Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2023 № 859 «Про внесення змін до Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності»
21.08.2024 | 09:05 | Управління інтелектуальної власності та інновацій1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2023 № 859 «Про внесення змін до Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності» (далі – Постанова), набрала чинності 16.09.2023.
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України (далі – Мінекономіки) та Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» (далі – УКРНОІВІ).
3. Цілі прийняття акта
Основною ціллю прийняття Постанови є актуалізація положень Порядку сплати зборів за дії, пов'язані з охороною прав на об'єкти інтелектуальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1716 (далі – Порядок), у відповідність з положеннями чинних спеціальних законів у сфері інтелектуальної власності, покращення показників діяльності сфери правової охорони інтелектуальної власності України та створення передумов для подальшого кількісного і якісного розвитку сфери правової охорони інтелектуальної власності України.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 1 жовтня 2023 року до 30 червня 2024 року (далі – період відстеження).
5. Тип відстеження
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом збирання статистичних даних, аналізу звернень заінтересованих сторін щодо положень Постанови.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності
Збільшення надходжень від зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності: збільшення надходжень зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності протягом першого повного календарного року дії зміненого Порядку не менш як на 15 % (в грн.; щодо попереднього повного календарного року) – не відстежено, оскільки не пройшов повний календарний рік дії зміненого Порядку, який набрав чинності 16.09.2023.
При цьому, за період відстеження сума надходжень до УКРНОІВІ від зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності
(261,6 млн. грн.), збільшилась на 22 % порівняно з жовтнем 2022 – червнем 2023 року (214,2 млн. грн.).
Зменшення кількості заявок, що не мають потенціалу комерціалізації: на 15% за заявками на корисні моделі, поданих протягом першого повного календарного року дії Порядку, на 10% протягом другого – не відстежено, оскільки не пройшов повний календарний рік дії зміненого Порядку, який набрав чинності 16.09.2023.
За період відстеження до УКРНОІВІ надійшло 3026 заявок про реєстрацію корисних моделей, що на 33 % більше порівняно з жовтнем 2022 – червнем 2023 року (2280 заявок).
Відхилення від прогнозованого показника результативності регулятивного акту обумовлено тим, що протягом 2023 року відбувалась стабілізація бізнес-активності в Україні, і заявники, які через військову агресію російської федерації проти України не мали можливості подати заявки на корисні моделі у 2022 році, почали реалізовувати це право у 2023 – 2024 роках.
Додаткові показники результативності регуляторного акта:
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією регуляторного акта – не передбачено;
рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень регуляторного акта – дуже високий. Постанову опубліковано в Офіційному віснику України від 03.10.2023 (2023 р., № 80, стор. 24, стаття 4572, код акта 120077/2023), Урядовому кур’єрі від 17.08.2023 № 65, оприлюднено на офіційному вебпорталі Верховної Ради України за посиланням. Інформація про набрання чинності Постановою висвітлювалась на офіційних вебсайтах Мінекономіки, УКРНОІВІ, зум-конференціях та інших заходах, що проводились УКРНОІВІ;
час, що необхідно буде витратити суб’єктам господарювання та/або фізичним особам для виконання вимог акта, - від 0,5 годин до 36 годин на підготовку документів, в залежності від виду документа – відповідає встановленим показникам та пов’язано з ознайомленням і застосуванням Постанови у своїй роботі;
кількість заявок про реєстрацію об’єктів інтелектуальної власності, запитів на інформацію – 25902 заявки про реєстрацію об’єктів права промислової власності надійшло протягом періоду відстеження, що на 30 % більше порівняно з жовтнем 2022 – червнем 2023 року (19897 заявок). Розподіл отриманих УКРНОІВІ заявок по видам об’єктів права промислової власності за вказані періоди наступний:
- 2179 заявок про реєстрацію винаходів (проти 2020 заявок);
- 3026 заявок про реєстрацію корисних моделей (проти – 2280 заявок);
- 821 заявка про реєстрацію промислових зразків (проти – 694 заявок);
- 19876 заявок про реєстрацію торговельних марок (проти – 14903 заявок).
Під час проведення заходів з базового відстеження результативності регуляторного акта запитів від фізичних і юридичних осіб щодо необхідності внесення змін до Постанови не надходило.
розмір надходжень (нових та/або змінених зборів) від заявників:
За період відстеження розмір надходжень до УКРНОІВІ від нових та/або змінених зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності, зокрема зборів за кодами - 13800, 13801, 13802, 14000, 14700, 14800, 14900, 15000, 15100, 15200, 15300, 15400, 15500, 15600, 15700, 15800, 15900, 15901, 15902, 15903, 15904, 15905, 16000, 21900, 22500, 22600, 22700, 22800, 32400, 42500, 43700, 50100, 50500, 50700, 50900, 51200, 51600, 51700, 51800, 51801, 51802, 51803, 51804, 51805, 51806, 51807, 51900, 52000, 52100, 52200, 52300, 52400, 52401, 52402, 52403, 52404, 52405, 52500, 52600, 52700, 52800, складає 2,079 млн. грн. (2079125,6 грн.)
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
За результатами аналізу отриманих значень показників результативності даного регуляторного акта можна дійти висновку, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей та не потребує внесення змін чи доповнень.
Реалізація Постанови забезпечує актуалізацію положень Порядку сплати зборів за дії, пов'язані з охороною прав на об'єкти інтелектуальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1716, у відповідність з положеннями чинних спеціальних законів у сфері інтелектуальної власності, покращення показників діяльності сфери правової охорони інтелектуальної власності України та створення передумов для подальшого кількісного і якісного розвитку сфери правової охорони інтелектуальної власності України.