Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Австралії
20.03.2020 | 15:03 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодПід час проведення восьмого Огляду торговельної політики Австралії члени Світової організації торгівлі мали можливість проаналізувати зміни економічного, торговельного та інвестиційного режиму цієї країни за останні п’ять років, порушити запитання та отримати письмові відповіді щодо її торговельної політики. Засідання, присвячене зазначеному Огляду, проводилося 11 та 13 березня 2020 року дистанційно з метою мінімізації ризиків поширення коронавірусу COVID-19.
Економіка Австралії демонструє тенденції сталого економічного зростання вже протягом останніх тридцяти років і є достатньо диверсифікованою. Досягненню таких результатів сприяють дієві інституційне та регуляторне середовище, зважена макроекономічна політика, режим гнучкого обмінного курсу, відкритість для здійснення міжнародної торгівлі та залучення іноземних інвестицій. Рівень щорічного зростання реального ВВП становив у середньому 2,6 відсотка у період між 2012-2017 роками, а у 2018/2019 фінансовому році – 1,9 відсотка. Реалізація відповідальної фіскальної політики забезпечує можливість надання економічних стимулів та підтримки суб’єктам господарювання у відповідь на погіршення ситуації як на міжнародних ринках, так і у зв’язку з погодними умовами та зміною клімату.
Торговельна політика Австралії побудована на глибокому розумінні, що міжнародна торгівля та інвестиції є критично важливими для економіки, забезпечуючи розвиток та створюючи робочі місця. Протягом багатьох років поточне сальдо торговельного балансу Австралії було негативним, але у період між оглядами зовнішньоторговельний баланс покращився, оскільки починаючи з 2016/2017 фінансового року сальдо зовнішньої торгівлі товарами стало позитивним. У 2018 році понад 84 відсотки загального обсягу експорту Австралії припадало на азійські ринки. В структурі експорту товарів переважають мінеральні продукти, які становлять близько 60 відсотків від загального обсягу. Дефіцит сальдо зовнішньої торгівлі послугами також зменшився завдяки зростанню обсягів експорту послуг, пов’язаних з подорожами, туризмом та освітою. Країни Азії також є основними імпортерами продукції до Австралії (їх доля становить близько 62 відсотка у загальному обсязі імпорту).
Тарифний режим Австралії характеризується застосуванням середніх MFN ставок ввізних мит у розмірі 2,5 відсотка. При цьому розміри ставок ввізних мит на сільськогосподарську продукцію є нижчими у порівнянні з іншими товарами.
В рамках проведення Огляду члени СОТ високо оцінювали провідну роль та активну участь Австралії майже у всіх сферах діяльності цієї міжнародної організації, зокрема у вирішенні питань щодо її реформування, забезпечення функціонування механізму врегулювання торговельних суперечок, реформи торгівлі в сільському господарстві, надання субсидій у галузі рибальства, а також у реалізації таких спільних ініціатив, як електронна комерція, спрощення інвестування, сприяння участі малих і середніх підприємств та жінок у міжнародній торгівлі, внутрішнє регулювання послуг, сприяння участі малих і середніх підприємств та жінок у міжнародній торгівлі тощо.
У період між оглядами Австралією було ратифіковано Угоду СОТ про спрощення процедур торгівлі, що сприяло полегшенню проходження митних процедур, а також прийнято Протокол про внесення змін до Угоди ТРІПС і взято зобов’язання щодо покращення захисту прав інтелектуальної власності. Крім того, приєднання Австралії до Угоди СОТ про державні закупівлі та імплементація Угоди СОТ про інформаційні технології забезпечили додаткове відкриття її ринку. На регіональному та двосторонньому рівні значний рівень лібералізації торгівлі було досягнуто в рамках Всеосяжної та прогресивної угоди про Транстихоокеанське партнерство (the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership) та угод про вільну торгівлю, укладених Австралією з Японією та Китаєм.
Занепокоєння членів СОТ стосувалися деяких аспектів системи непрямого оподаткування Австралії, включаючи останні зміни законодавства, які передбачають оподаткування податком на товари та послуги (the Goods and Services Tax) під час транскордонної торгівлі цифровими продуктами та послугами, а також переваги, що надаються певним виробникам вина через так званий “зрівняльний” податок (the Wine Equalization Tax).
Високо оцінювалася зовнішньоторговельна орієнтованість сільськогосподарського сектору Австралії, з мінімальним тарифним захистом та низьким рівнем внутрішньої підтримки. Водночас деякі учасники наводили конкретні приклади продукції, щодо якої, на їх думку, існують бар’єри чи застосовуються заходи, які обмежують торгівлю. Члени СОТ закликали Австралію забезпечити відповідність її санітарних та фітосанітарних правил вимогам Угоди СОТ про застосування санітарних та фітосанітарних заходів. Крім того, порушувалися питання стосовно нової системи маркування, яка передбачає вимоги щодо зазначення країни походження і стосується багатьох видів харчової продукції, що імпортується до Австралії.
Зазначалося, що Австралія продовжує залишатися активним користувачем антидемпінгових та захисних заходів, при цьому понад 50 відсотків застосованих заходів стосуються виробів із сталі.
Деякі члени СОТ порушували питання щодо механізму розгляду та оцінки інвестиційних пропозицій та зазначали про непрозорість критеріїв щодо визначення національного інтересу. Так, на думку деяких учасників, Уряд Австралії використовує різноманітні підстави для проведення аналізу іноземних інвестицій, які не пов’язані з національною безпекою.
Всього Австралією було завчасно отримано понад 500 письмових запитань.
Від України було також підготовлено письмові запитання, які стосувалися системи тарифних преференцій Австралії, змін режиму іноземного інвестування, у тому числі механізму розгляду та оцінки інвестиційних пропозицій, запровадження нової системи маркування харчової продукції, імплементації у законодавство Австралії положень Протоколу про внесення змін до Угоди ТРІПС, деяких аспектів регулювання аквакультурної діяльності та реалізації рибогосподарської політики, регулювання сектору фінансових послуг, політики встановлення квот на національний контент на телебаченні і радіомовленні, наявності стимулів для розвитку видавничої справи, плану розвитку цифрової економіки тощо. За результатами розгляду відповідей Австралії, наданих в установленому порядку, було сформульовано додаткові запитання від України щодо системи тарифних преференцій, на які Австралія має надати письмові відповіді у місячний термін після завершення засідання.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Австралією та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/396 і WT/TPR/S/396), та інші матеріали щодо торговельної політики Австралії.