“Усі в плюсі, коли зроблено в Україні”: до кампанії з підтримки українських виробників долучились ритейлери
17.04.2024 | 10:00
| Відділ зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації
Для посилення економіки та армії українців закликають купувати продукцію національних виробників, а виробників — маркувати свої товари логотипом “Зроблено в Україні”, який з’явився у вільному доступі.
До кампанії вже долучилися найбільші мережі супермаркетів країни: на рекламних площинах у магазинах Сільпо, АТБ, Novus, Varus, Ашан покупців закликають звертати увагу на країну-виробника та обирати саме українські товари. Водночас десятки брендів найбільш популярних товарів уже працюють над тим, щоб їхня маркована новим лого продукція незабаром потрапила на полиці магазинів.
Комунікаційну кампанію “Усі в плюсі, коли зроблено в Україні” розпочало Міністерство економіки за підтримки проєкту USAID / UK aid “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS”.
“Нам вкрай важливо, аби кампанія “Усі в плюсі, коли зроблено в Україні” спонукала українців підтримувати своїм вибором вітчизняні товари. Адже це робочі місця для мільйонів українців, податки у бюджет і можливість підтримувати наш сектор безпеки та оборони, продовжувати боротися. Це простий крок із великим впливом. Зі своєї сторони Уряд бере на себе зобов’язання підтримувати розвиток виробництва, стимулювати несировинний експорт та залучати інвестиції у реальний сектор. На це спрямовані майже всі наші програми підтримки”, — говорить Перший віцепремʼєр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.
Мета кампанії — спонукати українців підтримувати вітчизняних виробників і таким чином впливати на зростання ВВП. Так, за дослідженням ДП “Укрпромзовнішекспертиза”, в середньому 40% від вартості українських споживчих товарів повертається українцям. А заміщення імпортованих харчових продуктів вітчизняною продукцією потенційно може мати значний економічний ефект і збільшити фонд зарплати працівників на +40 млрд грн/рік, а податки й платежі до Пенсійного фонду ~25 млрд грн/рік, адже ця галузь активно розвивалася протягом останніх років та наразі вона здатна забезпечити внутрішній попит.
Тож Мінекономіки пропонує виробникам маркувати свою продукцію, яку буде легко виокремити завдяки спеціальному логотипу “Зроблено в Україні” (відповідну торговельну марку зареєстрували 8 березня). Логотип є у вільному доступі для маркування продукції, створення рекламних матеріалів тощо. Головні умови до компаній для його використання: мати фактичні потужності виробництва на території України, не вести діяльність на території держави-агресора й Білорусі та не перебувати під санкціями.
Завантажити логотип, наліпки для маркування, брендбук з їх використання вже можна на сайті https://madeinukraine.gov.ua/. Оскільки маркування продукції для виробників — доволі тривалий процес, розробники передбачили можливість створення власних унікальних банерів у фірмовому стилі кампанії з логотипом “Зроблено в Україні”. Їх можна згенерувати на тому ж сайті, додавши зображення свого продукту, та використовувати на будь-яких своїх онлайн-майданчиках уже зараз.
“Нас уже підтримали представники найбільших роздрібних мереж, торгових центрів, маркетплейс Prom.ua, а також десятки виробників, в яких відсоток повернення до бюджету сягає 70-80% — наприклад, бренди Яготинське, Молокія, Верес, М’ясовита, Ятрань, Рудь, Рута, Біосфера й інші. Також ми вдячні за стратегічну підтримку міжнародній компанії Mastercard”, — розповідає Заступниця Міністра економіки Надія Бігун.
“Зроблено в Україні” — комплексна політика, покликана підтримувати українських виробників і посилювати економіку держави. Йдеться не лише про роздрібні товари для побутового споживання, а й про інші напрямки: пріоритетний доступ українських виробників до публічних закупівель, програми стимулювання попиту на українські товари, дешеві кредити й гранти для інвестицій та на розширення виробництва, стимулювання інвестицій в реальний сектор і модернізацію, розвиток несировинного експорту. Завдяки реалізації всього комплексу цих заходів, Мінекономіки прогнозує отримати 1% із 4,6% прогнозованого загального зростання ВВП уже в результаті 2024 року.
В Харківській області відбулись демонстраційні випробування сенсорних технологій для дистанційного виявлення мін та інших вибухонебезпечних предметів (далі — ВНП). Участь у випробуваннях взяли чотири українські компанії: UADamage, «Поступ», Ailand Systems та Transient Technologies. Захід відбувся за ініціативи Міністерства економіки України, Харківської обласної військової адміністрації, Центру координації протимінної діяльності при ХОВА та Програми розвитку ООН.
Частка кредитів для бізнесу на розвиток виробництва суттєво зросла після зміни у травні 2024 року умов програми «Доступні кредити 5-7-9%». За пів року українські підприємці отримали пільгових кредитів на 40,9 млрд грн, з яких 59% (24,1 млрд грн) спрямовано на переробку та інвестиційні проєкти.
Італія допоможе Україні відновлювати енергетичні об’єкти, пошкоджені під час російських обстрілів, і сприятиме залученню міжнародних донорів та приватних компаній до відновлення України.
Національна асоціація боротьби з лейкемією, лімфомою та мієломою (AIL, Італія) виділила 160 000 євро для гематологічного відділення Національного інституту раку в Києві.
Україна та Італія поглиблять співпрацю в ланцюгах постачання критичної сировини. Міністр підприємств та виробництва Італії Адольфо Урсо та Перша віцепрем'єр-міністерка України — Міністерка економіки України Юлія Свириденко підписали відповідну спільну заяву на полях бізнес-форуму, що відбувся 20 листопада в Римі.