Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Федеративної Республіки Нігерія
27.11.2024 | 20:14 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 13 та 15 листопада 2024 року було проведено засідання, присвячене шостому Огляду торговельної політики Нігерії. Члени СОТ мали можливість поглибити своє розуміння основних змін торговельного, економічного та інвестиційного режимів Нігерії, що відбулися у період між попереднім Оглядом, проведеним у 2017 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Федеративної Республіки Нігерія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/462 і WT/TPR/S/462), а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього до Нігерії було завчасно направлено понад 400 письмових запитань від 21 члена СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники понад 51 делегації, у тому числі й України.
Учасники засідання відзначали відносну стійкість економіки Нігерії останніми роками, демонструючи незначне, але стабільне зростання. Так, у 2017-2023 роках показник росту реального ВВП становив у середньому 2 відсотки. Нігерія є найбільшою економікою Африканського континенту з обсягом номінального ВВП 363 млрд доларів США у 2023 році та значною нерівністю в доходах на душу населення у різних її регіонах. Економічний розвиток Нігерії продовжує залежати від торгівлі вуглецевими енергоресурсами (нафтою та газом), які становлять понад 80 відсотків загальної вартості експорту. Експорт зазначених товарів забезпечує основні надходження до бюджету і є основою економічного зростання країни, проте така залежність та відсутність диверсифікації торгівлі має й негативну сторону, залишаючи Нігерію залежною від змін кон’юнктури ринків. Транспортний та телекомунікаційний сектори Нігерії не зазнали суттєвих трансформацій у період між оглядами, проте помітно зросла роль промислової галузі, частка якої у структурі ВВП майже вдвічі збільшилася (з 8,6 відсотка у 2017 році до 15,7 відсотка у 2023 році). У цьому контексті до Нігерії порушувалися запитання щодо діяльності державних підприємств, зокрема в енергетичному секторі, та реалізації схем надання субсидій, їх впливу на обсяги торгівлі товарами та послугами.
Зазначалося, що Нігерія продовжує застосовувати заходи захисту свого внутрішнього ринку шляхом збереження технічних та тарифних бар’єрів у торгівлі. Майже 70 відсотків імпорту в країну, насамперед сільськогосподарської продукції, тим чи іншим чином підпадає під різні види обмежень. Члени СОТ зауважували, що наявні заборони на імпорт широкого переліку сільськогосподарських товарів у поєднанні з тарифними піками та додатковими ввізними митами не сприяють забезпеченню продовольчої безпеки, призводять до зростання цін на продукти харчування і заважають залученню приватних інвестицій в аграрний сектор Нігерії.
Висловлювалися занепокоєння і щодо тарифної політики Нігерії, ураховуючи той факт, що зв’язаними є лише 19,7 відсотка тарифних ліній, а середня зв’язана ставка ввізного мита становить 120 відсотків при середній ставці тарифу, що застосовувався Нігерією у 2023 році, на рівні 12,8 відсотка. Учасники закликали Нігерію до забезпечення більшої передбачуваності свого торговельного режиму, збільшення кількості зв’язаних тарифних ліній та зниження ставок ввізних мит.
Вітаючи зусилля Нігерії у напрямі спрощення процедур торгівлі та удосконалення митного оформлення, у тому числі запровадження у 2024 році схеми авторизованого економічного оператора, члени СОТ повідомляли про свою стурбованість, викликану переважною кількістю фізичних перевірок вантажів, збереженням складного і непрозорого механізму митної оцінки, що потребує додаткових витрат часу та ресурсів і ускладнює процес митного оформлення товарів.
У багатьох виступах згадувалися затримки у поданні Нігерією необхідних повідомлень до СОТ, зокрема щодо антидемпінгових заходів, сільського господарства, надання субсидій, діяльності державних торговельних підприємств, кількісних обмежень та ліцензування імпорту.
Водночас позитивну оцінку членів СОТ отримала координуюча роль Нігерії у формуванні позиції африканської групи у переговорах щодо реформування торгівлі сільськогосподарською продукцією, а також її активна участь в обговореннях стосовно діяльності малих і середніх підприємств, взаємозв’язку торгівлі і розвитку, забезпечення гендерної рівності, внутрішнього регулювання сфери послуг, електронної комерції, субсидій у галузі рибальства, сприяння фінансуванню заради розвитку тощо.
Запитання також порушувалися щодо технічного регулювання, санітарних та фітосанітарних заходів, стану імплементації регіональних торговельних угод, режиму оподаткування, регуляторної діяльності, вимог щодо локалізації виробництва, продовження існування заборон та обмежень на інвестування в окремі сектори економіки, державних закупівель, захисту прав інтелектуальної власності, заходів боротьби з корупцією тощо.
Завчасно направлені запитання України до Нігерії стосувалися: заборон імпорту, податкової політики, ролі зон вільної торгівлі у розвитку експорту, пріоритетів розвитку сільського господарства, процесу укладання двосторонніх торговельних угод тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У своєму виступі делегація України відзначила важливу роль Нігерії в міжнародній регіональній торгівлі та діяльності СОТ, зокрема у напрямі реформування торгівлі сільськогосподарською продукцією, а також відмітила позитивні тенденції економічного розвитку. Основну увагу нігерійської сторони було привернуто до наявності значних перешкод у торгівлі, спричинених збройним вторгненням рф в Україну у 2022 році та його вкрай негативними наслідками, які продовжують відчуватися до цього часу. Враховуючи значне падіння обсягів двосторонньої торгівлі, нігерійській стороні було запропоновано вивчити можливості реалізації взаємовигідних спільних проєктів, наприклад, таких як створення регіональних продовольчих хабів в Африці, зазначено про намір України активізувати співпрацю з Нігерією в рамках діяльності спільної міжурядової комісії із співробітництва, висловлено сподівання щодо подальшого розвитку торговельних та економічних відносин, незважаючи на наявні виклики.
Довідково: у 2021 році обсяги торгівлі товарами та послугами між Україною та Нігерією становили 214 млн доларів США, що у 2,5 рази перевищувало рівень 2020 року. У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами з Нігерією скоротилися на 83 відсотки у порівнянні з попереднім роком – до 33,1 млн доларів США. У 2023 році значення вказаного показника продовжувало зменшуватися (до 11,3 млн доларів США – майже втричі у порівнянні з 2022 роком). За вісім місяців 2024 року тенденція зростання у торгівлі товарами між Україною та Нігерією відновилася, і обсяги збільшилися на 15 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року.
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого Огляду торговельної політики Федеративної Республіки Нігерія можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/4fIjP9z, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу