Під час 21-шого засідання Національної ради реформ Перший віце-прем’єр міністр Степан Кубів та заступник Міністра економічного розвитку Максим Нефьодов презентували хід роботи та плани у втіленні реформи дерегуляції.
“Дерегуляція - це, передусім, антикорупційна реформа. Разом із приватизацією, вона має знищувати передумови для корупції, викорінювати це явище. Це також і реформа держслужби, бо в рамках реформи переглядаються функції держслужбовців, їх кількість зменшується, або вони стають більш чіткими і прозорими”, - пояснив Степан Кубів.
Основою для побудови ефективного регулювання повинна стати результативна робота з Парламентом, вважає Кубів: “Сьогодні у Верховній Раді аж 39 законопроектів, підготовлених у рамках Плану дерегуляції та Плану Doing Business. Після відкриття нової сесії Парламент має щотижня розглядати мінімум 5 дерегуляційних законів. Я прошу Голову Верховної Ради Андрія Парубія організувати так звані економічні блоки протягом кожного сесійного тижня. Тільки у цьому випадку ми зможемо розглянути і прийняти ці 39 законів до кінця 2016 року”.
Минулого тижня Уряд затвердив оновлений План дерегуляції на 2016-2017 рік, який включає в себе 114 завдань. Загалом, з прийнятого у 2015 році Плану дерегуляції повністю виконано майже 60% завдань. Крім того, Мінекономрозвитку очікує що в рейтингу Doing Business 2017, результати якого будуть оголошені восени, Україна підніметься на 10-15 місць.
Також Мінекономрозвитку разом із Офісом ефективного регулювання (BRDO) започаткувало комплексний перегляд регуляторного поля. Наразі створені робочі групи при 4 міністерствах. Ключовим завданням цих робочих груп є перегляд наявних регуляторних актів, виявлення неефективного регулювання та напрацювання пропозицій щодо перетворення регулювання на ефективне.
“Ми робимо ставку на побудову ефективного регулювання. Потрібно залишити ілюзію що можна все просто відмінити. Нам необхідно створити таке регуляторне поле, що з одного боку не обтяжує бізнес, але з іншого дозволяє забезпечити необхідний рівень безпеки для громадян, створити рівні умови конкуренції”, - пояснив Степан Кубів.
Для побудови системи ефективного регулювання, на думку Степана Кубіва, небхідно скасувати зайві дозволи і ліцензії та спростити існуючі процедури; зменшити частоту перевірок та кількість контролюючих органів (реформа державного нагляду); запобігти запровадженню нового неефективного регулювання; а також здійснювати регулярний перегляд законодавства. Окремим завданням стоїть гармонізація законодавства з законодавством ЄС, а також впровадження саморегулювання бізнесу і найкращих практик Doing Business.
Максим Нефьодов наголосив на необхідності реформи державного нагляду (контролю): “Не дивлячись на істотне скорочення кількості перевірок підприємств в останні роки, їх все ще надто багато. Очікується, що за 2016 рік буде проведено більше 200 тисяч планових та позапланових перевірок. При цьому ефективність цих перевірок вкрай сумнівна. З бізнес-практики можно говорити, що майже кожна перевірка завершується якимось платежем, при цьому офіційна статистика говорить що лише 5% перевірок завершуються офіційними приписами. І ми підготували пакет законопроектів, що мають істотно змінити картину в цій сфері та перетворити інспекції на сервісні організації”.
Протягом засідання неодноразово підкреслювалась необхідність терміново вирішити питання спрощення підключення до електричних мереж, лібералізації експорту послуг.
За результатами Національної ради реформ були підтримані усі пропозиції Мінекономрозвитку, включаючи концепцію Ефективного регулювання, отримана підтримка щодо пріоритетних законів запропонованих до розгляду в перші тижні роботи нової сесії ВРУ.
Детальніше з усіма пропозиціями Міністерства можна ознайомитись в презентації
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |