1. Вид та назва регуляторного акта, відстеження результативності якого здійснюється:
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.09.2012 № 940-р “Про скасування деяких положень наказів центральних органів виконавчої влади” (далі – розпорядження Кабінету Міністрів України).
2. Назва виконавця заходів з базового відстеження результативності:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
3. Цілі прийняття акта:
Метою прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України було припинення з 01.01.2013 справляння державними підприємствами на власні рахунки плати за внесення та одержання інформації з реєстрів, ведення яких передбачено нормативно-правовими актами.
4. Строк виконання заходів з відстеження:
З 22 вересня 2014 року по 24 жовтня 2014 року.
5. Тип відстеження:
Повторне.
6. Методи одержання результатів відстеження:
Статистичний.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних:
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, які регулюють ведення реєстрів, і положення яких щодо справляння державними підприємствами (адміністраторами реєстрів) на власні рахунки плати за внесення та надання інформації з реєстрів були скасовані розпорядженням Кабінету Міністрів України.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Для проведення аналізу використовувались якісні значення показників результативності регуляторного акта, а саме: відсутність у нормативно-правових актах центральних органів виконавчої влади, які регулюють ведення реєстрів, положень щодо справляння державними підприємствами (адміністраторами реєстрів) на власні рахунки плати за надання інформації з реєстрів.
Інформацію про результати проведення відповідного відстеження наведено в таблиці.
Таблиця
Перелік реєстрів
|
№ з/п |
Найменування реєстру |
Нормативно-правовий акт центрального органу виконавчої влади, який регулює ведення реєстру, та окремі норми якого були скасовані розпорядженням Кабінету Міністрів України |
Централь-ний орган виконавчої влади, уповнова-жений за ведення реєстру |
Адміні-стратор реєстру |
Чинний порядок ведення реєстру в частині зарахування плати за користування реєстром |
Необхідність внесення змін до чинного порядку ведення реєстру щодо скасування окремих його положень |
|
1 |
Реєстр прав власності на нерухоме майно;
Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна;
Державного реєстру іпотек;
Державний реєстр обтяжень рухомого майна |
Накази Мін’юсту від 09.06.1999 № 31/5 “Про внесення змін і доповнень до нормативно-правових актів Міністерства та про затвердження Положення про Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна”, від 20.09.2002 № 83/5 “Про затвердження тарифів за надання витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно”, від 18.08.2004 № 85/5 “Про внесення змін та доповнень до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України”, норми яких були скасовані, втратили чинність. Натомість прийнято наказ Мін’юсту від 14.12.2012 № 1844/5 “Про затвердження Порядку використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна”. |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та користування даними зазначених реєстрів здійснюється на безоплатній основі. Користування Державним реєстром обтяжень рухомого майна здійснюється відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 № 830 “Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна”, згідно з якою за користування цим Реєстром передбачено справляння плати, яка зараховується до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
2 |
Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів;
Інформаційний фонд Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів |
Накази Мін’юсту від 26.06.2002 № 57/5 “Про затвердження Інструкції про порядок та умови одержання інформації з інформаційного фонду Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів” і від 31.03.2003 № 25/5 “Про затвердження Порядку та розмірів плати за надання права доступу, користування та одержання інформації з інформаційного фонду Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів”. |
Мін’юст |
Державне підпри-ємство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за надання права доступу, користування та одержання інформації з інформаційного фонду Реєстру на електронних чи паперових носіях. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2001 № 376 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів та користування ним” кошти від справляння такої плати зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
3 |
Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень |
Накази Мін’юсту від 20.05.2003 № 43/5 “Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень” і від 25.07.2008 № 1293/5 “Про встановлення розмірів плати за користування Єдиним державним реєстром виконавчих проваджень”. |
Мін’юст |
Державне підпри-ємство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.1999 № 1272 “Про державне підприємство “Інформа-ційний центр” Міністерства юстиції” кошти за надання права доступу, користування, внесення та одержання інформації з Реєстру зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
4 |
Спадковий реєстр |
Накази Мін’юсту від 07.04.2005 № 33/5 “Про запровадження Спадкового реєстру та внесення змін і доповнень до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України” і |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 491 “Про затвердження Порядку державної реєстрації заповітів і спадкових договорів у Спадковому реєстрі кошти за надання права доступу, користування, внесення та одержання інформації із Спадкового реєстру зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
5 |
Єдиний реєстр довіреностей |
Наказ Мін’юсту від 28.12.2006 № 111/5 “Про запровадження Єдиного реєстру довіреностей та внесення змін і доповнень до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України”. |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. При цьому, положення наказу Мін’юсту від 28.12.2006 № 111/5 щодо зарахування коштів на рахунки адміністратора реєстру скасовані згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.09.2012 № 940-р “Про скасування деяких положень наказів центральних органів виконавчої влади”. |
Не потребує внесення змін |
|
6 |
Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів |
Наказ Мін’юсту від 04.11.2009 № 2053/5 “Про організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання”. |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 № 812“Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка” кошти від справляння такої плати зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
7 |
Єдиний реєстр нотаріусів |
Наказ Мін’юсту від 13.10.2010 № 2501/5 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру нотаріусів” |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.1999 № 1272 “Про державне підприємство “Інформаційний центр” Міністерства юстиції” кошти від справляння плати за надання права доступу, користування, внесення та одержання інформації з Реєстру зарахо-вуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
8 |
Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності |
Наказ Мін’юсту від 21.06.2007 № 412/5 “Про затвердження Положення про Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності”. |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. При цьому, положення наказу Мін’юсту від 21.06.2007 № 412/5 щодо зарахування коштів на рахунки адміністратора реєстру скасовані згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.09.2012 № 940-р “Про скасування деяких положень наказів центральних органів виконавчої влади”. |
Не потребує внесення змін |
|
9 |
Єдиний реєстр громадських формувань |
Наказ Мін’юсту від 19.12.2008 № 2226/5 “Про затвердження Положення про Єдиний реєстр громадських формувань”. |
Мін’юст |
Державне підприєм-ство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.1999 № 1272 “Про державне підприємство “Інформаційний центр” Міністерства юстиції” кошти від справляння плати за надання права доступу, користування, внесення та одержання інформації з Реєстру зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
10 |
Єдиний реєстр підприємств (Єдина база даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство) |
Накази Мін’юсту від 15.09.2011 № 3018/5 “Про затвердження Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство” і від 10.10.2011 № 3142/5 “Про встановлення розміру плати за пошук у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, інформації з видачею про це витягу”. |
Мін’юст |
Державне підпри-ємство “Інфор-маційний центр” Мін’юсту |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.1999 № 1272 “Про державне підприємство “Інформаційний центр” Міністерства юстиції” кошти від справляння плати за надання права доступу, користування, внесення та одержання інформації з Реєстру зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
11 |
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців |
Наказ Держкомпідприємництва від 20.10.2005 № 99 “Про розмір та порядок внесення плати, що справляється за одержання витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”; Наказ Держпідприємництва від 20.10.2005 № 97 втратив чинність, натомість прийнято наказ Мін’юсту від 14.12.2012 № 1846/5 “Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”. |
Укрдержреєстр |
Державне підприєм-ство “Інформа-ційно-ресурсний центр” Укрдерж-реєстру |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Відповідно до статті 10 Закону України “Про Державний бюджет України |
Не потребує внесення змін |
|
12 |
Єдиний державний реєстр тварин (положення щодо Реєстру тварин, норми якого скасовувалися, втратило чинність) |
Накази Мінагрополітики від 17.09.2003 № 342 “Про запровадження ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби”, від 31.12.2004 № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”, від 31.12.2004 № 498 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації овець і кіз” і від 25.09.2012 № 578 “Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр тварин”. |
Мінагро-політики |
Держвет-фітослужба (положен-ня щодо визна-чення адмінст-ратором Реєстру тварин держав-ного підпри-ємства “Держре-єстри України” Мінагро-політики втратили чинність) |
Справляння плати за користування реєстром не передбачено. |
Не потребує внесення змін |
|
13 |
Реєстр складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання |
Наказ Мінагрополітики від 11.08.2005 № 374 “Про затвердження Порядку ведення основного реєстру складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання, і реєстру зернового складу”.
|
Мінагрополітики |
державне підприєм-ство “Держре-єстри України” Мінагрополітики |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 № 1569 “Про забезпечення реалізації деяких положень Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні” кошти, що надходять від внесення записів до реєстру зернового складу і змін до них, видачі витягів з основного реєстру та реєстру зернового складу і підключення до електронної бази даних відповідного реєстру, зараховуються до державного бюджету. |
Не потребує внесення змін |
|
14 |
Державний реєстр патентів України на винаходи;
Державний реєстр патентів України на корисні моделі;
Державний реєстр патентів України на промислові зразки;
Державний реєстр України топографій інтегральних мікросхем;
Державний реєстр свідоцтв України на знаки для товарів і послуг; Державний реєстр України назв місць походження товарів і прав на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів |
Наказ Державного департаменту інтелектуальної власності від 03.02.2005 № 9 “Роз'яснення з питань застосування Порядку сплати зборів за дії, пов'язані з охороною прав на об'єкти інтелектуальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Ведення реєстрів також регулюється накази МОН від 12.04.2001 № 291 “Про затвердження Положення про Державний реєстр патентів України на винаходи”, від 20.06.2001 № 469 “Про затвердження Положення про Державний реєстр патентів України на корисні моделі”, від 12.04.2001 № 290 “Про затвердження Положення про Державний реєстр патентів України на промислові зразки”, від 12.04.2001 № 292 “Про затвердження Положення про Державний реєстр України топографій інтегральних мікросхем”, від 10.01.2002 № 10 “Про затвердження Положення про Державний реєстр свідоцтв України на знаки для товарів і послуг”, від 13.12.2001 № 798 “Про затвердження Положення про Державний реєстр України назв місць походження товарів і прав на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів”, |
Державна служба інтеле-ктуальної власності |
державне підприєм-ство “Україн-ський інститут проми-слової власно-сті” МОН |
Передбачено справляння плати за користування Реєстром. При цьому, положення наказу Державного департаменту інтелектуальної власності від 03.02.2005 № 9 щодо зарахування коштів на рахунки адміністратора реєстру скасовані згідно з розпоряд-женням Кабінету Міністрів України |
Не потребує внесення змін |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
За результатами відстеження можна зробити висновок про те, що з прийняттям розпорядження Кабінету Міністрів України вдалося досягти встановлених цілей щодо скасування нормативно-правових підстав для справляння державними підприємствами (адміністраторами реєстрів), що належать до сфери управління Мінагрополітики, Мін’юсту, Укрдержреєстру і МОН, плати за надання інформації з реєстрів на власні рахунки, і тому регуляторний акт не потребує внесення змін чи доповнень.