Провідні фахівці у сфері IT-послуг та представники влади підписали Маніфест з планом дій по реформуванню в Україні юридично значущих електронних комунікацій та електронних довірчих послуг. Реформування цієї сфери має суттєво полегшити взаємини громадян з державою (C2G), бізнесу з державою (B2G), бізнесу з бізнесом (B2B).
Підписання Маніфесту стало підсумком обговорення під час круглого столу на тему «Реформа електронної ідентифікації та довірчих послуг в Україні». Як зазначено в Маніфесті, метою реформи є не лише інтеграція України в єдиний цифровий ринок, а й участь українського бізнесу в державних закупівлях ЄС, інтеграція довірчих послуг у засоби ідентифікації громадян.
Юлія Клименко, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України: «Реформування сфери електронної ідентифікації – це критично необхідний крок для інтеграції України в єдиний цифровий ринок. І нам необхідно не просто крокувати в цьому напрямку, а рухатись у шаленому темпі, щоб якнайшвидше мати змогу використовувати усі можливості Зони вільної торгівлі та Угоди про асоціацію з ЄС».
Фахівці зауважують, що визнання на території України правочинним використання базових електронних довірчих послуг, побудованих у відповідності до вимог та стандартів Європейського союзу, дозволить суттєво поліпшити та прискорити бізнес-процеси країни. Також це забезпечить виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС в частині інтеграції у єдиний цифровий ринок ЄС для представників українського бізнесу.
Леся Чміль, директор департаменту розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів Мінекономрозвитку України: «Сьогодні ми активно працюємо над реформою надання адміністративних послуг, важливою складовою якої є можливість отримувати послуги не лише у ЦНАПах, а й онлайн. Ми впевнені, що громадянин має шляхом трьох кліків з мобільного телефону чи зі свого комп’ютера в короткий термін отримати будь яку послугу».
Леся Чміль нагадала, що за допомогою Єдиного державного порталу адміністративних послуг Мінекономрозвитку планує реалізацію концепції one-stop-shop. Ця концепція передбачає те, що громадянин в зручний та безпечний спосіб, користуючись єдиним порталом зможе отримати всі необхідні послуги. Але портал не може повноцінно працювати без реформи електронної ідентифікації та довірчих послуг. Також вона наголосила, що сьогодні законодавчо врегульовано тільки електронний цифровий підпис, який не є популярним серед пересічних українців.
«Не дивлячись на те, що Bank-ID став потужним поштовхом для реалізації електронних послуг, але все ще має багато неврегульованих сторін. Тож ми чекаємо не тільки вдосконалення цієї технології, але й розвиток інших, таких, як Mobile-ID», - сказала Леся Чміль, - «Сьогодні Мінекономрозвитку активно працює над тим, щоб максимально скоротити кількість та підвищити якість надання адміністративних послуг українцям. Ми маємо полегшувати життя громадянам, а не надавати в електронному вигляді ті довідки, які потрібні лише іншому органу виконавчої влади. Відомства мають самотужки вирішувати ці питання, виключивши з ланцюжка громадян».
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |