Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у IІ кварталі 2024 року
19.08.2024 | 17:09 | Департамент документообігу та контролю.

У ІІ кварталі 2024 року у Міністерстві було на виконанні 901 звернення громадян, з них перейшло з попереднього періоду 21 звернення.

Протягом ІІ кварталу 2024 року до Міністерства надійшло 880 звернень.

Рис. 1. Звернення за формою надходження.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  

    Рис. 2. Звернення за видами.                 Рис. 3. Звернення за субєктами.

Рис. 4. Звернення за ознакою надходження.

Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися прийняття рішення про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки для педагогічних  працівників.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Рис. 5. Звернення за категоріями громадян.

 

Рис. 6. Звернення за соціальним станом.

 

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 872 звернення (99% від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2024 року), на розгляді залишилося 8 звернень (1 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • дано роз’яснення – 421;
  • вирішено позитивно – 231;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 177;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 28;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 11;
  • відмовлено у задоволенні – 4.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.

Повернення звернень, відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян”, відбувалося у зв’язку з відсутністю у зверненнях місця проживання, прізвища, ім’я, по батькові заявників.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 811 звернень (93 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом ІІ кварталу 2024 року);

до 30 днів – 52 звернення (6 %);

з порушенням терміну – 9 звернень (1 %).

 

Рис. 7. Термін розгляду звернень громадян.

Протягом ІІ кварталу 2024 року до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • праці і заробітної плати – 349 (39,66 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2024 року);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 146 (16,59 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 144 (16,36 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 43 (4,89 %);
  • комунального господарства – 36 (4,09 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації –  34 (3,86 %);
  • житлової політики –  24 (2,73 %);
  • діяльності підприємств та установ – 19 (2,16 %);
  • промислової політики – 18 (2,05 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 18 (2,05 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 14 (1,59 %);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 11 (1,25 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 10 (1,14 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 8 (0,91 %);
  • охорони здоров’я – 1 (0,11 %);
  • екології та природних ресурсів – 1 (0,11 %);
  • сімейної та  ґендерної політики, захисту прав дітей – 1 (0,11 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 1 (0,11 %);
  • інші – 2 (0,23 %).

Порівняно з ІІ кварталом 2023 року у звітному періоді зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:

обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 115 звернень (у 4 рази);

‑ промислової політики – на 9 звернень (у 2 рази);

забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – на 10 звернень (на 41 %).

Порівняно з ІІ кварталом 2023 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:

‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 93 звернення
(на 89 %);

охорони праці та промислової безпеки– на 49 звернень (на 86 %);

комунального господарства – на 129 звернень (на 78 %);

діяльності центральних органів виконавчої влади – на 22 звернення
(на 55 %);

‑ праці і заробітної плати – на 302 звернення (на 46 %);

діяльності підприємств та установ – на 15 звернень (на 44 %);

‑ діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 7 звернення (на 44 %);

‑ економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 78 звернень (на 35 %);

освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 19 звернення (на 31 %);

житлової політики – на 10 звернень (на 29 %).

За ІІ квартал 2024 року звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 189 (21,47 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2024 року);
  • Харківської обл. – 79 (8,98 %);
  • Львівської обл. – 76 (8,64 %);
  • Дніпропетровської обл. – 59 (6,7 %);
  • Одеської обл. – 49 (5,57 %);
  • Київської обл. – 48 (5,45 %);
  • Вінницької обл. – 32 (3,64 %);
  • Полтавської обл. – 28 (3,18 %);
  • Запорізької та Рівненської обл. – по 27 (по 3,07 %);
  • Кіровоградської обл. – 26 (2,95 %);
  • Сумської та Тернопільської обл. – по 25 (по 2,84 %);
  • Херсонської обл. – 24 (2,73 %);
  • Донецької обл. – 22 (2,5 %);
  • Закарпатської обл. – 20 (2,27 %);
  • Черкаської та Чернігівської обл. – по 16 (по 1,82 %);
  • Житомирської, Івано-Франківської та Миколаївської обл. – по 13 (1,48 %);
  • Хмельницької обл. – 11 (1,25 %);
  • Волинської обл. – 10 (1,14 %);
  • Чернівецької обл. – 6 (0,68 %);
  • Луганської обл. – 1 (0,11 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду
надійшло 3 звернення (0,34 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2024 року).

Без зазначення адреси надійшло 22 звернення (2,5 %).

Довідкові графічні матеріали додаються.

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України, заступником Міністра економіки України  - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства;

‑ щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю у громадській приймальні Міністерства;

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом ІІ кварталу 2024 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 4808 громадян та юридичних осіб, а також прийнято та зареєстровано 5 звернень.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; діяльності іноземних представництв; оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника.

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2