інтелектуальної власності;
- санітарних та фітосанітарних заходів та відповідальних органів, які їх застосовують та контролюють, тощо.
Учасники засідання порушували питання та висловлювали занепокоєння і щодо торговельної політики окремих країн-учасників Союзу, а саме:
- до Ботсвани – щодо цифровізації економіки; функціонування єдиного вікна для здійснення транзиту товарів; процедур ліцензування; стану приватизації в авіаційній галузі, національної політики управління якістю; процедур державних закупівель; політики забезпечення зайнятості молоді; проблемних питань економічного зростання; сприяння залученню інвестицій у розвиток сфери послуг; управління митною діяльністю та митної оцінки; роботи національного контактного пункту щодо наявності бар’єрів у торгівлі тощо;
- до Есватіні – щодо процесу митного оформлення товарів; цілей економічної політики цієї країни; методів здійснення публічних закупівель тощо;
- до Лесото – щодо національної політики та стратегії у сфері надання фінансових послуг; заходів, спрямованих на зниження рівня бідності; реалізації національного плану посилення сфери туризму; роботи національного контактного пункту щодо наявності бар’єрів у торгівлі; сфери та методів технічного регулювання;; процедур державних закупівель тощо;
- до Намібії – щодо програм реформування управління морською галуззю; приєднання країни до Угоди СОТ про державні закупівлі; ролі туристичного сектору в економіці країни; експортних заборон та ввізних мит; застосування міжнародних інструментів у сфері забезпечення ядерної безпеки тощо;
- до Південно-Африканської Республіки – щодо показників зростання економіки країни; запланованих реформ у рамках планів реконструкції та відновлення; позиції країни з ключових переговорних питань та участі у спільних ініціативах в рамках СОТ; реформ та політики у сфері захисту прав інтелектуальної власності; змін законодавства про державні закупівлі; планів посилення різних секторів економіки; цифрових банківських послуг; необхідності надання більших повноважень жінкам в економіці; експортних заборон; особливостей оподаткування металобрухту; наявності технічних бар’єрів у торгівлі; проблемних питань енергопостачання та виробництва електроенергії; обсягів, порядку визначення та застосування тарифних квот; переліку обмежень щодо інвестицій для фінансування цілей розвитку; гарантій іноземним інвесторам; виключень, передбачених національним законодавством про конкуренцію; реформування та управління державними підприємствами; приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі; доступу до морських портів; законодавства про надзвичайні заходи; ролі Національної ради з сільськогосподарського ринку; режиму імпорту цукру та реалізації плану посилення національної цукрової галузі; збільшення кількості антидемпінгових розслідувань; особливостей національного режиму оподаткування тощо.
Найбільше запитань, зокрема з позитивними оцінками, адресувалося Південно-Африканській Республіці, як до лідера Союзу, та до Ботсвани, як до країни, що демонструє помітне зростання обсягів торгівлі та стійкість економіки. Крім того, учасники засідання вітали ратифікацію Ботсваною Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства та приєднання усіх членів Союзу до Африканської континентальної зони вільної торгівлі (AfCFTA).
Спільним для виступів представників багатьох делегацій був заклик до країн-учасників Союзу продовжити роботу у напрямку диверсифікації національних економік та зменшення залежності від сировинної складової, насамперед дорогоцінних металів та урану, а також приділення уваги питанням щодо необхідності покращення інвестиційного клімату, гармонізації секторальної політики та інституційного розвитку самого Союзу, удосконалення його тарифної політики та правової системи, оновлення спільного зовнішнього ввізного мита з метою надання торговельному режиму більшої прозорості та передбачуваності. Члени СОТ запрошували також до більш активної участі країн-учасників Союзу в переговорах в рамках різних ініціатив СОТ, а також приєднання до Тимчасової багатосторонньої домовленості стосовно застосування апеляційного арбітражу.
Завчасно направлені запитання України стосувалися: заходів Союзу, які реалізуються в рамках прийнятого у 2022 році стратегічного плану з метою сприяння експорту та розвитку торговельних зв’язків з третіми країнами; стану багатосторонніх та регіональних торговельних переговорів; вимог Ботсвани щодо ввезення м’яса птиці, продуктів з нього та продуктів переробки птиці тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було також наголошено на важливості посилення двостороннього співробітництва та збільшення обсягів торгівлі з країнами-учасниками Союзу, поінформовано про стан реалізації української ініціативи “Graine from Ukraine” у контексті співпраці з африканськими країнами, а також згадано про негативні наслідки російської війни проти України, зокрема її руйнівний вплив на міжнародну торгівлю та загрози для продовольчої безпеки.
Довідково: у 2020-2021 роках щорічні обсяги торгівлі товарами та послугами між Україною та країнами-членами Союзу в середньому становили 126 млн доларів США. Повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до зниження обсягів торгівлі з п’ятьма країнами Союзу на 23,3 відсотка у 2022 році порівняно з попереднім роком – до 96,7 млн доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення п’ятого спільного Огляду торговельної політики Союзу можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.