Триває опитування українських підприємств-експортерів у рамках виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020».
“Основна мета даного дослідження – виявити проблеми та ключові потреби експортерів, оцінити рівень інформованості та ефективності їхньої взаємодії з центральними органами виконавчої влади в області зовнішньо-економічної діяльності” – розповіла заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Торговий представник України Наталія Микольська, за ініціативи якої проводиться опитування підприємств-експортерів.
За ії словами, сьогодні свої відповіді на запитання надіслали вже 57 підприємств, серед яких великі, середні й малі. Більш ніж половина з них експортують продукцію до країн ЄС та СНД. Майже третина – працює на ринку Північної та Південної Америки. Також існує зацікавленість у ринках країн Близького і Середнього Сходу, Африки та країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Серед товарів, які експортують вже опитані підприємства: деревина та вироби з неї, електричні машини, обладнання та їх частини, аудіо та телевізійна апаратура, алкогольні й безалкогольні напої, вироби з чорних металів, крупи, текстиль та інше. Чотири підприємства, з числа опитаних, надають свої послуги у сфері IT.
Окрім загальної інформації про важкий фінансовий стан, що практично унеможливлює внутрішнє інвестування, у підприємців є обґрунтовані зауваження до отримання ліцензій, дозволів, сертифікатів. Також ними відзначено відсутність фінансових інструментів підтримки експорту, обтяжливе валютне регулювання, зокрема: термін повернення валютної виручки – 90 днів, неповернення ПДВ.
“Ця інформація, розуміння наявних проблем, так би мовити зсередини, допоможе нам розробити максимально ефективні заходи, щоб полегшити ведення бізнесу нашим підприємствам, зняти штучні бар’єри та налагодити ефективну взаємодію між бізнесом та державними структурами”, - наголосила Наталія Микольська.
Пропозиції приймаються до 15 серпня. Після чого їх буде проаналізовано ключовими експертами ринку та використано при підготовці глобальної експортної стратегії України.