Міністерство економіки України

“Національний кешбек”: 92% українців підтримують програми стимулювання споживання українських товарів
23.08.2024 | 10:30 | Відділ зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації

Програми стимулювання споживання українських товарів підтримують 92% українців, опитаних дослідницькою компанією Gradus Research на замовлення Міністерства економіки України. За наявності кешбеку за купівлю українських товарів, від 74% до 92% споживачів готові користуватися цією послугою та віддавати перевагу українському. Такі результати дослідження щодо ставлення українських споживачів до програми «Національний кешбек» були оприлюднені під час пресконференції в Києві 23 серпня 2023 року.

Результати дослідження представили заступниця Міністра економіки України  Надія Бігун і соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування респондентів відбувалося у квітні 2024 року. 

Ключові результати дослідження:

  • 92% опитаних підтримують та скоріше підтримують програми стимулювання споживання товарів з маркуванням «Зроблено в Україні»;
  • 86% позитивно ставляться до українських виробників;
  • 46% надають перевагу виробленому в Україні
  • 89% громадян виявили бажання скористатися програмою кешбеку, незалежно від її розмірів
  • 92% споживачів планують скористатися програмою за умови кешбеку в 10%.

Як свідчить дослідження, майже 50% опитаних готові витрачати кешбек на сплату комунальних послуг, 40% — купівлю українських товарів, 30% — медичні послуги, 25% — на благодійність.

«Дослідження доводять, що програма цікава споживачам та матиме значний попит серед населення. А головне – вона справді позитивно впиватиме на вибір покупців на користь українського. Це гарна новина для наших виробників та економіки в цілому. «Національний кешбек» доповнює зусилля держави в межах політики «Зроблено в Україні», спрямовані на стимулювання розвитку українського виробництва. І що найголовніше — це інструмент підтримки українців, адже кошти від кешбеку можна буде використовувати, наприклад, на оплату комунальних послуг», - зазначила заступниця Міністра економіки України Надія Бігун.

“У лютому 2023 ми у Gradus Research досліджували ставлення споживачів у шести європейських країнах із найвищим ВВП до товарів власних виробників, і порівнювали з даними по Україні. Тоді ми побачили тотальну підтримку з боку європейських споживачів до своїх національних виробників, в Україні показники були відчутно нижчими. А це дослідження сьогодні демонструє позитивну тенденцію до збільшення попиту на українське в Україні — 86% опитаних громадян декларують позитивне ставлення до національних брендів, що співмірно рівню підтримки британцями британського, французами — французського, чи італійцями — італійського”, — розповідає Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Програму «Національний кешбек» Уряд затвердив 20 серпня 2024 року. Ухваленню рішення передувала аналітична робота, частиною якої було вивчення громадської думки та споживацьких настроїв населення.

Довідково:

Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 25-55 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 8-9 квітня 2024 року. Розмір вибірки: 1000 респондентів. 

Програма «Національний кешбек» передбачає отримання споживачами компенсації в розмірі 10% вартості придбаних ними українських товарів. Щоб отримувати кешбек, необхідно відкрити спеціальний рахунок та отримати віртуальну або фізичну карту в своєму банку або в додатку і далі в мобільному застосунку Дія обрати послугу Національний кешбек, де потрібно обрати картку, на яку буде щомісячно зараховуватися кешбек.

Максимальний обсяг кешбека - 3 тис. грн за місяць.

Програма стартує 2 вересня 2024 року.

Завантажити дослідження можна за посиланням:
https://gradus.app/uk/open-reports/attitudes-ukrainian-consumers-towards-ukrainian-producers/