Консультації з питань публічних закупівель
Доброго Вам дня!
Питання наступне: провели спрощену закупівлю товару влітку (300 тис.), зараз на кінець року виникла потреба закупити цей же ж товар 150 тис. Як бути УО щодо цього питання:
1. Проводити другу закупівлю (150 тис. ) прямим договором?
2. Сумується за кодом ДК (300 тис. + 150 тис.=450 тис. (більше допорогової закупівлі) і виходить, що знову потрібно через тендер ЕСЗ?
Відповідь
Звернення
Вартість будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, визначається відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, зі змінами (далі - Настанова) затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 5.1 розділу V Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Враховуючи те, що для платників податку, які перебувають на спрощеній системі оподаткування Податковий Кодекс України передбачає сплату єдиного податку (п. 291.2. ст. 291 ПКУ), а для тих із них, що є платниками єдиного податку 3 групи, ще і сплату військового збору у розмірі 1% від доходу, прошу надати роз’яснення: чи мають бути включені вищезазначені податки і збори (зокрема єдиний податок та військовий збір) до договірної ціни пропозицї Учасника закупівлі будівельних робіт у тому разі, якщо такий учасник є платником єдиного податку третьої групи.
Відповідь
Відповідно до п. 45 Особливостей амовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. При цьому в примірній тендерній документації, затвердженої наказом Мінекономіки від 06.12.2024 № 27593 зазначено, що учасник підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 2 пункту 45 Особливостей, шляхом надання у складі тендерної пропозиції:
довідки в довільній форми про відсутність фактів невиконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю із замовником, що призвело до його дострокового розірвання протягом трьох років до дати оголошення про проведення відкритих торгів, і застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Поясніть, будь-ласка, така відмінність у трактуванні примірній тендерній документації правильна. Дякую
Відповідь
Куди або на що можна використати залишок кошти, які залишились, як економія після проведених закупівель згідно Ukraine Facility.
Чи можна взагалі щось купувати за ці кошти, чи вони підлягають поверненню до держбюджету?
У листі від 22.11.2025 №3323-04/79984-06 "Щодо внесення змін до особливостей для закупівель в рамках Ukraine Facility" на яке ви зіслались, наче там є відповідь на моє питання — відповідь відсутня.
Так все ж таки, чи можна спрямовувати на інші потреби закладу залишок коштів Ukraine Facility. Наприклад, основна закупівля проведена, договір виконано, але через кроки аукціону склалась економія. Куди можна спрямувати ці кошти? Чи їх треба повернути?
Відповідь
Просимо перевірити інформацію щодо невідповідності виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, а саме у зв’язку з неподанням документів, передбачених пунктом 4 зазначеного Порядку, невідповідності вимогам, визначеним пунктом 5 зазначеного Порядку, чи внесення до переліку товару не власного виробництва щодо виробника — ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ».
Проаналізувавши локалізації товарів ТОВ «КИЇВСЬКА НАСОСНА КОМПАНІЯ» ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ» вважає, що вказаний виробник у більшості локалізацій не подав документи, передбачені пунктом 4 вищевказаного Порядку, а саме відсутні:
- поданий до контролюючого органу додатка 4ДФ “Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору” до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску з інформацією за попередній річний звітний період;
- довідка виробника з переліком технологічних операцій, що здійснюються виробником під час виробництва товару;
- протокол випробувань щодо безпечності зразка товару, що введений в обіг під торговельною маркою виробника товару, що включається до переліку, який видано акредитованою випробувальною лабораторією та в якому зазначено відомості, які дають змогу однозначно ідентифікувати такий товар (назва, тип або номер моделі тощо), а також найменування та місцезнаходження виробника товару - юридичної особи;
- розрахунок питомої ваги витрат на оплату праці (з відрахуванням на єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у складі собівартості виробленої (реалізованої - для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності) продукції на рік разом з копіями документів, що підтверджують розрахунок (у тому числі фінансової звітності відповідно до вимог Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”).
Інформація щодо локалізацій:
https://prozorro.gov.ua/uk/product/7e18582450364441a32ce4d532fd82a6
https://prozorro.gov.ua/uk/product/95073d83a6ab4e6b851d4b12446d24d8
https://prozorro.gov.ua/uk/product/45dedf83da0b4d2a84d8f87623f452b2
https://prozorro.gov.ua/uk/product/5a87657ebd8c4e06b5f3304d0ea60626
https://prozorro.gov.ua/uk/product/f451831376b94174b5cbc3028526081b
https://prozorro.gov.ua/uk/product/1486803ba4b943459f8ea47cebc1dbd2
https://prozorro.gov.ua/uk/product/09c3e6b24c82482f9236616a401c5b7b
https://prozorro.gov.ua/uk/product/0034aa22d73b47acb4f50ab885978b3c
https://prozorro.gov.ua/uk/product/1a8a5003c20e45278940befe95e5c28e
https://prozorro.gov.ua/uk/product/3874be6f47824d2492fdbf4bef2acd98
https://prozorro.gov.ua/uk/product/ca7c35f8b21740beb9e390fedbcc023f
https://prozorro.gov.ua/uk/product/9482ae27b34d4cf78aea623845ff8b0d
https://prozorro.gov.ua/uk/product/9482ae27b34d4cf78aea623845ff8b0d
https://prozorro.gov.ua/uk/product/5ae1a2fa1d2f4cad9bd876464d47e612
https://prozorro.gov.ua/uk/product/e77c696269754ce0ba8507349b77c68e
https://prozorro.gov.ua/uk/product/37b586f2339b43e3a02d4814c8efc4b6
https://prozorro.gov.ua/uk/product/c611c3908b8b4895913486fc7b8aa242
https://prozorro.gov.ua/uk/product/7f044a6b64e94e87b714aa95237368e0
https://prozorro.gov.ua/uk/product/a04b788708cd491d986588433d49e125
https://prozorro.gov.ua/uk/product/77768ea76a8446759636246befcdb13c
Вважаємо, що інші локалізації цього виробника також можуть мати неподані документи, передбачені пунктом 4 вищевказаного Порядку.
Просимо провести перевірку вищевказаної інформації та у разі встановлення порушень просимо вжити відповідних заходів реагування.
Відповідь