gov.ua
Державні сайти України
Мінекономіки
Інформаційні ресурси
Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Семінари та матеріали для бізнесу: Проєкти та закупівлі МФО в Україні
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Огляд судової практики щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Огляд закупівельної практики щодо застосування нецінових критеріїв оцінки
- Огляд закупівельної практики щодо випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
- Довідкова інформація
| Тема: | Інше |
| Тема розширена: | Щодо доплати головному бухгалтеру за виконання функцій УО |
| Суть питання: |
Працюю головним бухгалтером в бюджетній установі, не держслужбовець. Наказом керівника мене призначено уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель (далі-УО). Згідно п.п.1 п.1 ст.11 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 р. встановлюється обов’язкова норма щодо доплати працівнику із штатної чисельності у разі, якщо керівник замовника покладає на нього функції УО як додаткової роботи. Оплата праці працівників бюджетних установ здійснюється згідно постанови КМУ № 1298 від 30.08.2002 р. "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ,закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери". п.п.3 п.3 даної Постанови передбачає ряд доплат працівникам бюджетної сфери у розмірі до 50 відсотків посадового окладу (тарифної ставки). Крім цього, у постанові зазначається, що ці види доплат не встановлюються керівникам бюджетних установ,закладів та організацій, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ, закладів та організацій,їх заступникам. Так як головний бухгалтер є керівником структурного підрозділу, то вищевказані види доплат, зазначені в Постанові, йому не передбачені. Тому, оскільки п.п.1 п.1 ст.11 Закону України " № 922 "Про публічні закупівлі" містить вимогу саме про обов’язкову доплату працівнику із штатної чисельності, якщо на нього покладаються функції УО, а Постановою КМУ №1298 конкретно такої доплати керівним працівникам не передбачено, Прошу надати офіційні роз’яснення: 1.Чи можна здійснювати доплату мені, як головному бухгалтеру бюджетної установи, на якого покладені обов’язки УО, саме відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" не враховуючи норми Постанови КМУ №1298 ? 2. Якщо можна, то уточніть яку саме доплату (її назву для наказу) в межах чинного законодавства встановити головному бухгалтеру не держслужбовцю, який є керівником структурного підрозділу бюджетної установи, у разі призначення його УО? При цьому, хочу зазначити, що в листах Мінекономіки, розміщених на інформресурсі Уповноваженого органу, від 10.04.2020 N3304-04/24218-06 "Щодо організації закупівельної діяльності замовника" та від 21.03.2024 № 3323-04/21117-06 “Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та доплати УО” стосовно мого запитання чіткої відповіді чи роз’яснення немає. Наскільки мені відомо, що у разі конфлікту між нормами Закону України та Постанови Кабінету Міністрів України, завжди переважає Закон України, так як це загальний принцип, який застосовується до всіх галузей права, включаючи оплату праці та публічні закупівлі. Про це, зокрема, зазначено у Рішенні № 126029577 від 21.03.2025 Житомирського окружного адміністративного суду, розміщеного в офіційному Каталозі судових рішень, стосовно оскарження вимог Держаудитслужби України щодо неправомірності здійснення заступнику директора бюджетної установи доплати за виконання функцій УО в розмірі 50 % окладу заступника директора, цитата з Рішення (копія якого додається) “Закон № 922-VІІІ є спеціальним законом відносно постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ» від 30.08.2002 №1298, отже його норми мають превалююче застосування в спірних правовідносинах. Суд вважає, що встановлення заступнику директора доплати за виконання функцій УО в розмірі 50 % окладу заступника директора з господарської діяльності відповідає вимогам законодавства”. Враховуючи вищевикладене, прошу надати також офіційне роз’яснення: Чи може це рішення суду у конкретній справі бути судовим прецедентом для вирішення аналогічних справ у майбутньому стосовно доказу правомірності здійснення доплат керівним працівникам бюджетних установ, зокрема, і головним бухгалтерам, за виконання функцій УО згідно Закону № 922-VIII ? |
| Додаткові матеріали: | |
| Відповідь на запит 339/2025 | |
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в запиті № 30/2025, розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
https://me.gov.ua/InfoRez/Details/a3980515-6de4-4726-bdf2-0fbd0f037267?lang=uk-UA Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Способи визначення уповноважених осіб наведено в частині першій статті 11 Закону. Так, відповідно до пункту 1 частини першої статті 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством. Відповідно до частини сьомої статті 11 Закону уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення. Примірне положення про уповноважену особу (далі – Примірне положення), затверджене наказом Мінекономіки від 08.06.2021 № 40, визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи. Таким чином, згідно Закону уповноваженою особою може бути службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника, крім тих осіб, які визначені у абзаці другому частини сьомої статті 11 Закону, та яка визначається або призначається шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством. При цьому замовник може призначати одну або декілька уповноважених осіб залежно від обсягів закупівель та особливостей діяльності за умови, що кожна з таких осіб буде відповідальною за організацію та проведення конкретних процедур закупівель/спрощених закупівель. Отже, організацію і проведення процедур закупівель може бути покладено як на штатних працівників, так і на осіб, з якими укладено трудовий контракт. Разом з тим, функції уповноваженої особи, яка є відповідальною за організацію та проведення закупівлі можуть бути також покладені на працівника із штатної чисельності замовника, який обіймає окрему посаду фахівця з публічних закупівель. Так, Мінекономіки наказом від 14.09.2023 № 13580 затверджено професійний стандарт для професії “Фахівець з публічних закупівель” за кодом 2419.2 Національного класифікатора України ДК 003:2010 “Класифікатор професій” (далі – професійний стандарт), який введений в дію з 25.09.2023. Згідно з Національним класифікатором України ДК 003:2010 “Класифікатор професій” професія “Фахівець з публічних закупівель” має код 2419.2 та відноситься до класифікаційного розділу “Професіонали”, професійного угрупування “Професіонали у сфері маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності”. Відповідно до частини восьмої статті 96 Кодексу законів про працю України вимоги до кваліфікаційних та спеціальних знань працівників, їх завдання, обов’язки та спеціалізацію визначаються професійними стандартами або кваліфікаційними характеристиками професій працівників. Професійний стандарт встановлює вимоги до професійної кваліфікації фахівця з публічних закупівель, обсягу його трудових функцій та посад, за якими може працювати такий фахівець. Відповідно до зазначеного професійного стандарту виокремлюються такі види посад як провідний фахівець з публічних закупівель, головний фахівець з публічних закупівель та менеджер з публічних закупівель. Таким чином, виконання функцій уповноваженої особи може здійснювати фахівець з публічних закупівель за посадою, або такі функції можуть бути покладені як додаткова робота на працівника, який перебуває у штатній чисельності замовника, відповідно до пункту 1 частини першої статті 11 Закону, на підставі розпорядчого рішення. При цьому здійснення доплати за виконання додаткової роботи та функції уповноваженої особи працівником із штатної чисельності відповідно до Закону, є обов"язком, а не правом замовника. |
|
| Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України |
| Теги: | Уповноважена особа |