Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Діяльність Національного контактного пункту України з відповідального ведення бізнесу
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Нормативно-правові акти
- Виставково-ярмаркові заходи
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2026 році
- Перелік заходів виставково-ярмаркової діяльності в Україні у 2025 році
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2025 році
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в країнах світу
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
- Довкіллєва політика
- Облік суб’єктів господарювання, які отримали дозволи на викиди
- Накази про відмову у видачі дозволу на викиди
- Надрокористування
- Пропозиції та зауваження щодо ділянок надр, які пропонуються для виставлення на аукціон (електронні торги) з метою надання спеціального дозволу на геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку, корисних копалин з подальшим видобуванням корисних копалин (промислову розробку родовищ)
- Нормативно-правові акти
- ESG звітність для видобувного сектору
- Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів
- Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- Природоохоронні території та біорізноманіття
- Оцінка впливу на довкілля
- Управління відходами
- Рибне господарство
- Тваринництво
- Сільськогосподарське дорадництво
- Насінництво та охорона прав на сорти рослин
- Гідротехнічна меліорація земель
- Захист і карантин рослин
- Регулювання діяльності з ОРР та ФПГ
- Органічне виробництво
Дослідження щодо розвитку виробництва, залучення інвестицій та ринку праці (листопад 2025)
10.12.2025 | 09:58 | Департамент стратегічного планування та макроекономічного прогнозуванняУ Мінекономіки відбулося чергове засідання Наукової платформи за участю близько 140 експертів – науковців, урядовців та фахівців міністерств і відомств. На заході презентували результати п’яти важливих досліджень з питань розвитку вітчизняного виробництва, залучення інвестицій та покращення ситуації на ринку праці.
Перше дослідження «Оцінка впливу євроінтеграції на макроекономічні показники: стратегічні орієнтири поглиблення торговельно-економічних відносин України з країнами Європейського Союзу в умовах набуття Україною офіційного статусу кандидата на вступ до ЄС», підготовлене науковцями Державного науково-дослідного інституту інформатизації та моделювання економіки, фокусує нашу увагу на наступному:
- Україна і зараз має невикористаний експортний потенціал в торгівлі з країнами Європейського Союзу на рівні $10 млрд; поряд з цим зберігається істотний потенціал диверсифікації вітчизняного виробництва і експорту шляхом посилення Європейської стратегічної автономії (зокрема, у видобуванні та частковій обробці критичних матеріалів, співпраці у розвитку оборонно-промислового комплексу, використанні європейськими компаніями nearshoring/friendshoring в умовах наростання геополітичних протиріч);
- актуальними викликами на шляху розвитку торгово-економічних відносин України з ЄС залишаються: а) перспектива запровадження СВАМ (зумовлює необхідність у пошуках шляхів відтермінування цього механізму щодо України та невідкладного запровадження системи торгівлі викидами); b) повернення ЄС до тарифних квот на деяку українську сільгосппродукцію; с) зволікання з укладанням та реалізацією угоди АСАА для зняття нетарифних бар’єрів у торгівлі промисловою продукцією;
- при вступі України в ЄС додаткові витрати бюджету ЄС на інтеграцію України сягнуть 90 млрд євро підтримки протягом перших п’яти років членства. Інвестуючи в структурні реформи та економічну трансформацію України ще до її вступу, ЄС допоможе їй стати більш стійкою та конкурентоспроможною, і водночас зменшить фінансове навантаження на власний бюджет у майбутньому та зробить інтеграцію України ефективнішою.
Висновки: шлях ефективної інтеграції вітчизняної економіки до європейської вбачається у використанні Україною актуальних потреб ЄС у відкритій стратегічній автономії у світі, який стрімко фрагментується на протиборчі табори.
З дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Друге дослідження за темою «Цифрові трудові платформи в Україні: економічні можливості та регулювання», підготовлене науковцями ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України», показало, що:
- розрахунково на цифрових трудових платформах (далі – ЦТП) свої послуги надають якнайменше 890 тис осіб, які мають статус ФОПа, або незареєстрованого підприємця; крім цього існує потенціал зростання цієї кількості до 1,5 млн осіб, тобто 11,7% від усіх зайнятих;
- працівники, зайняті через платформи, генерують щонайменше 15,9 млрд грн доходу, 0,8 млрд грн прямих податків; 0,2 млрд дол. США валютних надходжень; самі платформи, орієнтовно, вже на даному етапі здатні генерувати понад 0,5 млрд грн податкових надходжень до бюджету;
- використання ЦТП в Україні відповідає довгостроковому тренду і сприяє структурним трансформаціям економіки, доповнюючи традиційні (у т.ч. онлайн) біржі зайнятості і даючи більше можливостей для розвитку діяльності у сфері ІТ, освіти, професійного розвитку, дизайну.
Висновки: розвиток ЦТП відбувається досить високими темпами і з метою імплементації ЦТП як драйверу структурних трансформацій економіки України, мінімізації притаманних їй ознак прекарності праці та уникнення оподаткування і сплати соціальних внесків, державі доцільно зосередитися на розвитку регулювання сфери ЦТП в напрямі покращення моніторингу показників, захисту прав учасників та формування підходу до оподаткування.
З дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Третє дослідження «Спеціальний податковий режим «Дія.City»: оцінка впливу на показники економічного і соціального розвитку та його ефективності», підготовлене науковцями Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, акцентує на тому, що:
- запровадження нового Спеціального податкового режиму «Дія.City» по часу співпало із повномасштабним вторгненням рф на територію України, що не дає змоги оцінити чистий ефект дії цього режиму на економіку та бюджет. Разом з тим Спеціальний податковий режим «Дія.City» допоміг ІТ сектору залишитись стійким під час повномасштабної війни росії проти України, сприяв відчутному переходу зайнятості з формату ФОП на найманих працівників, що збільшує їх соціальний захист. Водночас через військові ризики не було досягнуто мети збільшення інвестицій саме в сектор ІТ.
- за три роки кількість компаній-резидентів «Дія.City» зросла з 413 у 2022 році до 1 419 у 2024 році та 3 535 станом на листопад 2025 року, що відбулось не лише через «відкладений попит» і зростання довіри до режиму, але й внаслідок повномасштабної війни. Зміна підходів зайнятості з ФОП до найманих працівників за режимом Дія.Сіті дало змогу бронювати працівників, що суттєво підвищило привабливість спеціального податкового режиму для ІТ-компаній;
- у 2024 році резиденти «Дія.City» сплатили 9,7 млрд грн прямих податків – це 27% усіх податкових надходжень від ІТ-сектора (проти 17% у 2023 році), при цьому найбільший внесок забезпечують компанії з комп’ютерного програмування (58% усіх прямих податків резидентів);
- режим стимулює формалізацію зайнятості: у 2024 році кількість працівників у резидентів зросла приблизно на 30 тис. осіб, а кількість гіг-спеціалістів – з 9 тис. у 2023 році до 20 тис. у 2024 році;
- водночас дослідження фіксує ризики та «ціну» моделі: пільгове нарахування ЄСВ у мінімальному розмірі може погіршувати майбутній пенсійний захист спеціалістів, а сприйняття стабільності правил було підірване підвищенням ставки військового збору, що вимагає кращої комунікації ухвалених рішень.
Висновки: режим «Дія.City» посилив стійкість частини технологічного бізнесу в умовах війни та сприяв «виходу в білу» зайнятості, але за рахунок нижчих податкових платежів та соціальних внесків на одного зайнятого порівняно із загальними режимом оподаткування. Важливо уникати в подальшому політики збільшення кількості нових спеціальних податкових режимів або їх поширення на інші види економічної діяльності. Натомість варто докладати зусилля до реформування загальної системи оподаткування.
З дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Четверте дослідження за темою «Аналіз законодавчої бази неконцесійного державно-приватного партнерства в країнах ЄС», підготовлене науковцями Інституту економіки промисловості НАН України, доводить, що:
- запровадження договорів з оплатою за експлуатаційну готовність у сфері суспільних послуг і комунального господарства дозволить отримати 20–30% економії бюджетних видатків, що відповідає зменшенню витрат держави на 5,4–8,1 млрд грн щорічно;
- застосування договорів «проєктування – будівництво – фінансування – утримання» та системи оцінювання за показниками ефективності забезпечить створення 300–1500 робочих місць на кожні 100 млн євро інвестицій, що активізує розвиток суміжних галузей – будівництва, машинобудування, енергетики;
- поетапне закладення платежів за експлуатаційну готовність у межах 1–2% видатків державного бюджету на рік дозволить залучити 4–6 млрд євро приватних інвестицій у розвиток сфери суспільних послуг і комунального господарства протягом 5–7 років, що сприятиме зростанню ВВП на 0,02–0,08 в.п. на кожні 100 млн євро вкладень.
Висновки: впровадження неконцесійних форм публічно-приватного партнерства є потужним механізмом оновлення та підвищення якості сфери суспільних послуг і комунального господарства: з одного боку – забезпечує раціональне використання бюджетних коштів та гарантує якість об’єктів через вимірювані показники ефективності, з іншого – стимулює приватні інвестиції, сприяє розвитку локального виробництва та підвищує загальну стійкість та результативність публічних інвестицій у відновлення України.
З дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
П’яте дослідження за темою «Стратегія повернення населення: програми та заходи, спрямовані на заохочення повернення українців додому», підготовлене науковцями Інституту демографії та досліджень якості життя імені Михайла Птухи НАН України, наголошує на важливості запровадження комплексного підходу та розширення інструментів політики повернення українських громадян з-за кордону:
- cформовано та обґрунтовано комплекс заходів державної міграційної політики, спрямованих на заохочення повернення українців в Україну та зміцнення взаємодії з діаспорою; доведено важливість розвитку панукраїнського простору в країнах ЄС, залучення мігрантів до лобіювання інтересів України за кордоном, посилення соціальної згуртованості та національної єдності;
- визначено вісім пріоритетних державних програм у межах Стратегії повернення та реінтеграції біженців війни та трудових мігрантів, а також підготовлено пропозиції щодо змістовного наповнення кожної програми;
- обґрунтовано необхідність розвитку фінансових інструментів, що стимулюватимуть перекази мігрантів в Україну, сприятимуть інвестиціям у соціально значущі проєкти, підтримуватимуть механізми дольового фінансування, циркулярну міграцію, дистанційну зайнятість українців за кордоном в українських компаніях та кар’єрний розвиток зворотних мігрантів.
Висновки: реалізація запропонованих заходів і програм створить комплексну та ефективну систему державної міграційної політики, здатну зменшити відтік населення, насамперед молоді та кваліфікованих кадрів, зміцнити співпрацю з українською діаспорою та забезпечити належний захист прав громадян за кордоном. Впровадження цих ініціатив сприятиме формуванню панукраїнського простору в країнах ЄС, розширенню участі діаспори в суспільному житті України та узгодженню національної міграційної політики зі стандартами ЄС, що загалом посилить стійкість держави та її людський потенціал.
З дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Окрім учасників наукової платформи, в дискусії також взяли участь фахівці інших департаментів Мінекономіки та представники інших міністерств та відомств.