|
23.11.2017
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Аналізуючи виконання ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», (далі – Закону) зіштовхнувся з такими проблемами, щодо контролю виконання своєчасного надання переможцями закупівлі документів, які визначені абзацом 2 п. 3 Ст. 17 Закону (Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті).
Для збільшення контролю виконання цієї норми Закону хочу використати норми Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ).
А саме, п.2 Ст. 255 ЦКУ (Письмові заяви та повідомлення, здані до установи зв'язку до закінчення останнього дня строку, вважаються такими, що здані своєчасно) та п. 1 Ст. 253 ЦКУ (Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок).
Тобто прописати в тендерній документації наступні умови - «Переможець закупівлі відповідно до п. 1 Ст. 253 ЦКУ повинен завантажити на веб-портал Уповноваженого органу документи, які передбачені абзацом 2 п. 3 Ст. 17 Закону або направити їх поштою відповідно до п.2 Ст. 255 ЦКУ, при цьому завантаживши на веб-порталі Уповноваженого органу підтвердження відправки, у термін, який визначений абзаом 2 п. 3 Ст. 17 Закону. В іншому випадку замовник відхиляє пропозицію переможця процедури закупівлі та переходить до розгляду пропозиції наступного учасника.
З вищевикладеного виникають питання, якщо виконати такі умови, чи не буде це дискримінацію для учасників закупівлі?
Щиро дякую за пораду і допомогу
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=2&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc розміщено лист від 24.04.2017 № 3304-06/13652-06 “Щодо застосування статей 17, 32 Закону України “Про публічні закупівлі”.
При цьому замовник самостійно зазначає в тендерній документації спосіб надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Поряд з цим, на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=1&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc розміщено лист від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації”.
При цьому питання обчислення строків міститься у запитах 184/2016, 256/2017, 711/2017 за посиланнями
http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=15af6903-8f9e-4624-9581-297cf3ab4b62&lang=uk-UA
http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=8cb17944-aa86-4d65-8881-38417614be71&lang=uk-UA
http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a5880bd3-f19d-40a2-bae4-d13d4af955bd&lang=uk-UA
|
|
22.11.2017
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Прошу розяснити положення Закону "Про публічні закупівлі", в частині внесення змін до тендерної документації, а саме: відповідно до ст.23 Закону Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Прошу надати розяснення дані до яких вносяться зміни закреслюються Замовником в тексті документу або ж таким відображенням являється документ який відображається в системі, як закреслений після підвантаження нової редакції? Яким чином внести правильно зміни якщо документ дійсно є новою редакцією, тобто викладений взагалі з іншими обсягами та видами робіт?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на аналогічне питання зазначена у запиті 1040/2017 від 27.10.2017 за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=ff5821b0-355a-41d3-98e0-b4ef6f813440&lang=uk-UA
|
|
20.11.2017
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
В учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією відсутня ліцензія на продаж даного предмета закупівлі. Чи можна відхилити таку пропозицію?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідь на аналогічне звернення містяться у запиті № 178/2016, що розміщене на інформаційному ресурсі за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=fcdab1ec-d0d4-4410-828f-c60578842a4e&lang=uk-UA
Крім того, частиною другою статті 36 Закону встановлено, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
|
|
16.11.2017
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Просимо надати пояснення щодо правильностI обчислення строку подання пропозицiй у тендернiй документацIi. Обчислення строку наприклад 15 днiв з дня оприлюднення оголошення починаэться з наступного дня, а закiнчуэться на 15 день чи на 16? Наприклад , оголошення оприлюднене 13 листопада, тодI строк подання пропозицiй становить 28 чи 29 листопада?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити зокрема зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, відповідно до частини третьої статті 21 Закону строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу.
Таким чином, строк для подання тендерних пропозицій розпочинається після оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів і має становити не менше ніж 15 днів.
|
|
07.11.2017
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Чому в переліку документів необхідних для подання в участі у тендері (на закупівлю та монтаж кондиціонерів в установах та об'єктах які належать до 2 класу наслідків), відсутня вимога на надання дозвільних документів. А саме: ліцензії на встановлення (монтаж) та дозвіл на виконання робіт на висоті, згідно Постанови від 30 березня 2016 р. № 256 Кабінету Міністрів України. Це ліцензований вид робіт, і чому цей пункт ігнорують замовники?? Навіщо потрібна ліцензія, якщо (цитую) Згідно наказу №35 від 13.04.2016 року ДП Зовнішторгвидав України п. 6.3. Під час оголошення закупівлі замовник розміщує в Системі інформацію вимоги до учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення закупівлі.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Вимога частини другої статті 36 Закону про те, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством стосується саме процедур закупівель, що передбачені статтею 12 Закону.
Згідно з пунктом 6.3. Порядку здійснення допорогових закупівель, який затверджено наказом ДП “Зовнішторгвидав України” (наказом Мінекономрозвитку від 26.07.2016 № 1220 перейменоване в Державне підприємство “ПРОЗОРРО”) від 13.04.2016 № 35 (далі – Порядок) під час оголошення закупівлі замовник розміщує в системі інформацію про предмет, очікувану вартість закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до учасника та іншу інформацію, яка, на його думку, є необхідною для проведення закупівлі. Інформація, зазначена під час оголошення закупівлі, повинна збігатися з інформацією, що зазначена у прикріплених документах (за наявності). У разі невідповідності пріоритетною вважається інформація, зазначена замовником під час оголошення Закупівлі.
Відповідно до пункту 6.5. Порядку у період уточнень користувачі системи мають можливість звернутися до замовника з питаннями щодо встановлених вимог. Усі питання/відповіді зберігаються в системі та є доступними всім користувачам системи для перегляду незалежно від статусу закупівлі.
При цьому замовникам слід ураховувати, що публічні закупівлі, у тому числі допорогові закупівлі, мають здійснюватись за принципами, встановленими Законом, зокрема такими як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій ; запобігання корупційним діям і зловживанням.
При цьому інформація щодо вирішення спорів, пов’язаних із проведенням допорогових закупівель, міститься в листі від 02.08.2016 № 3302-06/24156-06 “Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=7&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
|