Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Діяльність Національного контактного пункту України з відповідального ведення бізнесу
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Нормативно-правові акти
- Виставково-ярмаркові заходи
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2026 році
- Перелік заходів виставково-ярмаркової діяльності в Україні у 2025 році
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2025 році
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в країнах світу
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
- Довкіллєва політика
- Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів
- Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- Природоохоронні території та біорізноманіття
- Оцінка впливу на довкілля
- Управління відходами
- Рибне господарство
- Тваринництво
- Сільськогосподарське дорадництво
- Насінництво та охорона прав на сорти рослин
- Гідротехнічна меліорація земель
- Захист і карантин рослин
- Регулювання діяльності з ОРР та ФПГ
- Органічне виробництво
Результати дослідження міжнародного досвіду забезпечення доступності робочих місць для різних категорій громадян
05.03.2024 | 11:43 | Департамент праці та зайнятостіПідготовлено на виконання п. 130.3 "вивчення та
поширення кращих міжнародних практик забезпечення
доступності робочих місць для різних категорій
громадян" плану заходів на 2023 – 2024 роки з реалізації
Національної стратегії із створення безбар’єрного
простору в Україні на період до 2030 року
Міжнародні урядові програми, спрямовані на облаштування робочих місць, місць загального користування та будівель для задоволення потреб різних категорій осіб, в тому числі осіб з інвалідністю, жінок з колясками та годуючих матерів, включають:
- Конвенція Організації Об’єднаних Націй про права людей з інвалідністю: це міжнародний договір про права людини, спрямований на захист прав і гідності людей з інвалідністю. Він підкреслює важливість доступності в різних сферах, включаючи робочі місця та громадські місця, для забезпечення повної та рівної участі людей з інвалідністю в житті суспільства.
- Конвенції Міжнародної організація праці (МОП) та Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ): МОП сприяє створенню гідної праці та можливості працевлаштування для людей з інвалідністю. Він надає вказівки та ресурси для створення інклюзивних робочих місць і забезпечення потреб працівників з інвалідністю. ВООЗ виступає за створення доступного та інклюзивного середовища, включаючи робочі та громадські місця, щоб задовольнити потреби людей з інвалідністю. У ньому також йдеться про важливість підтримки годуючих матерів на робочому місці.
- Закон Європейського Союзу (ЄС) про доступність: Хоча Закон ЄС про доступність не є державною програмою в традиційному розумінні, він встановлює вимоги щодо доступності для ряду продуктів і послуг, включаючи середовище, щоб забезпечити доступність для людей з інвалідністю та інших груп, наприклад батьків з маленькими дітьми.
Окрім цього є приклади програм національного рівня, спрямованих на облаштування робочих місць, місць загального користування та будівель відповідно до потреб різних категорій осіб, таких як людей з інвалідністю, жінок з колясками та годуючих матерів:
- Закон про американців з інвалідністю (ADA): ADA — це федеральний закон США, який забороняє дискримінацію осіб з інвалідністю в різних сферах, зокрема при працевлаштуванні, громадських місцях і транспорті. Він вимагає від роботодавців забезпечити розумні умови для працівників з інвалідністю та вимагає стандартів доступності для громадських місць і будівель.
- Закон про дискримінацію осіб з інвалідністю (DDA): Закон Великої Британії забороняє дискримінацію осіб з інвалідністю в різних сферах, включаючи роботу, освіту та доступ до товарів і послуг. Він вимагає від роботодавців вносити розумні пристосування до потреб працівників з інвалідністю та вимагає стандартів доступності для громадських місць і будівель.
- Схема сертифікації безбар’єрного доступу (BFA): це програма в Сінгапурі, яка спрямована на сприяння доступності та включеності в антропогенне середовище. Вона забезпечує сертифікацію будівель і громадських місць, які відповідають стандартам доступності, і надає вказівки та ресурси для створення доступного середовища.
- Фонд безбар’єрного середовища та покращення доступності: це програма в Гонконзі, яка надає фінансування державним і приватним організаціям для покращення доступності. Він підтримує встановлення функцій доступності в будівлях і громадських місцях, таких як пандуси, поручні та доступні туалети.
- Кампанія «Доступна Індія»: це програма в Індії, метою якої є зробити громадські місця та будівлі доступними для людей з інвалідністю. Вона передбачає фінансування встановлення засобів доступності в громадських місцях і будівлях. Програма також передбачає навчання та заходи з підвищення обізнаності для сприяння доступності та інклюзії.
- Національна програма доступності це програма в Єгипті, яка спрямована на сприяння доступності та включенню середовище усіх категорій громадян. Вона передбачає фінансування встановлення засобів доступності в громадських місцях і будівлях та заходи з підвищення обізнаності для сприяння доступності та інклюзії.
- Програма «Права людей з інвалідністю та доступ до засобів до існування» (DRAL): це програма в Бангладеш, яка спрямована на просування прав та інтеграцію людей з інвалідністю. Вона забезпечує навчання та підтримку людей з інвалідністю, щоб допомогти їм отримати освіту, працевлаштування та інші можливості. Програма також співпрацює з роботодавцями, щоб сприяти доступності та інклюзії на робочому місці.
- Програма інклюзивних міст: це програма в Бразилії, яка спрямована на сприяння інклюзивному розвитку міст. Вона передбачає фінансування встановлення засобів доступності в громадських місцях і будівлях. Програма також співпрацює з місцевими органами влади, щоб сприяти доступності та залученню до міського планування та розвитку.
Окрім цього, існує Інструментарій із доступності від UNISEF, що надає вказівки щодо застосування універсального дизайну в приміщеннях і програмах для сприяння доступу для всіх, включаючи людей з інвалідністю, жінок з колясками, годуючих матерів та інших. Набір інструментів містить вказівки для планування та проектування об’єктів, реконструкції, ремонту, розширення офісів, робочих приміщень, гостьових будинків та інших будівель.
- Інструменти доступності: пропаганда доступності, оцінювання доступності, організація доступних заходів, загальні приміщення, доступність у надзвичайних ситуаціях і контрольні списки доступності.
- Інструменти забезпечення якості та моніторингу: використання опитувань, моніторинг кількості користувачів з інвалідністю, які мають доступ до послуг, а також кількісні показники для вимірювання доступності будівель та об’єктів.
- Вимоги до звітності: подання звітів про отримані уроки та відповідних фотографій протягом шести місяців після завершення будівельних проектів.
Ключові інструменти включають планування та проектування об’єктів, пов’язаних із проведенням оцінки доступності існуючих об’єктів або приміщень, пропаганду доступності серед донорів та партнерів та розробку навчальної програми для тренінгів щодо доступності або доступних процесів будівництва. Спеціальні пристосування для різних типів приміщень включають меблі, адаптовані до віку та розміру дітей, достатній простір для маневрування навколо меблів, сидіння зі спинками та підлокітниками, доступні туалети поблизу, а також менші, затишніші та приватніші тихі місця в основному просторі. UNISEF підкреслює важливість розуміння та визначення контексту, цілей, процедур, потреб і пріоритетів людей, які використовуватимуть кожну будівлю чи об’єкт, а також сприяння доступності за допомогою відповідного персоналу.
Серед програм з допомоги фінансування облаштування робочих місць/приміщень загального вжитку/будівель для різних категорій населення наявні наступні:
- Національний інститут досліджень проблем інвалідності, незалежного життя та реабілітації (NIDILRR) – надає гранти на підтримку досліджень і розробки доступних технологій і середовищ.
- Фонд озеленення та доступності (GrAF), який існує вже кілька років і фінансує ініціативи по всьому світу, щоб зробити приміщення більш доступними та стійкими. Цей фонд є прикладом програми фінансування, спрямованої на підтримку створення доступних просторів.
- The Christopher & Dana Reeve Foundation - надає гранти на підтримку створення доступних громадських просторів і програм.
- Національний фонд мистецтв (NEA) – надає гранти на підтримку створення доступних мистецьких просторів і програм.
- Департамент житлового будівництва та міського розвитку США (HUD) – надає гранти на підтримку створення доступного житла та проектів розвитку громад.
- Національний науковий фонд (NSF) - надає гранти на підтримку досліджень і розробки доступних технологій і середовищ.
В Україні у 2024 році планується прийняття і запуск компенсації витрат роботодавця на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю.
Орієнтовний граничний розмір компенсації за місяць, за який така компенсація виплачується, не може перевищувати 15 000 гривень за працевлаштовану особу з інвалідністю І групи, 10 000 гривень — за працевлаштовану особу з інвалідністю ІІ групи або обчисленої з неї відповідної суми у разі, коли така особа працювала неповний місяць.
Крім цього, до механізму компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю (постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2023 № 893) нині напрацьовуються зміни щодо його поширення на нові категорії, а саме:
- надання компенсації за облаштування робочого місця не лише роботодавцям, які приймають на роботу особу з інвалідністю, а й фізичним особам-підприємцям, які є особами з інвалідністю та облаштовують собі робоче місце.
- надання компенсації за облаштування робочого місця для працівника, який був мобілізований до лав ЗСУ, отримав інвалідність, демобілізувався, повернувся на попереднє місце роботи і потребує облаштування свого робочого місця.
Нині здійснюється реалізація механізму компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю, інші практики також вивчаються та будуть поступово імплементуватись.
В цьому розраховуємо на підтримку міжнародних інституцій, донорів тощо, особливо в рамках міжнародної технічної допомоги (МТД).
Секретаріатом Кабінету Міністрів України здійснюється реєстрація проекту МТД «Надання екстреної допомоги для 3D-друкованого протезування та створення робочих місць в Україні» (донор – Уряд Японії; виконавець – ЮНІДО) на загальну суму 1 038 583 дол. США. Основним бенефіціаром проекту (координуючим міністерством) є Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України, одним із міністерств-партнерів виступає Мінекономіки.