25.08.2020
Запитання Тема: Планування закупівель
Комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі - Підприємство) звертається для отримання безоплатної консультації рекомендаційного характеру з питань закупівель.
Відповідно до п.3. ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Підприємство є замовником у розумінні Закону та застосовує Закон у випадку якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Крім того, Статутом Підприємства, затвердженим розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.02.2007 року № 167, передбачено, що однією із цілей створення Підприємства є комерційна діяльність для отримання прибутків та поповнення міського бюджету, Підприємство може надавати послуги як фізичним так і юридичним особам, в тому числі шляхом участі у тендерах, та має право здійснювати господарську діяльність на основі повної господарської самостійності. Підприємством можуть надаватися послуги (виконуватися роботи), зокрема, - ремонтні та будівельні роботи, знесення аварійних та інших об'єктів (ст. 3.2.11. Статуту). Надання таких послуг (виконання робіт) передбачає використання певних матеріалів та/або залучення субпідрядних організацій.
Оскільки підприємство є замовником в розумінні Закону, враховуючи ч.3 ст. 41 Закону, якою забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом просимо надати відповідь на питання:
1. Чи підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля товарів та/або послуг, необхідних Підприємству для виконання господарських договорів, укладених з іншим підприємствам (установам, організаціям), в тому числі за результатами перемоги у процедурі закупівлі, проведеній іншими замовниками?
2. Чи потребують включення до річного плану закупівель потреби у закупівлі товарів (робіт, послуг), які не є потребами власне Підприємства, але необхідні підприємству для надання послуг (виконання робіт) іншим підприємствам (установам, організаціям) на платній основі?
3. Чи потребують проведення процедур, передбачених Законом, закупівлі матеріалів та/або послуг, що необхідні Підприємству для здійснення господарської діяльності та реалізації своїх послуг на платній основі?
Відповідь
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі – закупівля) – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Сфера застосування Закону визначена статтею 3 Закону.
Отже, у разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону, в один із способів, керуючись відповідними вартісними межами, визначеними Законом.
20.07.2019
Запитання Тема: Планування закупівель
Добрий день! Комунальне підприємство (Замовник)має намір придбати автомобіль для вивезення сміття. Кошти для придбання автомобіля надає меценат - юридична особа шляхом надання безповоротної фінансової допомоги.Чи має право керівник підприємства придбати даний автомобіль без застосування норм закону України " Про публічні закупівлі"
Відповідь
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Таким чином, в залежності від предмету закупівлі товарів, робіт або послуг, визначених у порядку, встановленому Уповноваженим органом, замовник здійснює придбання шляхом застосування процедур, визначених статтею 12 Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у статті 2 Закону, незалежно від джерела фінансування такої закупівлі, оскільки Закон не містить розмежування вартісних показників у залежності від походження коштів.
11.06.2020
Запитання Тема: Планування закупівель
Доброго дня! Наше підприємство фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету, НСЗУ, власних надходжень (платні послуги, оренда). За рахунок коштів НСЗУ були укладені договори на поточні ремонти, загальною сумою 199000 грн. (було опубліковано звіт про укладений договір).
Виникло питання, якщо новий договір на поточні ремонти, загальною сумою 199905 грн. буде фінансуватися з платних послуг. Чи можемо ми застосувати в такій ситуації, спрощену закупівлю, якщо код ДК залишається незмінним?
07.04.2020
Запитання Тема: Тендерний комітет або уповноважена особа
Відповідно до норми ст.11 нової редакції ЗУ "Про публічні закупівлі" відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів:
1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством;
2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб);
3) шляхом укладення трудової угоди (контракту) згідно із законодавством.
Питання щодо пункту 1 зазначеної статті. Покладення на працівників зі штатної чисельності функцій УО, як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством.
Відповідно до ст.105 КЗпП "оплата праці при суміщенні професій (посад) і виконанні обов'язків тимчасово відсутнього працівника" - працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.
В розумінні закону, додаткова робота (виконання функцій УО), відповідає професії "Фахівець з публічних закупівель - 2419.2 за ДК 003:2010 Класифікатор професій". Тобто якщо ми покладаємо функції УО на працівника за іншою професією (бухгалтер, юрист), то слідуючи нормі КЗпП це має оформлюватись суміщенням (оскільки професії Фахівець з публічних закупівель і Бухгалтер/юрист різні за Класифікатором професій).Тобто роботодавець має ввести на підприємстві окрему посаду Фахівця з публічних закупівель і оформити суміщення професій (посад)?
Або ж можемо до повноважень бухгалтера або юриста прописати повноваження Фахівця з публічних закупівель і тоді розпорядчим рішенням керівника (наказом) покласти функції УО на бухгалтера чи юриста з такими розширеними повноваженням?
На скільки коректним є прописати до повноважень Бухгалтера/юриста повноваження, що відповідають іншій професії - Фахівець з публічних закупівель?
За якої умови виникає факт суміщення професій(посад), у разі, якщо такі посади передбачені на підприємстві чи відповідно до ДК 003:2010 Класифікатору професій?
Відповідь
Шановний користувачу, на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=5553 розміщено лист від 21.12.2019 № 3304-04/55553-06 “Щодо набрання чинності та введення в дію нової редакції Закону”, яким зокрема, повідомлялося, що узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування вимог нової редакції Закону будуть поступово готуватися та розміщуватися на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу після введення його в дію.
Наразі Мінекономіки готує узагальнені відповіді, зокрема щодо уповноваженої особи, ураховуючи численні запити, що надходять від користувачів Інфоресурсу. У зв'язку з цим, просимо Вас очікувати відповідь в узагальненому листі, який буде розміщений на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу.
23.06.2020
Запитання Тема: Зміна істотних умов договору
У зв'язку із набранням чинності з 01.07.2019 окремих статей Закону України «Про ринок електричної енергії № 2019 - VIII, Замовник (Споживач) за результатами відкритих торгів, проведених згідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) уклав з переможцем торгів (Постачальником) договір про постачання електричної енергії на 2020 рік.
На підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, Договором передбачена можливість зміни ціни за одиницю товару (за 1 кВт*год) не більше ніж на 10% протягом дії Договору у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі, а також Постачальник надасть Замовнику на розгляд обґрунтування, щодо зміни ціни у бік збільшення за даними офіційних сайтів уповноважених на це органів.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати роз’яснення щодо порядку застосування п. 2 ч. 4 статті 36 Закону, а саме: Законом установлена межа сумарного (максимального) збільшення ціни за одиницю товару на 10% за весь період дії договору чи 10 % це межа одноразового обґрунтованого підняття ціни за одиницю товару і таких змін може бути декілька за період дії договору (1 рік), в залежності від коливання цін на ринку електроенергії і наявності відповідних обґрунтувань у Постачальника? Або чи може сумарне декількаразове підняття ціни за одиницю товару за період дії договору перевищувати 10%?