Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Семінари та матеріали для бізнесу: Проєкти та закупівлі МФО в Україні
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Огляд судової практики щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Огляд закупівельної практики щодо застосування нецінових критеріїв оцінки
- Огляд закупівельної практики щодо випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
- Довідкова інформація
Консультації з питань публічних закупівель
| Запит від Управління освіти Дубенської міської ради | ||||
| Тема: | Зміна істотних умов договору | |||
| Тема розширена: | Оприлюднення змін в системі ПРОЗОРРО | |||
| Суть питання: |
З метою вірного внесення змін до Енергосервісних Договорів та їх оприлюднення від 19 вересня 2022 року про закупівлю укладених з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), просимо надати наступні роз’яснення: 1. Чи потрібно оприлюднювати зміни до Енергосервісних Договорів в системі Прозорро? 2. З якого часу відкритий функціонал внесення змін по Енергосервісних Договорах і чи повідомлялось про це в офіційних джерелах? 3. На підставі якого нормативно-правового документу реалізована можливість оприлюднення внесення змін по Енергосервісу, та яким нормативно-правовим документом потрібно керуватись з підстав обов’язковості внесення таких змін та їх оприлюднення в системі Прозорро? |
|||
| Додаткові матеріали: | ||||
| Відповідь на запит 398/2025 | ||||
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 03.10.2023 № 3323-04/53077-06 "Щодо Особливостей здійснення закупівлі послуг енергосервісу", розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=53077 Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону. Згідно з пунктом 68 Особливостей закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” (далі - Закон про енергомодернізацію) з урахуванням положень, визначених цим розділом особливостей. Відповідно до пункту 75 Особливостей за результатами закупівлі енергосервісу без застосування відкритих торгів замовник енергосервісу оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, енергосервісний договір та всі додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Згідно з пунктом 76 Особливостей замовник енергосервісу після укладення енергосервісного договору надає кожного півріччя Держенергоефективності інформацію про результати його виконання за формою, визначеною Держенергоефективності. Згідно з статтею 2 Закону про енергомодернізацію публічні закупівлі енергосервісу (далі - закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Цей Закон застосовується до всіх замовників, які здійснюють закупівлі енергосервісу, незалежно від вартості предмета закупівлі. Відповідно до частини восьмої статті 3 Закону особливості здійснення процедур закупівлі, визначених Законом, встановлюються окремими законами для таких товарів, робіт і послуг, зокрема послуг енергосервісу. Відповідно до частини третьої статті 5 Закону про енергомодернізацію ціна енергосервісного договору може бути змінена у випадках, передбачених пунктами 5, 6, 7 частини п’ятої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі". При цьому будь-які рішення щодо публічної закупівлі приймаються замовником самостійно та з дотриманням вимог законодавства. Поряд з цим, оскільки відповідно до Положення про Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 676 (зі змінами), Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держенергоефективності) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива, основним завданням якого є, зокрема, реалізація державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних видів палива та яке відповідно до покладених на нього завдань, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, пропонуємо додатково звернутися до Держенергоефективності. Принагідно пропонуємо ознайомитися зі інформацією, розміщеною на Prozorro Інфобокс, який адмініструє ДП "Прозорро", а також на веб-порталі, за посиланнями: https://infobox.prozorro.org/articles/esco-procedura-abo-procedura-energoservisu https://prozorro.gov.ua/uk/news/z-15102024-roku-dodatkovi-ugody-po-esko-kontraktah-zamovnyky-publikuyu-samostiyno У свою чергу, наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є ДП “ПРОЗОРРО”. Тому, з питань технічної реалізації вимог законодавства в електронній системі закупівель слід звернутися до адміністратора системи ДП “ПРОЗОРРО”. |
||||
| Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України | |||
| Теги: | Зміна істотних умов | |||
|
||||
Інформаційні ресурси
| Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
| Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |