|
25.09.2020
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
З метою забезпечення діяльності, Рівненським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України (далі – Рівненський НДЕКЦ МВС) здійснюється відшкодування за постачання електричної енергії, надання послуг і користування електропередавальними мережами та обладнанням Товариству з обмеженою відповідальністю «Газотрон-Енерго». Рівненський НДЕКЦ МВС отримує електричну енергію через мережі ТОВ «Газотрон-Енерго» до адміністративної будівлі та два офісних орендованих приміщення.
На виконання Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про ринок електричної енергії» необхідно здійснювати закупівлю послуг шляхом проведення спрощеної процедури/відкритих торгів із забезпеченням добросовісної конкуренції. Проте, у разі здійснення відшкодування за споживання електроенергії не застосовуються норми вказаних законів.
Враховуючи викладене, а також той факт, що мережі через які здійснюється постачання електроенергії до адміністративної будівлі Центру належать ТОВ «Газотрон-Енерго», прошу надати роз’яснення щодо необхідності проведення процедури закупівлі електричної енергії на 2021 рік шляхом проведення торгів, та чи можливо й надалі здійснювати відшкодування
за фактично спожиту електроенергію безпосередньо ТОВ «Газотрон-Енерго» без застосування процедури закупівлі
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання розглянуто в листі від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 “Щодо планування закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F54160-06
Разом з тим повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель розміщено листи від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07, від 10.09.2018 № 3304-04/39642-06 та від 09.11.2017 № 3304-06/40489-07 “Щодо закупівель електричної енергії та послуг з розподілу електричної енергії” за посиланнями:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F54502-07
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F39642-06
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-06%2F40489-07
|
|
24.09.2020
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
я є учасником закупівль. А саме на цей час я є переможцем у закупівлях
UA-2020-08-14-007463-a , UA-2020-07-28-000072-b та інших.
Загальною суммою більше 100 000грн. Однак за помилок у наказах таких як - Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України,
Міністерства фінансів
України
17.01.2018 № 37/11 , не дотримання норм закону україни про публічні закупівлі, я не могу укласти договір .
Так запит сістеми ППРОЗОРО або відповідь ДФС не відповідає вмимогам законодавства. Так відповідно ст 17 , пп13 закону України про закупівлі) Підставами відмови учаснику процедури закупівлі серед іншого має бути
заборгованість із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). А
запит сістеми ПРОЗОРО грунтуєтся на наданному наказу де відсутне уточнення що до боргу стосовно обовїязкових платежів, або відповідна відповідь ДФС грунтуєтся на цьому наказі що не відповідає законодавству а саме
Запит від прозоро такий : “надання інформації про відсутність або наявність заборгованості
(податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі”
А повинно бути: "надання інформації про відсутність або наявність заборгованості
(податкового боргу) із сплати податків, зборів, (обов'язкових платежів), контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі”
Так це зазначаєтся у ст 17 пп13 закону України про публічні закупівлі.
За відсутності уточнення, що маєтся на увазі, тільки заборгованість що до обов'язкових платежів та сборів.
У додатках є справка відповідь від ДФС на запит
сістеми Прозоро що не відповідає вимогам ст 17 закону україни, у справці зазначаєтся борг але не відомо що а борг з обовїязкових платежів або будь який інший.
В мене ФОП Горбенко Б.П. Відсутня заборгованість що до обов'язкових платежів та зборів. Така невідповідність наказу , законодавству має дуже великі наслідки. А саме: звужує коло потенційних постачальників, які могли прийняти участь у закупівлях надати нижчу ціну та які не приймають мають участь або приймают та мають бути відхилені у з'вязку з з будь якою заборгованистю. ТОму , як найшвидше(негайно) потрібно виправити цю сітуацію. Обо надати відповідні інструкції до ДФС з уточненням стосовно надання інформації для сістеми ПРОЗОРО, про наявність боргу стосовно тільки ОБОВ'ЯЗКОВИХ ПЛАТЕЖіВ, тому що тільки такий борг має бути підставою для відмови учаснику відповідно до діючего законодавства. У додатках справка , яка надана ДФС до сістеми прозоро , але там вказан долг , який до обов'язкових платежів не має відношення.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на Ваше аналогічне звернення міститься у вкладенні.
|
|
23.09.2020
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
У зв’язку з неоднаковим тлумаченням положень ЗУ «Про публічні закупівлі» АМКУ та судами у відповідних справах, постає питання: Чи повинен замовник звертатися до учасника торгів з повідомленням-вимогою про усунення невідповідності тендерної пропозиції до норм закону, у разі коли другим не було надано документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»?
Дане питання також було висвітлене на веб-сторінці 12.08.2020, на що було приведено відповіді на запити 800/2020 та 1562/2020. Однак вони не містять чіткої та вичерпної відповіді на викладене.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, аналогічні відповіді щодо застосування механізму 24 годин містяться у запитах 800/2020, 1562/2020, 1332/2020 розміщених на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідно за посиланнями https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=75635800-f094-4918-84ac-a065fabc9d36&lang=uk-UA, https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=62fc5fe2-5977-4a18-a898-14fdd08abba6&lang=uk-UA, https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=2609b34c-7091-431c-a520-d85f4665cbf1&lang=uk-UA
Водночас звертаємо увагу, що у розділі Консультації з питань закупівель реалізована можливість пошуку інформації. У разі якщо аналогічне за змістом питання надходило до Інформаційного ресурсу, відповідь на нього розміщена у цьому розділі. У зв’язку з цим пропонуємо попередньо користуватися пошуком у зазначеному розділі.
|
|
23.09.2020
|
Запитання
Тема:
Оприлюднення інформації про закупівлю
|
Розширений перегляд
|
|
Частиною 1 статті 19 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено вичерпний перелік інформації, яка зазначається у Звіті:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг відповідно до укладеного договору про закупівлю, у тому числі відповідні коди за Єдиним закупівельним словником. У разі поділу договору про закупівлю на лоти такі відомості повинні надаватися стосовно кожного лота;
4) вид закупівлі;
5) застосовані критерії оцінки;
6) кількість учасників закупівлі та найменування і місцезнаходження учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
7) ціни тендерних пропозицій/пропозицій учасників (ціна пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі) та сума, визначена в договорі про закупівлю;
8) дата оприлюднення оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оприлюдненого в електронній системі закупівлі відповідно до статті 10 цього Закону;
9) дата оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюдненого в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону;
10) дата оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону;
11) підстави прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю, у разі якщо в результаті проведення тендеру/спрощеної закупівлі не було укладено договір про закупівлю;
12) дата укладення договору про закупівлю;
13) наявність/відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону (у разі проведення процедур закупівель);
14) зведена інформація про наявність і відповідність установленим законодавством вимогам документів, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону (у разі проведення процедур закупівель);
15) повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, який буде залучений переможцем, з яким укладено договір про закупівлю, до надання послуг як співвиконавця або виконання робіт як субпідрядника, в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Відповідно до частини 2 статті 19 Закону "Звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель... ".
В той же час, на Веб-порталі Уповноваженого органу електронною системою розміщуються Звіти, які містять інформацію, яка не передбачена статтею 19 закону, зокрема інформацію щодо умов оплати. Прошу роз'яснити на підставі яких документів інформація, яка не передбачена Законом України "Про публічні закупівлі" (статтею 19) міститься у Звітах про результати проведення закупівлі, що формуються та розміщуються автоматично електронною системою ?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з пунктом 3 Наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
Водночас виходячи зі змісту частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо умови оплати.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся.
У свою чергу, наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство “ПРОЗОРРО” (далі – ДП “ПРОЗОРРО”).
Тому, з питань технічної реалізації вимог законодавства в електронній системі закупівель пропонуємо звернутися до адміністратора системи ДП “ПРОЗОРРО”.
|
|
23.09.2020
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Підприємству необхідно здійснити закупівлю послуг з «нестандартного приєднання».
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про природні монополії» передача та розподіл електричної енергії (передача електричної енергії місцевими (локальними) електромережами відноситься до сфери діяльності суб’єктів природних монополій.
Відповідно до Переліку суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики, що розміщений на сайті НКРЕКП http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/litsenziini_reestry/reestr_monopol_energo.pdf, оператором системи розподілу в Полтавській області є АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО».
Частиною 4 статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що порядок приєднання до електричних мереж операторів систем розподілу визначається Кодексом систем розподілу і має бути прозорим, забезпечувати ефективне та недискримінаційне приєднання до систем розподілу. Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. №310 затверджено Кодекс систем розподілу, який регулює взаємовідносини ОСР та Користувачів системи розподілу (далі –Користувачі) та замовників послуги з приєднання щодо оперативного та технологічного управління системою розподілу, її розвитку та експлуатації, забезпечення доступу та приєднання електроустановок.
Частиною 6 статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР надає послугу з нестандартного приєднання «під ключ» відповідно до умов договору приєднання, а саме готує технічне завдання на проектування, реконструкцію та / або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів електроенергетики, забезпечує виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, а також здійснює первинне підключення об’єкта замовника.
Пунктом 4.1.9 Кодексу систем розподілу передбачено, що Послуга приєднання електроустановок Замовника до системи розподілу є платною та надається ОСР відповідно до договору про приєднання. Згідно до пункту 4.3.1 Кодексу ОСР надає послугу з нестандартного приєднання «під ключ» або нестандартного приєднання з проектуванням Замовником лінійної частини приєднання відповідно до умов договору про нестандартне приєднання. Послуга з приєднання надається на підставі договору про нестандартне приєднання, що укладається за типовою формою (Додаток 4 до Кодексу систем розподілу). Отже, на законодавчому рівні визначено, що послуга з нестандартного приєднання надається виключно оператором системи розподілу.
Таким чином єдиним надавачем послуг, що є предметом закупівлі, виступає АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО».
Ставки плати за нестандартне приєднання потужності та ставки плати за лінійну частину приєднання на 2020 рік затвердженіпостановою НКРЕКП від 22.11.2019 № 2461. Калькулятор визначення вартості послуги з нестандартного
приєднання "під ключ" електроустановок замовника
до електричних мереж операторів систем розподілу оприлюднений на сайті НКРЕКП https://www.nerc.gov.ua/?calc_nc.
ЗАПИТАННЯ: враховуючи викладене вище, чи є правомірним, під час придбання послуг ««нестандартного приєднання» застосувати пункт 2 частини сьомої Статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (Придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі, зокрема якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин)?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що на схоже за змістом питання надано відповідь у запиті 609/2020, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=80095698-7154-4a75-8180-473c76ba1079&lang=uk-UA
Водночас звертаємо увагу, що у розділі Консультації з питань закупівель реалізована можливість пошуку інформації. У разі якщо аналогічне за змістом питання надходило до Інформаційного ресурсу, відповідь на нього розміщена у цьому розділі. У зв’язку з цим пропонуємо попередньо користуватися пошуком у зазначеному розділі.
|