Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Фізична особа-підприємець КОДЕНЕЦЬ ІРИНА АНАТОЛІЇВНА
Тема: Відміна торгів або визнання їх такими, що не відбулись
Тема розширена: Використання електронних ключів
Суть питання: Ситуація полягає в тому, що Замовник під час розгляду пропозицій поданих учасниками у процедурі відкритих торгів прийняв рішення про визнання переможцем відповідного учасника, яке оформив у вигляді протоколу. Але Замовник посилаючись на те, що начебто у уповноваженої особи зламався електронний ключ, відповідна уповноважена особа прийняла рішення про відміну закупівлі у зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Оскільки відміну закупівлі з таких причин вважаємо штучно створеною по відношенню до учасника вважаємо за необхідне звернутись за консультацією з наступним питанням:
Чи може директор Замовника використовуючи свій електронний підпис оприлюднити скан-копію протоколу складенего уповноваженою особою такого Замовника на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель у випадку якщо уповноважена особа такого Замовника з технічних причин не може використовувати свій електронний ключ?

Вважаємо, що скан-копія протоколу є електронною копією документа, який був складений у Замовника і справжність відповідної копії може посвідчуватись директором такого Замовника враховуючи наступні норми права:
Відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії з паперового документа засвідчується електронним підписом, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронної копії іншими субʼєктами електронного документообігу. Електронний підпис є обовʼязковим реквізитом електронної копії. Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа.
Підпунктом 8 пункту 6 Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року Nº 55, визначено, електронна копія оригіналу паперового документа (фотокопія) - візуальне подання паперового документа в електронній формі, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа, відповідність оригіналу та правовий статус якого засвідчено кваліфікованою електронною печаткою установи.
Пунктом 8 глави 2 розділу II Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 11 листопада 2014 року Nº 1886/5, встановлено, що для оформлення електронної копії оригіналу документа у паперовій формі він оцифровується (сканується, фотографується) та зберігається у форматі для фотоелектронних документів, визначеному в Переліку форматів. Оформлення електронної копії документа у паперовій формі завершується накладанням кваліфікованої електронної печатки або кваліфікованого електронного підпису, якщо субʼєкт у своїй діяльності не використовує кваліфіковану електронну печатку.
Відповідь на запит 277/2025
Шановний користувачу, повідомляємо, що  відповідь на питання міститься в запиті № 5/2022 та в листі від 10.02.2025 № 3323-04/13367-07 "Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель”, що розміщені на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=2cce6b40-9220-48de-b44c-cc1fcff3aa58&lang=uk-UA
Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України
Теги: Уповноважена особа
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2