Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Філія "Стрийський вагоноремонтний завод" АТ "Укрзалізниця" | ||||
Тема: | Відкриті торги | |||
Тема розширена: | відхилення учасника закупівлі | |||
Суть питання: |
29.03.2023 року відбулася закупівля товару. Даною процедурою закупівлі передбачалося придбання філією «Стрийський вагоноремонтний завод» АТ «Укразізниця» запасних частин до зварювального обладнання, встановленого на виробничих потужностях філії, торгових марок «Fronius», «ABICOR BINZEL» та виробництва Заводу автогенного обладнання «Донмет». Учасник запропонував до постачання весь асортимент товару, визначений технічною специфікацією, виробником якого зазначено ЧАНЧЖОУ ЕДАВЕЛТ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ ЛІМІТЕД (КНР). При цьому, даним учасником використано маркування і найменування товару, які використовуються при реалізації продукції торговими марками «Fronius», «ABICOR BINZEL» та виробником - Заводом «Донмет». Відповідно до абзацу 2 пункту 39 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. З метою реалізації даного права, філія «Стрийський вагоноремонтний завод» звернулася до ТОВ «Фроніус», ПІІ ТОВ «Бінцель Україна ГмбХ», Завод автогенного обладнання «Донмет» з проханням надати відповідь на наступні запитання: чи надавалися ЧАНЧЖОУ ЕДАВЕЛТ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ ЛІМІТЕД повноваження бути офіційним представником вищезазначених виробників зварювального обладнання, чи зберігатиметься гарантія виробників на обладнання при використанні неоригінальних запасних частин, чи вправі ЧАНЧЖОУ ЕДАВЕЛТ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ ЛІМІТЕД виготовляти згадані види продукції з використанням найменування та маркування торгових марок «Fronius», «ABICOR BINZEL» та виробника - Заводом «Донмет». Із змісту отриманих отриманих відповідей вбачається, що ЧАНЧЖОУ ЕДАВЕЛТ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ ЛІМІТЕД не отримувала дозволів, ліцензій або інших передбачених законодавством документів щодо виготовлення комплектуючих торгових марок «Fronius», «ABICOR BINZEL» та виробника - Заводу «Донмет», внаслідок постачання та використання в роботі неоригінальних комплектуючих існує ризик виходу з ладу обладнання, а обслуговування такого обладнання вказаними суб’єктами буде проводитись на основі пост гарантійних випадків. Прошу надати відповідь чи являються наведені факти достатньою підставою для відхилення пропозиції учасника з приведеною найнижчою ціною відповідно до абзацу 1 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно абзацом 2 пункту 39 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». |
|||
Відповідь на запит 257/2023 | ||||
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно до абзаців другого та третього пункту 39 Оособливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 41 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей. Водночас будь-які рішення щодо проведення процедури закупівлі, у тому числі щодо наявності/відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції у конкретному випадку приймаються замовником самостійно з дотриманням вимог законодавства в цілому. При цьому зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках. |
||||
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України | |||
Теги: | Відхилення тендерних пропозицій | |||
|
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |