Україна відкрила свій павільйон «Not For Sale» на Всесвітній виставці EXPO 2025 в Японії
14.04.2025 | 08:09 | Відділ зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації
Україна представила свій павільйон на Всесвітній виставці EXPO 2025 в Осаці. Замість традиційної експозиції відвідувачі побачили унікальний «Магазин, у якому нічого не можна купити» та зону стійкості українських бізнесів. Відкриття відвідали Почесний консул України в Японії, представники Міністерства економіки Японії та інші гості, які привітали Україну з участю у виставці.
13 квітня відбулось офіційне відкриття EXPO 2025 в Осаці з головною темою «Designing Future Society for Our Lives» (Створення суспільства майбутнього для нашого життя). У виставці беруть участь понад 160 країн, які демонструють власні інноваційні досягнення. Україна, завдяки підтримці уряду Японії та бізнес-партнерів, відкрила двері свого павільйону «Not For Sale» (Не для продажу), презентуючи власне бачення цінностей майбутнього.
«Український павільйон спричинив такий ажіотаж, що організаторам довелося залучати регулювальників руху. Щогодини через наш павільйон проходить до 1500 відвідувачів, а за пів року кількість людей, яка його побачить, за підрахунками організаторів сягне 23 мільйонів. Тому це стратегічна можливість показати світові наші цінності та стійкість. Ми демонструємо, що навіть у найскладніших умовах українці продовжують боротися, розвиватися, ставати інноваційними. Для мене це також можливість показати наш економічний потенціал — розповісти історії підприємців, які попри війну і руйнування відновлюються, виходять на нові ринки і вражають світ», — зазначила Юлія Свириденко, Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України.
Офіційне відкриття павільйону відбулось 13 квітня о 13:00 за місцевим часом. Заступниця Міністерки економіки України та Генеральна комісарка України на EXPO 2025 Тетяна Бережна розповіла про головну концепцію павільйону, його особливості та ідеї, які Україна представляє світові. На відкритті були присутні почесні гості: Йошіхіко Окабе, Почесний консул України в Японії, Моріта Кентаро, Міністр економіки Японії та інші. В день відкриття павільйон відвідало близько 5 000 відвідувачів.
Україна відкрила павільйон під назвою «Not For Sale» (Не для продажу), що має форму магазину, в якому нічого не можна купити. Замість товарів тут представлено 18 предметів, кожен з яких символізує людську цінність — свободу, гідність, стійкість тощо.
Кожен об'єкт має справжній штрих-код, який відвідувачі можуть сканувати за допомогою спеціальних магазинних сканерів, встановлених у павільйоні. Замість звичних цін на товари вони побачать на екрані відеоісторії з України, що метафорично демонструють ціну, якою нам дається право на освіту, cвобода вибору, право на медичну допомогу, тощо.
«Expo 2025 є важливим кроком у підсиленні голосу України на світовій арені. Наш павільйон “Not For Sale” Store транслює чітку ідею: у світі, де майже все має свою ціну, деякі речі все ж не можна купити. Це цінності, якими ми живемо, і на яких має будуватись суспільство майбутнього — свобода, гідність, стійкість. Українці відстоюють ці цінності не на словах, а діями, захищаючи їх власним життям. І саме це ми хочемо показати через наш павільйон. Попри війну та труднощі, ми продовжуємо створювати, будувати, розвивати, показуючи світові, що означає бути українцем». – наголосила Тетяна Бережна, Заступниця Міністерки економіки України.
Участь України в EXPO 2025 стала можливою завдяки підтримці українських бізнесів, тож поруч з головним павільйоном розташована зона «Values-Driven Economy» (Економіка, керована цінностями). Тут відвідувачі побачать артефакти від компаній, які продовжують працювати та розвиватися в Україні попри виклики повномасштабної війни:
Каска від «ДТЕК», чиї працівники відновлюють електропостачання для мільйонів людей під постійними російськими обстрілами. Прострілена сирена Ajax, яка попри все продовжує працювати і захищати. Колба нафти від найбільшої нафтогазовидобувної компанії України «УКРНАФТА», а також — експонати від агропромислового холдингу «Астарта», виробника та дистрибʼютора товарів для дому та особистої гігієни корпорації «Біосфера» та лідера інклюзивних реформ у фінансовому секторі України Ощадбанка. Кожен експонат розповідає історію незламності, доводячи, що стійкість — це не просто слово, а щоденна реальність українських підприємців.
Реалізація павільйону стала можливою завдяки тому, що Японія надала Україні безкоштовний простір для участі на період 6 місяців. Проєкт також підтримали Програма розвитку ООН в Україні, Укрзалізниця та Caparol.
15 квітня у павільйоні Великої Британії на EXPO Україна проведе серію панельних дискусій, присвячених ролі цінностей в економіці та важливості культурної й економічної стійкості. У центрі уваги — незламність, інновації та етичне зростання в умовах глобальної нестабільності. Це простір для відкритого діалогу з міжнародними партнерами про спільне майбутнє, в якому економіка ґрунтується не лише на цифрах, а й на довірі, відповідальності та ціннісних орієнтирах.
Тож якщо ви замислюєтесь над тим, як виглядають цінності майбутнього — Україна привезла свою відповідь на EXPO 2025. Виставка триватиме 6 місяців з 13 квітня по 13 жовтня 2025 року в Осаці, Японія. Більше деталей про проєкт шукайте на офіційному сайті українського павільйону та у соціальних мережах.