gov.ua
Державні сайти України
Мінекономіки
Інформаційні ресурси
Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Семінари та матеріали для бізнесу: Проєкти та закупівлі МФО в Україні
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Огляд судової практики щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Огляд закупівельної практики щодо застосування нецінових критеріїв оцінки
- Огляд закупівельної практики щодо випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
- Довідкова інформація
| Тема: | Інше |
| Тема розширена: | Закупівля робіт, що фінансуються ПРООН |
| Суть питання: |
Щодо застосування норм Закону України «Про публічні закупівлі» до договору підряду на будівництво об'єкта міжнародної технічної допомоги ДЕРЖАВНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛУЦЬКТЕПЛО» (далі – Підприємство), будучи суб'єктом, визначеним пунктом 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), звертається до Вас за роз'ясненням щодо застосування норм зазначеного Закону у нижченаведеній ситуації. Підприємство є балансоутримувачем нерухомого майна, на території якого планується нове будівництво сонячної електростанції (надалі – Об’єкт) в рамках проекту міжнародної технічної допомоги, що реалізується Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні. Відповідно до умов проекту, ПРООН залучає третю сторону – підрядника (Сторона-2 у проекті договору), який на підставі договору, укладеного безпосередньо з ПРООН, виконує комплекс будівельно-монтажних робіт з будівництва Об’єкта. Оплата за виконані підрядником роботи здійснюється ПРООН на умовах їхнього окремого договору. Результат виконаних робіт (збудований Об’єкт) буде переданий ПРООН на користь Підприємства в якості пожертви (безоплатно). Для забезпечення належного врегулювання відносин Сторін відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (де Підприємство виступає замовником будівництва як власник/користувач земельної ділянки) та з метою узаконення будівництва Об’єкту, між Підприємством (Сторона-1) та підрядником, залученим ПРООН (Сторона-2), укладається окремий договір (проєкт договору додається / ключові положення викладені нижче). Проєкт договору між Підприємством та підрядником: 1. Визначає права та обов’язки Підприємства як замовника будівництва та підрядника як генерального підрядника будівництва Об’єкта. 2. Прямо передбачає (п. 1.3. проєкту договору), що даний договір не передбачає обов’язку Підприємства здійснювати будь-які оплати підряднику за виконання робіт. 3. Вказує, що залучення підрядника для виконання робіт та оплата за виконані роботи здійснюються ПРООН на умовах окремого договору між ПРООН та підрядником. 4. Обґрунтовує (п. 1.4. проєкту договору), що з огляду на відсутність витрат Підприємства на фінансування робіт, дія Закону України «Про публічні закупівлі» на правовідносини за цим договором не поширюється. 5. Зазначає (п. 1.5. проєкту договору), що договір укладається на виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і не має на меті настання будь-яких фінансових наслідків для Підприємства. Враховуючи викладене, а саме той факт, що Підприємство, будучи замовником будівництва згідно містобудівного законодавства та майбутнім отримувачем Об’єкта в якості гуманітарної/технічної допомоги, не здійснює за цим договором жодних фінансових витрат на придбання робіт, оскільки роботи фінансуються та оплачуються безпосередньо донором (ПРООН) виконавцю робіт за окремим договором: Просимо надати роз'яснення, чи підпадають правовідносини, що виникають між ДКП «ЛУЦЬКТЕПЛО» та підрядником, залученим ПРООН, в рамках договору, який не передбачає жодних фінансових розрахунків між ними (зокрема, оплати робіт з боку Підприємства), а лише регулює взаємовідносини сторін в процесі будівництва Об’єкта, що фінансується донором та безоплатно передається Підприємству, під дію Закону України «Про публічні закупівлі»? Відповідь просимо надати якнайшвидше. Додаток: Проєкт договору |
| Додаткові матеріали: | |
| Відповідь на запит 222/2025 | |
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на аналогічне питання міститься в запиті № 594/2023, що розміщений на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
|
|
| Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України |
| Теги: | Інше |