Сьогодні, 28 березня, відбулася презентація Експортної стратегії України, яку розробило Міністерство економічного розвитку та торгівлі України. У ній взяли участь Перший віце-прем’єр міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торговий представник Наталія Микольська, представники бізнесу та експерти.
Експортна стратегія України визначає вектор розвитку та реалізації торговельного потенціалу, зростання експорту і сприяє формуванню сильної та ефективної економіки. Першим етапом Експертної стратегії України є Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі України, розрахована на наступні 5 років.
Головне завдання – підвищити конкурентоспроможність українського експорту шляхом усунення перешкод та визначення конкретних можливостей за допомогою чітких кроків, описаних у Плані дій. Для реалізації Плану дій визначили 56 завдань, задіяли близько 40 державних і недержавних інституцій та окреслили три основні цілі стратегії:
1 - створення сприятливих умов, що стимулюють торгівлю та інновації для диверсифікації екпорту;
2 - розвиток послуг із підтримки бізнесу та торгівлі, здатних підвищити конкурентоспроможність підприємств, зокрема МПС;
3 - зміцнення навичок і компетенцій підприємств, зокрема МПС, необхідних для участі в міжнародній торгівлі.
Степан Кубів зазначив: “Експортна стратегія - це свого роду суспільний контракт між бізнесом і владою, який формулює взаємні очікування, окреслює сфери відповідальності та визначає спільні цілі та задачі у сфері експорту. Це потужний інструмент для посилення позиції українських експортерів на світових ринках. Хоча індивідуальний успіх окремого підприємця залежатиме від персонального таланту і наполегливості, однак Експортна стратегія є загальнодоступним та відкритим інструментом створення успішного майбутнього для українського бізнесу та усієї економіки”.
Наталія Микольська під час презентації додала: “Ми маємо знайти сильні місця перетину та взаємодії між освітою та потребами бізнесу, інноваціями та виробництвом, інфраструктурою та торговими потоками, роботою митниці та логістикою. Це нам потрібно, щоб стати конкурентноспроможними, щоб продавати українське на зовнішніх ринках та створити запит на українське в світі! Експорт не фунуціонує сам по собі. Це складна взаємодія багатьох сфер та галузей. Наша ідея - оптимістично, оптимізовано та оперативно структурувати та стратегічно запустити складну матрицю експорту”.
Стратегія створювалася за методологією, розробити яку допомагали спеціалісти International Trade Centre (ITC). Його виконавчий директор, Аранча Гонсалес, зауважив: «Ця Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі є важливим кроком на шляху до комплексної стратегії експорту для України, яка консолідує важливу роль торгівлі в зростанні і розвитку країни. Дорожня карта пропонує план дій для стимулювання конкурентоспроможності експорту в високо потенціальних галузях економіки України. ITC готовий надати допомогу Україні у розвитку торгівлі з сусідніми країнами, стимулюючи виробництво, продажі та створення нових робочих місць".
Ярослава Джонсон, президент та головний виконавчий директор Фонду Western NIS Enterprise Fund, розповіла: “WNISEF розуміє всю складність викликів, які Україна повинна подолати, щоб реалізувати економічні можливості через глибшу інтеграцію у світовий економічний простір. Саме тому Фонд запропонував розробити та запровадити дієві інструменти залучення інвестицій та просування експорту. Експортна стратегія України покращить умови для експортної діяльності, сприятиме розвитку виробництва, збереженню існуючих та створенню нових робочих місць.»
Ознайомитися зі стратегією та запропонувати свої коментарі можна на нашому сайті: http://bit.ly/2nvH3Z9.
Брошура з коротким викладом змісту стратегії: http://bit.ly/2o15e2A.