Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Індустріальні парки в Україні - 2022 рік
23.03.2023 | 09:10 | Департамент інвестицій, інновацій та інтелектуальної власностіЗагальна інформація
Станом на 01.01.2023 до Реєстру індустріальних (промислових) парків (далі – Реєстр) включено 60 індустріальних парків (далі – ІП).
За наявною в Мінекономіки інформацією протягом 2022 року було створено 14 індустріальних парків, а саме:
"Енергія Буковини" (Чернівецька обл.);
"Л-ТАУН ПАРК" (Київська обл.);
"БОДНАРІВ" (Івано-Франківська обл.);
"Innovation Industry Park" (Київська обл.);
"КИТ" (Київська обл.);
"Менський" (Чернігівська обл.);
"Великомостівський" (Львівська обл.);
"Ужгород" (Закарпатська обл.);
"Західноукраїнський промисловий ХАБ" (Тернопільська обл.);
"Еко-смарт індустріальний парк "ГАЛІТ" (Львівська обл.);
"Долина Стрий" (Львівська обл.);
"Недобоївці" (Чернівецька обл.);
"Вініндастрі" (Вінницька обл.);
"Вестерн Індастріал" (Закарпатська обл.).
У 2022 році до Реєстру включено дев’ять індустріальних парків:
"Марамуреш" (Закарпатська обл.), створений у 2021 році;
"Л-ТАУН ПАРК" (Київська обл.);
"Енергія Буковини" (Чернівецька обл.);
"Хотин Invest" (Чернівецька обл.), створений у 2021 році;
"Малин-Захід" (Житомирська обл.), створений у 2021 році;
"Володимир" (Волинська обл.), створений у 2020 році;
"Еко-смарт індустріальний парк "ГАЛІТ" (Львівська обл.);
"Західноукраїнський промисловий ХАБ" (Тернопільська обл.);
"Ужгород" (Закарпатська обл.).
Згідно з інформацією, що базується на основі звітності про функціонування ІП, наданої їх керуючими компаніями та/або ініціаторами створення, повідомлень ініціаторів створення та керуючих компаній, керуючі компанії визначено у 39 ІП, у 17 ІП є резиденти (всього 38 резидентів, з них лише 2 відповідають статусу учасника ІП).
Станом на січень 2023 року не укладені договори про створення та функціонування індустріального парку протягом двох років з дня прийняття рішення про його створення, як передбачено пунктом 3 частини першої статті 161 Закону України "Про індустріальні парки" (далі – Закон), у наступних ІП:
Долина (комунальна власність на землю);
Перший український ІП (приватна власність на землю);
BIONIC HiLL (приватна власність на землю);
Кривбас (комунальна власність на землю);
Новороздільський (комунальна власність на землю);
Енергія (комунальна власність на землю);
Суми (комунальна власність на землю);
Подільськ (комунальна власність на землю);
Вінтер-Спорт (приватна власність на землю).
Відповідно до Закону керуючі компанії та/або ініціатори створення ІП зобов’язані щопівроку подавати уповноваженому державному органу звіти про функціонування ІП.
Такі звіти подаються за формою та у порядку, визначеними наказом Мінекономіки від 26.07.2022 № 2285 "Про затвердження форми та Порядку подання звіту про функціонування індустріального (промислового) парку та його оприлюднення", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.09.2022 за № 1026/38362.
Відповідно до Закону (пункт 2 частини першої статті 161) неподання уповноваженому державному органу звітів про функціонування ІП протягом двох звітних періодів поспіль є підставою для виключення індустріального парку з Реєстру.
За ІІ півріччя 2022 року подано звіти щодо 46 ІП (з них з порушенням терміну подання – щодо 19 ІП):
Славута
Коростень
Соломоново
Мироцьке
Вінницький індустріальний парк
Яворівський індустріальний парк
Кам’янка-Бузький індустріальний парк
Вінницький кластер холодильного машинобудування
Сігма Парк Яричів
Ланнівський індустріальний парк
Київщина
Тернопіль
INNOVATION FORPOST
Суми
Хмельницький
Подільськ
Бізнес Прайм
Вінтер Спорт
Chortkiv-West
Місто Скла
Rivne industrial park
Cпарроу Парк Львів
Л-ТАУН ПАРК
Енергія Буковини
Еко-смарт індустріальний парк "ГАЛІТ"
Західноукраїнський промисловий ХАБ
з порушенням терміну подання звітів:
Рясне-2
iPark
Тростянець
Житомир-Схід
Новодністровськ
Фастіндастрі
Новороздільський індустріальний парк
Техносіті
Біла Церква
Захід Ресурс
Біла Церква 2
Східний регіон
ПАТОН
E40 Industrial Park
КРОНОСПАН РІВНЕ
Марамуреш
Малин-Захід
Володимир
Кривбас
Також звіти про функціонування індустріальних парків "Павлоград", "Лиманський" та "Енергія" подані за незатвердженою формою.
