1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про питання надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів)” від 14.08.2013 № 967, зареєстрований в Мін’юсті 06.09.2013 за № 1545/24077 (далі – наказ).
2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
3. Цілі прийняття наказу
Наказ розроблено відповідно до Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами (далі – Держцінінспекція), затвердженого Указом Президента України від 30.03.2012 № 236, Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 № 634, з метою встановлення детального і прозорого механізму реалізації завдання Держцінінспекції з надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін.
Наказ встановлює організаційні та правові засади подання і розгляду документів для отримання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування:
тарифів на виробництво теплової енергії, її транспортування та постачання, централізоване опалення і постачання гарячої води, централізоване водопостачання та водовідведення, послуги з вивезення побутових відходів та утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які відповідно до законодавства підлягають декларуванню.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 01.12.2015 по 25.12.2015.
5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)
Повторне відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації наданої Держцінінспекції стосовно виданих нею висновків щодо розрахунку економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування: оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню; тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності наказу
Показники результативності |
Базове 2014 рік |
Повторне 2015 рік |
Кількість виданих Держцінінспекцією висновків щодо розрахунку економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування: оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню; тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг. |
0 |
0 |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
Відповідно до законодавства, зокрема законів України “Про житлово-комунальні послуги”, “Про місцеве самоврядування”, державне регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюють НКРЕКП і органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень.
Згідно з порядками формування тарифів на житлово-комунальні послуги, затвердженими постановами КМУ від 26.07.2006 № 1010 та від 01.06.2011 № 869, органи місцевого самоврядування встановлювали тарифи на житлово-комунальні послуги на підставі висновку Держцінінспекції щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат, пов’язаних з наданням відповідних послуг, у порядку, затвердженому Мінекономрозвитку.
КМУ постановою від 17.07.2014 № 269 вніс зміни до вищезазначених постанов, згідно з якими скасовані повноваження Держцінінспекції з надання відповідних висновків. Це рішення було прийнято з ініціативи Держцінінспекції, яка звернулася до Уряду з проханням призупинити зазначені повноваження до вирішення питання утворення територіальних органів та кадрового забезпечення Інспекції для їх реалізації.
Проте, в рамках виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” та розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.10.2014 № 1063 “Про утворення комісії з ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами” на сьогодні Держцінінспекція знаходиться в стадії ліквідації, а функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін передбачається покласти на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, що утворюється (положення про зазначену службу затверджено постановою КМУ від 02.09.2015 № 667).
Ураховуючи викладене, наказ потребує скасування, як такий, що втратив актуальність у зв’язку із ліквідацією Держцінінспекції та покладенням її функцій із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.