У І кварталі 2024 року у Міністерстві було на виконанні 1088 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 24 звернення.
Протягом І кварталу 2024 року до Міністерства надійшло 1064 звернення.
Рис. 1. Звернення за формою надходження.
Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:
Рис. 2. Звернення за видами. Рис. 3. Звернення за суб’єктами.
Рис. 4. Звернення за ознакою надходження.
Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
Масові звернення стосувалися питань програми по безкоштовній заміні лампочок старого зразка на енергозберігаючі LED-лампи.
Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.
Рис. 5. Звернення за категоріями громадян.
Рис. 6. Звернення за соціальним станом.
Рис. 7. Термін розгляду звернень громадян.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1043 звернення (98 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2024 року), на розгляді залишилося 21 звернення (2 %). За результатами розгляду, зокрема:
- дано роз’яснення – 378;
- надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 345;
- вирішено позитивно – 254;
- не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 63;
- повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 2;
- відмовлено у задоволенні – 1.
Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.
Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 949 звернень (91 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом І кварталу 2024 року);
до 30 днів – 80 звернень (7,6 %);
до 45 днів – 5 звернень (0,5 %);
з порушенням терміну – 9 звернень (0,9 %).
Протягом І кварталу 2024 року до Міністерства надійшли звернення з питань:
- праці і заробітної плати – 346 (32,52 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2024 року);
- комунального господарства – 200 (18,8 %);
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 191 (17,95 %);
- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 71 (6,67%);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 55 (5,17 %);
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 38 (3,57 %);
- діяльності підприємств та установ – 28 (2,63 %);
- соціальної політики, соціального захисту населення – 27 (2,54 %);
- фінансової, податкової, митної політики – 24 (2,26%);
- промислової політики – 23 (2,16 %);
- діяльності центральних органів виконавчої влади – 21 (1,97 %);
- житлової політики – 17 (1,6 %);
- діяльності місцевих органів виконавчої влади – 6 (0,56 %);
- охорони праці та промислової безпеки – 5 (0,47 %);
- екології та природних ресурсів – 4 (0,38%);
- охорони здоров’я – 3 (0,28 %);
- аграрної політики і земельних відносин – 1 (0,09 %);
- інші – 4 (0,38%).
Порівняно з І кварталом 2023 року у звітному періоді зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:
‑ забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – на 42 звернення (у 3,2 раза);
‑ екології та природних ресурсів – на 3 звернення (у 3 рази);
‑ промислової політики – на 15 звернень (у 1,8 раза);
‑ фінансової, податкової, митної політики – на 14 звернень (у 1,4 раза).
Порівняно з І кварталом 2023 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:
‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 108 звернень (на 80 %);
‑ комунального господарства – на 398 звернень (на 67 %);
‑ житлової політики – на 30 звернень (на 64 %);
‑ праці і заробітної плати – на 233 звернення (на 40 %);
‑ діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 4 звернення (на 40 %);
‑ економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 66 звернень (на 26 %);
‑ діяльності підприємств та установ – на 5 звернень (на 15 %).
За І квартал 2024 року звернення надійшли з наступних регіонів України:
- м. Києва – 216 (20,3 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2024 року);
- Харківської обл. – 83 (7,8 %);
- Дніпропетровської обл. – 81 (7,6 %);
- Запорізької обл. – 74 (6,95 %);
- Київської обл. – 64 (6,02 %);
- Одеської обл. – 55 (5,17 %);
- Полтавської обл. – 50 (4,7 %);
- Львівської обл.– 44 (4,14 %);
- Кіровоградської обл. – 34 (3,2 %);
- Рівненської обл. – 33 (3,1 %);
- Чернігівської обл. – 31 (2,91 %);
- Хмельницької обл. – 30 (2,82 %);
- Вінницької обл. – 28 (2,63 %);
- Івано-Франківської обл. – 27 (2,54 %);
- Миколаївської обл. – 25 (2,35 %);
- Закарпатської та Тернопільської обл. – по 22 (по 2,07 %);
- Волинської та Сумської обл. – по 21 (по 1,97 %);
- Житомирської обл. – 19 (1,79 %);
- Донецької обл. – 13 (1,22 %);
- Черкаської обл. – 12 (1,13 %);
- Херсонської та Чернівецької обл. – по 10 (по 0,94 %);
- Луганської обл. – 2 (0,19 %).
З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду
надійшло 3 звернення (0,28 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2024 року).
Без зазначення адреси надійшло 34 звернення (3,2 %).
Довідкові графічні матеріали додаються.
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
‑ згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України , заступником Міністра економіки України - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства (на період воєного стану – в онлайн режимі);
‑ працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю щосереди забезпечено роботу громадської приймальні Міністерства;
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом І кварталу 2024 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” прийнято 4431 дзвінок та зареєстровано 5 усних звернень.
Більшість питань, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалися: заміни лампочок старого зразка на енергозберігаючі LED-лампи; отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; діяльності іноземних представництв; умов оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану; соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника; отримання роз’яснень щодо технічних регламентів; повірки лічильників; забезпечення громадян житлом на умовах фінансового лізингу (єОселя).