Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Книш Микола Вікторович | ||||
Тема: | Оприлюднення інформації про закупівлю | |||
Тема розширена: | Підстави застосування норми, що міститься у абзаці першому пункту 6-2 Закону України «Про публічні закупівлі» | |||
Суть питання: |
Згідно з Законом № 3988-IX від 19.09.2024, крім іншого, доповнено Закон України «Про публічні закупівлі» пунктом 6-2. Норма, що міститься у абзаці першому пункту 6-2 Закону України «Про публічні закупівлі», сформульована у спосіб, що ускладнює її однозначне розуміння. Аналіз вказаної норми свідчить, що вона передбачає наступне: у період до 31 березня 2025 року вимоги цього Закону, крім вимог, встановлених абзацом другим цього пункту, не застосовуються у випадку, якщо: 1) замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, 2) здійснюють діяльність в одній або кількох із таких сфер: забезпечення транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору) та постачання природного газу на користь третіх осіб (замовників), видобутку природного газу та надання послуг установки LNG, розробки родовищ нафти і газу, видобутку нафти, 3) здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: обладнання для генерації електричної та/або теплової енергії, зокрема: газопоршневі, газотурбінні, мазутні установки та/або електростанції, в тому числі когенераційні та/або модульні; блочно-модульні котельні; дизельні та/або бензинові, та/або газові генератори, а також товари, роботи або послуги, необхідні для придбання, та/або транспортування, та/або улаштування, та/або розміщення, та/або приєднання до систем передачі та/або розподілу електричної енергії, та/або приєднання до газотранспортної та/або газорозподільної систем, та/або введення в експлуатацію, та/або безпосередньої експлуатації такого обладнання. У зв’язку з вищевказаним, проши роз’яснити наступне: вказану норму слід читати зі словом «і» між її конструктивними частинами, позначеними цифрами 2 і 3, чи її слід читати зі словом «або» між її конструктивними частинами, позначеними цифрами 2 і 3? Тобто, чи є конструктивні частини, позначені цифрами 2 і 3 альтернативними, і норма може бути застосована за наявності хоча б однієї з них, чи для застосування вказаної норми необхідна наявність одночасно обставин, позначених цифрою 2 та цифрою 3? |
|||
Відповідь на запит 519/2024 | ||||
Шановний користувачу, Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. З 23.10.2024 набув чинності Закон України № 3988-IX “Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)” (далі - Закон № 3988-IX). Так, згідно з пунктом 6-2 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону у період до 31 березня 2025 року вимоги цього Закону, крім вимог, встановлених абзацом другим цього пункту, не застосовуються у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, які здійснюють діяльність в одній або кількох із таких сфер: забезпечення транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору) та постачання природного газу на користь третіх осіб (замовників), видобутку природного газу та надання послуг установки LNG, розробки родовищ нафти і газу, видобутку нафти, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: обладнання для генерації електричної та/або теплової енергії, зокрема: газопоршневі, газотурбінні, мазутні установки та/або електростанції, в тому числі когенераційні та/або модульні; блочно-модульні котельні; дизельні та/або бензинові, та/або газові генератори, а також товари, роботи або послуги, необхідні для придбання, та/або транспортування, та/або улаштування, та/або розміщення, та/або приєднання до систем передачі та/або розподілу електричної енергії, та/або приєднання до газотранспортної та/або газорозподільної систем, та/або введення в експлуатацію, та/або безпосередньої експлуатації такого обладнання. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 цього розділу. Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього. Таким чином, до замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 Закону, які здійснюють діяльність в сферах, визначених абзацом першим пункту 6-2 Закону та закуповують перелічені у ньому предмети закупівлі, вимоги Закону не застосовуються у період до 31 березня 2025 року. Водночас, оскільки відповідно до частини третьої статті 21 Закону України “Про комітети Верховної Ради України”, комітети з питань, віднесених до предметів їх відання, мають право надавати роз'яснення щодо застосування положень законів України, з питань щодо застосуваннят положень Закону № 3988-IX, зокрема щодо порядку застосування положень визначених пунктами 6-2 та 6-3 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, пропонується додатково звертатися до відповідного Комітету Верховної Ради України. |
||||
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України | |||
Теги: | Сфера застосування Закону | |||
|
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |