7 лютого у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України відбулася нарада щодо механізмів підтримки українських виробників спеціалізованої дорожньої техніки під головуванням Першого віце-прем’єр-міністра - Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва.
“Масштабне будівництво українських доріг вимагає багато різної дорожньої техніки і Україна має виробничі потужності щонайменше для 15 груп такого обладнання. Тому ми пропонуємо спрямувати близько 500 млн гривень державної підтримки, щоб українські підприємства могли модернізувати свої потужності та наростити виробництво», - наголосив Степан Кубів.
Він додав, що розроблений механізм дозволить стимулювати оновлення виробничих потужностей дорожніх організацій завдяки частковій компенсації вартості дорожньо-будівельної техніки українського виробництва та відсотків за кредитами на її придбання. Механізм буде аналогічний програмі компенсації вартості сільськогосподарської техніки, адже працюватиме за принципом “гроші ходять за клієнтом”. Таким чином, рішення щодо того, яку техніку і коли купувати, прийматиме покупець, обираючи її із затвердженого Кабміном переліку українських виробників.
“Очевидно, що підприємства дорожнього будівництва часто беруть кредити для купівлі великої кількості дорожньо-будівельної техніки. Тому підтримка у вигляді часткової компенсації вартості або відсотків за кредитами саме для української продукції збільшить її конкурентні переваги відносно імпортних аналогів”, - наголосив Степан Кубів.
Він також наголосив, що за пропозицією Мінекономрозвитку фінансування зазначеної ініціативи може відбуватися за рахунок коштів Дорожнього фонду.
“1% бюджетних коштів Дорожнього фонду - це майже 500 млн гривень, які необхідно спрямувати на цю програму державної підтримки. Думаю - це логічна пропозиція, яка дозволить не лише будувати дороги, але і підтримати нашу промисловість, створювати нові робочі місця.”, - зазначив Степан Кубів.
Він також додав, що реалізація такої ініціативи дозволить залучити зацікавлених інвесторів для створення спільних підприємств в Україні з виробництва дорожньо-будівельного обладнання.
“Іноземні інвестори уже цікавляться можливостями створення в Україні таких підприємств. Адже попит на українську дорожньо-будівельну техніку підтримується масштабними планами Уряду по будівництву доріг в країні”, - зауважив Степан Кубів.
За підсумками наради погоджено принципи, закладені у проекти Постанови Уряду щодо механізму стимулювання забезпечення підприємств дорожньої галузі та комунального господарства спеціалізованою дорожньою технікою. Після того як Мінекономрозвитку разом з Укравтодором, державними банками та бізнесом доопрацюють проект постанови, він буде переданий на погодження у Кабінет Міністрів.