|
13.10.2020
|
Запитання
Тема:
Оскарження процедур закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
Інформація про закупівлю: Капітальний ремонт даху, ID: 1b85eb0bf5274d209c45f3a25d89fed2, Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-06-004769-a
12.08.2020 року уповноваженою особою Замовника було розглянуто тендерну пропозицію ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» на відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам Документації.
За результатами розгляду пропозицію ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» було визнано такою, що відповідає кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації, а самого учасника визначено переможцем процедури відкритих торгів «Капітальний ремонт даху будівлі № 2 КЗ «Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» за адресою: вул. Шевченко, 32-Г в с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області. Коригування кошторисної частини» (Код ДК 021-2015 – 45450000-6 – інші завершальні будівельні роботи)».
Детально проаналізувавши тендерну документацію та документи, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА-Т», ТОВ «ЛВК ПРОМТЕХ-ІНВЕСТ» не погодилось з таким рішенням уповноваженої особи ВК Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області, оскільки тендерна пропозиція учасника ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» жодним чином не відповідає вимогам, встановленим самим Замовником у Документації, та 21.08.2020 року звернулось до Антимонопольного комітету України зі скаргою, в якій виклало усі невідповідності пропозиції ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» та вимагало зобов’язати замовника Виконавчий комітет Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області скасувати своє рішення про визначення переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» та намір укласти з ним договір про закупівлю і прийняти нове, яким пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬТЕРНАТИВА-Т» відхилити, а самого учасника дискваліфікувати через невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
21.09.2020 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення, яким скаргу ТОВ «ЛВК ПРОМТЕХ-ІНВЕСТ» було задоволено та зобов'язано Замовника скасувати рішення про визначення переможця.
Замовником спочатку було виконано рішення АМКУ: скасовано рішення про визначення переможцем ТОВ "АЛЬТЕРНАТИВА-Т" та повернуто останнє на стадію кваліфікації. Проте вже 02.10.2020 року Замовник розмістив вимогу про усунення учасником порушень, надавши ТОВ "АЛЬТЕРНАТИВА-Т" можливість усунути недоліки у тендерній пропозиції, та 06.10.2020 року знов прийняв рішення про визначення цього учасника переможцем, тим самим обійшовши рішення Уповноваженого органу та проігнорувавши принципи здійснення публічних закупівель.
Чи правомірні такі дії Замовника? Як має в такій ситуації діяти скаржник ТОВ "ЛВК ПРОМТЕХ-ІНВЕСТ"?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 07.08.2020 № 3304-04/49140-06 “Щодо порядку оскарження процедур закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F49140-06
Водночас згідно з частиною шістнадцятою статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Разом з тим зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій в конкретних випадках.
|
|
15.08.2019
|
Запитання
Тема:
Зміна істотних умов договору
|
Розширений перегляд
|
|
У зв’язку з набранням з 01.07.2019р. чинності прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про ринок електричної енергії», щодо запуску нового ринку електричної енергії - не побутові споживачі у т.ч. такі, що здійснюють закупівлю товарів та послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» повинні сплачувати через Постачальника вартість послуг з передачі електричної енергії оператору системи передачі згідно тарифів затверджених НКРЕКП (липень – 347,43 грн*МВт.год., з серпня - 312,14 грн*МВт.год).
Відповідно до роз'яснень НКРЕКП від 08.08.2019, до складу кінцевої ціни, за якою електропостачальник за вільними цінами постачає електричну енергію споживачу входить: закупівельна ціна, тариф на послуги з передачі, тариф на послуги з розподілу (якщо Споживач обрав порядок оплати за такі послуги через постачальника), тариф на послуги постачальника, який встановлюється останнім самостійно.
Крім того, НКРЕКП зазначено, що Постачальники зобов’язані повідомляти Споживачів про підвищення ціни за 20 днів до їх застосування. Проте, як відомо, Постанова НКРЕКП № 954, якою встановлено тариф на послуги з передачі, Офіційно опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» 19.06.2019.
Крім того, 21.06.2019 Постановою НКРЕКП «Про затвердження змін до Кодексу системи передачі» № 1120 (документ набрав чинності 27.06.2019 року), внесено зміни до Договору про надання послуг з передачі електричної енергії, де визначено формування фактичного обсягу послуг з передачі.
Таким чином, Постачальники не мали фізичної можливості повідомити Споживачів про підвищення ціни за 20 днів. Однак, як відомо, всі Постачальники, зобов'язані сплачувати за своїх споживачів послуги з передачі вже з 01.07.2019.
Наразі, Замовник (Споживач) відмовляє Постачальнику у внесенні змін до Договору про постачання електричної енергії споживачу, пов'язаними із встановленням тарифу на передачу, посилаючись на ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі".
Просимо роз'яснити, яким чином Сторони за договором про публічну закупівлю можуть дійти згоди щодо компенсації витрат Учасника (Постачальника), пов'язаних із передачею електричної енергії.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що питання зміни ціни у договорах постачання електричної енергії розглянуто в листі від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06 “Щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=33869-06
|
|
12.01.2021
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Підкажіть будь лазка чи можемо ми застосувати переговорну процеду за п.2 ч.1 ст.40, якщо в нас двічі було проведо відкриті торги за предметом Електрична енергія на 2021 рік у 2020 році, перший раз акціон не відбувся через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій у грудні 2020 року,після чого було повторно оголошено процедуру відкритих торгів. Аукціон було призначено на 11.01.2021 року, який також не відбувся через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. Виходячи з вище зазначеного є питання, чи можемо ми проводити переговорну процедуру відповідно до п.2 ч.1 ст.40 або потрібно знов оголошувати відкриті торги?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, на аналогічне за змістом питання надано відповідь у запиті 2721/2020, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=13850d88-31d7-4d11-a543-f4d95d1553db&lang=uk-UA
|
|
17.06.2020
|
Запитання
Тема:
Предмет закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Суміш готова для проведення полімеразно-ланцюгової реакції SsoAdvanced Universal SYBR Green Supermix, 5 ml - призначена для проведення лабораторних наукових молекулярно- генетичних досліджень in vitro та не призначена для діагностики (згідно інструкції виробника до використання суміші) у постачальника не має декларації про відповідність ( є лист пояснення від ТОВ "УКРМЕДСЕРТ" що данна суміш не є виробом медичного призначення) . Просимо , надати розьяснення щодо визначення предмета закупівлі .
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019) (далі − Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі − товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника (далі – ЄЗС), затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Водночас відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону товари − продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів
Поряд з цим порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок), затвердженого Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.
Так, згідно з пунктом 3 розділу І Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри ЄЗС.
Отже, предмет закупівлі визначається замовником самостійно у відповідності до вимог Порядку.
Водночас зазначаємо, що відповідно до Положення “Про Міністерство охорони здоров’я України”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267, Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я та зокрема у сфері технічного регулювання медичних виробів, медичних виробів для діагностики in vitro.
Тому щодо порушеного питання пропонуємо звертатися до МОЗ.
|
|
05.09.2019
|
Запитання
Тема:
Предмет закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Виникло питання при оголошенні закупівлі «Smart-кейс вчителя». Оскільки останній належить до програмного забезпечення, виникає питання оголошувати закупівлю на постачання «Smart-кейс вчителя» як товар, або як надання послуг?
Звертаємо Вашу увагу на те, що «Smart-кейс вчителя» замовник отримує у вигляді дисків та аксесуарів до нього, а саме:табличка класу, який працює за інноваційними технологіями; листівки для інформування батьків про участь класу в проекті.
Посилання на предмет запитання: http://edugames.rozumniki.ua/smartcase/class-sk.php
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.
Предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (пункт 18 частини першої статті 1 Закону).
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок).
У свою чергу, визначення поняття “послуги” та “товари” наведено в пунктах 17 та 32 частини першої статті 1 Закону.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 32 частини першої статті 1 Закону, до товарів також можуть належать послуги, пов'язані з постачанням товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Таким чином, замовник визначає предмет закупівлі самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку.
|