Облаштування та функціонування ІП
Фінансування та залучення інвестицій
Згідно з поданими звітами найвищий рівень забезпечення інженерно-транспортною інфраструктурою наявний у 8 ІП (Соломоново, Мироцьке, Вінницький, Вінницький кластер холодильного машинобудування, Ланнівський, Спарроу Парк Львів, Л-Таун, Біла Церква). Всі інші ІП, особливо на Заході України, мають низьку готовність і перебувають лише на етапах початку робіт зі створення інфраструктури й облаштування території.
Господарська діяльність фактично проваджується лише одним учасником в індустріальному парку Вінницький кластер холодильного машинобудування.
Господарська діяльність іншими суб'єктами парків до початку воєнного стану здійснювалася у парках Свема (м. Шостка), Ланнівському (Полтавська область), Біла Церква (на ділянці, яка не включена в Реєстр).
Висока готовність до провадження господарської діяльності була в ІП Коростень (здійснювалася реконструкція будівлі складу в виробничий цех із виробництва меблів) та Мироцьке.
У двох ІП (Рівненський та Павлоград) ініціатори створення (Рівненська та Дніпропетровська облдержадміністрації відповідно) не мають права розпоряджатися землею, яка була в 2021 році передана відповідним територіальним громадам у рамках реформи децентралізації.
У 2022 році в індустріальних парках згідно з поданими звітами про функціонування ІП створено 116 нових робочих місць (6 робочих місць – керуючими компаніями, 78 – учасниками індустріальних парків, 32 – іншими суб’єктами індустріальних парків). Усього в індустріальних парках створено 935 робочих місць.
Також, згідно з поданою звітністю у 2022 році випущено продукції вартістю 271,169 млн гривень та експортовано продукції вартістю 234,367 млн гривень (випуск та експорт продукції здійснювався лише одним учасником одного індустріального парку).
За наданою керуючими компаніями та/або ініціаторами створення індустріальних парків звітністю щодо функціонування індустріальних парків у 2022 році на облаштування території індустріальних парків залучено 262,8 млн гривень (у тому числі кошти місцевих бюджетів – 9 млн грн, кошти з інших джерел (переважно кошти ініціаторів створення приватних індустріальних парків та керуючих компаній індустріальних парків) – 253,8 млн грн).
Загалом з початку створення ІП заходи з їх облаштування профінансовані на суму 1 644,41 млн грн (переважно це кошти ініціаторів створення приватних індустріальних парків та керуючих компаній індустріальних парків – 1 432,223 млн грн, решта (212,186 млн грн) – кошти місцевих та державного бюджетів).
Видатки з державного бюджету на облаштування індустріальних парків у 2022 році не здійснювалися.
Передбачені Державним бюджетом України на 2022 рік видатки Мінрегіону в сумі 400 млн гривень (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на стимулювання розвитку індустріальних парків) було скорочено постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2022 № 245 "Про спрямування коштів до резервного фонду державного бюджету". Інших видатків з Державного бюджету України на 2022 рік на облаштування індустріальних парків не передбачалося.
За наявною в Мінекономіки інформацією у 2022 році учасниками та іншими суб’єктами ІП залучено інвестицій на суму майже 7,5 млн грн. Загалом з початку набуття суб'єктами господарювання відповідних статусів залучено інвестицій на суму понад 460,5 млн грн.
Враховуючи загальний стан підготовки індустріальних парків, включених до Реєстру, можна констатувати, що у переважній їх більшості відсутня належна зовнішня інфраструктура та облаштування території.
Відповідні заходи потребують залучення значних обсягів ресурсів упродовж тривалого часу (не менше 2-х років) для того, щоб можна було залучати на територію ІП нових учасників.
Таким чином, при відсутності фізичних можливостей для розміщення учасників та інших суб'єктів ІП не можливо забезпечити отримання швидкого й масштабного результату від їх функціонування.