350 тис тонн палива з абсолютно нових логістичних маршрутів отримає Україна в травні. Для цього Уряд вжив комплекс невідкладних дій.
Так, в березні-квітні 2022 року були впроваджені заходи, які дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 тис тонн до 12 тис тонн на добу:
- скасовані дозволи на в’їзд автоцистерн для доставки палива в Україну;
- забезпечена можливість приймати паливо в портах Дунаю;
- внесені зміни до механізму цінового регулювання вартості пального;
- забезпечене позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.
“Завдяки цьому залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тис тонн, у травні очікуємо 180 тис тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів - з 5 тис до 85 тис тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального порівняно з березнем - з 4 до 22 тис тонн”, - зазначила перша віце-прем’єр-міністр - міністр економіки Юлія Свириденко.
Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тис тонн. Тим часом, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу.
Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів.
Є чіткий план дій на найближчі тижні та найближчі місяці:
- отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку;
- вилучити російське та білоруське паливо, що було завезене до вторгнення росії і тепер арештоване;
- завантажити дизелем трубопровід з Угорщини;
- здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України», аби ми мали ритмічні поставки і довгострокові контракти.
За уточненим прогнозом в травні очікується споживання 300 тис тонн дизелю та 120 тис тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.
“Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу”, - наголосила Юлія Свириденко.
Нагадаємо, головною причиною паливної кризи є дії держави-агресора. Ворог зруйнував найбільший Кременчуцький нафтопереробний завод та інші переробні потужності внутрішнього ринку, які до війни забезпечувати 18% нашого споживання.
Ще 82% нафтопродуктів Україна імпортували чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовані та працюють зовсім по-іншому.
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |