Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2024 році
12.11.2025 | 12:05 | Департамент документообігу та контролю.

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2023 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Динаміка надходження звернень громадян за 2016-2024 роки наведена нижче (рис. 1):

 

Рис.1. Динаміка надходження звернень громадян

За звітний період в Мінекономіки на виконанні було 10673 звернення громадян, з яких – 24 перейшло з попереднього року та 10649 звернень надійшло протягом звітного періоду, зокрема:

  • поштою(електронною поштою) – 3665;
  • за допомогою засобів телефонного зв’язку – 19;
  • через уповноважену особу – 3;
  • від Верховної Ради України – 57;
  • від Офісу Президента України – 80;
  • від Кабінету Міністрів України – 846;
  • через інші органи влади – 599;
  • від інших органів, установ, організацій – 5380, у тому числі    від державної установи “Урядовий контактний центр” – 5367.

Динаміка звернень громадян за формою надходження за 2016 – 2024 роки додається (додаток 1).

Звернення громадян, які надійшли протягом 2024 року, за суб’єктом, видами та ознаками надходження наведені на рис. 2 – 4:

Рис. 2. Звернення громадян, що надійшли у 2024 році, за суб’єктом

Рис. 3. Звернення громадян, що надійшли у 2024 році, за видами

 

Рис. 4. Звернення громадян, що надійшли у 2024 році, за ознакою надходження

Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

  • прийняття рішення про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки для педагогічних працівників;
  • програми по безкоштовній заміні лампочок старого зразка на енергозберігаючі LED-лампи;
  • нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2024 № 952;
  • надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка” в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”.

Причиною неодноразових звернень є надання заявниками уточнень до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Динаміка звернень громадян за ознакою надходження за 2016 – 2024 роки додається (додаток 2).

У звітному періоді розглянуто 8562 звернення (80% від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2024 році), на розгляді залишилося 2087 звернень (20 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • надано роз’яснення – 6191;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 1352;
  • вирішено позитивно – 821;
  • не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 135;
  • повернуто авторові, відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 45;
  • відмовлено у задоволенні – 18.

Динаміка результатів розгляду звернень громадян за 2016 – 2024 роки додається (додаток 3).

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також була відсутня зворотна адреса або невикладено суть питання.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

Причиною відмови у задоволенні звернень було те, що питання знаходились поза межами компетенції Міністерства.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення громадян за термінами розгляду наведені на рис. 5:

Рис. 5. Терміни розгляду звернень грома дян у 2024 році

Динаміка звернень громадян за 2016 – 2024 роки у розрізі терміну розгляду наведена на рис. 6:

Рис. 6. Звернення громадян за 2016 – 2024 роки у розрізі терміну розгляду (%)

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Звернення у розрізі категорій та соціального стану наведені на рис. 7 – 8:

Рис. 7. Звернення громадян за категоріями за 2024 рік

Рис. 8 .Звернення громадян за соціальним станом за 2024 рік

Протягом 2024 року до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • фінансової, податкової, митної політики – 7014 (65,85 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2024 році);
  • праці і заробітної плати – 1298 (12,19 %);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва –  647 (6,08 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 522 (4,9 %);
  • комунального господарства – 293 (2,75 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 139 (1,31 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 131 (1,23 %);
  • житлової політики – 125 (1,17 %);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 120 (1,13 %);
  • діяльності підприємств та установ – 105 ( 0,99%);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади– 94 (0,88 %);
  • промислової політики – 64 (0,6 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 32 (0,3 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 31 (0,29 %) ;
  • інше – 10 (0,09 %);
  • екології та природних ресурсів – 7 (0,07 %);
  • охорони здоров’я – 6 (0,06 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 5 (0,05 %);
  • транспорту і зв’язку – 2 (0,02 %);
  • сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 1 (0,01 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1 (0,01 %);
  • діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України – 1 (0,01 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 1 (0,01 %).

Довідково: за 2023 рік надійшло 5664 звернення.

Порівняно з 2023 роком зросла кількість звернень  з питань:

‑ фінансової, податкової, митної політики – на 6984 звернення (у 225 разів);

‑ обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 324 звернення (у 1,6 раза) ;

‑ промислової політики – на 17 звернень (на 36 %);

‑ забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – на 25 звернень (на 22 %).

Зростання звернень з питань фінансової, податкової, митної політики відбулось через надходження масових звернень стосовно нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2024 № 952; надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка” в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”.

Порівняно з 2023 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:

‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 418 звернень (на 78 %);

‑ охорони праці та промислової безпеки – на 72 звернення (на 70 %);

‑ комунального господарства – на 637 звернень (на 68 %);

‑ праці і заробітної плати – на 778 звернень (на 37 %);

‑ економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 365 звернень (на 36 %);

‑ діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 12 звернень (на 27 %);

‑ діяльності центральних органів виконавчої влади – на 33 звернення (на 26 %);

‑ освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 22 звернення (на 14 %);

‑ житлової політики – на 16 звернень (на 11 %).

Динаміка звернень громадян за 2016 – 2024 роки у розрізі тем додається (додаток 4).

У 2024 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 1805 (16,92 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2024 році);
  • Дніпропетровської обл. – 1201 (11,28 %);
  • Харківської обл. – 837 (7,86 %);
  • Київської обл. – 686 (6,44 %);
  • Одеської обл. – 597 (5,61 %);
  • Львівської обл. – 585 (5,49 %);
  • Полтавської обл. – 484 (4,55 %);
  • Запорізької обл. – 382 (3,59 %);
  • Вінницької обл. – 354 (3,32 %);
  • Кіровоградської обл. – 346 (3,25 %);
  • Чернігівської обл. – 330 (3,1 %);
  • Сумської обл. – 309 (2,9 %);
  • Миколаївської обл. – 285 (2,68 %);
  • Хмельницької обл. – 267 (2,51 %);
  • Черкаської обл. – 257 (2,41 %);
  • Івано-Франківської та Рівненської обл. – по 253 (по 2,38 %);
  • Житомирської обл. – 249 (2,34 %);
  • Донецької обл. – 210 (1,97 %);
  • Волинської обл. – 186 (1,75 %);
  • Закарпатської обл. – 181 (1,7 %);
  • Тернопільської обл. – 165 (1,55 %);
  • Херсонської обл. – 151 (1,42 %);
  • Чернівецької обл. – 121 (1,14 %);
  • Луганської обл. – 40 (0,38 %).

З-за кордону до Мінекономіки у 2024 році надійшло 10 звернень (0,09 % від загальної кількості звернень, отриманих Мінекономіки у 2024 році).

Без зазначення адреси надійшло 105 звернень (0,99 %).

Динаміка звернень громадян за 2016 – 2024 роки у розрізі регіонів додається (додаток 5).

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України , заступником Міністра економіки України  - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства;

‑ щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю у громадській приймальні Міністерства;

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом  2024 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 16918 громадян , а також прийнято та зареєстровано 19 звернень.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: заміни лампочок старого зразка на енергозберігаючі LED-лампи; отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; діяльності іноземних представництв; умов оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану; соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника; отримання роз’яснень щодо технічних регламентів; повірки лічильників; забезпечення громадян житлом на умовах фінансового лізингу (єОселя), нарахування кешбеку за придбані товари, надання одноразової державної грошової допомоги “Зимова підтримка”.

Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2