Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від АТ "Укргазвидобування" | ||||
Тема: | Інше | |||
Тема розширена: | Закупівлі у період воєнного стану (заключення договорів) | |||
Суть питання: |
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (зі змінами) (далі - постанова № 169) в умовах воєнного стану в Україні оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом та Законом України “Про оборонні закупівлі”. У відповідності до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (зі змінами) (далі – Указ Президента № 64) воєнний стан в Україні введений з 24.02.2022 та продовжений до 24.04.2022. Згідно з законопроектом № 7300 від 19.02.2022 року, внесеним Президентом України до Верховної Ради України, передбачається продовження воєнного стану ще на 30 днів (до 24.05.2022 року). Таким чином, замовники у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» при проведенні закупівель в період воєнного стану керуються Постановою № 169. Згідно з Постановою № 169, договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України. Згідно зі статтею 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Відповідно до ст. 180 ГК України, при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Статтею 631 ЦК України визначено, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Як показує практика укладення договорів (особливо замовниками, які здійснюють діяльність у сфері видобутку нафти і газу), строк дії договору про закупівлю може бути встановлений на рік чи більше. Це обумовлено, в першу чергу специфічними замовленнями та необхідністю додаткового часу для постачальників на виробництво того чи іншого товару або обладнання (напр.: виготовлення засобів індивідуального захисту, трубної продукції, яка використовується лише в нафтогазовидобуванні, специфічних технологічних установок тощо). З огляду на вищевказане, може виникнути ситуація, за якої замовники здійснюються закупівлі в період воєнного стану відповідно до Постанови № 169 (орієнтовно на даний момент до 24.05.2022 року), тоді як строк дії договору потенційно буде більшим за строк дії воєнного стану в Україні. При цьому, Постанова №169 не містить жодних обмежень щодо строку дії договорів, які укладають в умовах воєнного періоду. Враховуючи вищенаведене, з метою недопущення порушень вимог законодавства України, застосування єдиного підходу до умов договорів про закупівлю, які укладаються в період воєнного часту, просимо надати роз’яснення з наступних питань: 1. Чи можуть замовники при укладанні договорів про закупівлю згідно з Постановою № 169 вказувати строк дії договору більший, аніж строк дії воєнного стану, який встановлений відповідним законом України на момент укладення договору про закупівлю? 2. Якщо воєнний стан не буде продовжено, то чи мають замовники право продовжити до повного виконання співпрацю за договорами закупівлі, які були укладені у період дії воєнного стану, але строк виконання яких (поставка товару, надання послуг, виконання робіт) виходить за строк дії воєнного стану? Чи у такому випадку замовнику потрібно розірвати такий договір та/або вжити заходів щодо утримання від здійснення нових замовлень на товари/послуги/роботи, строк постачання/надання/виконання яких буде поза періодом воєнного стану в України (якщо така опція передбачена умовами договору)? |
|||
Відповідь на запит 363/2022 | ||||
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06 "Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану", розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за покликанням: |
||||
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України | |||
Теги: | Спрощені закупівлі | |||
|
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |