Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Північна Македонія
23.07.2019 | 12:50 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТУ період 15 та 17 липня 2019 року у Світовій організації торгівлі в м. Женева (Швейцарська Конфедерація) проводився другий Огляд торговельної політики Республіки Північна Македонія. Участь у цьому заході дозволила членам СОТ дізнатися про зміни торговельної, економічної та інвестиційної політики Північної Македонії, а також спільно проаналізувати результати реалізації законодавчих, інституційних та економічних реформ, досягнуті з часу проведення попереднього огляду у 2013 році.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Північної Македонії та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/390 і WT/TPR/S/390), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, та відповіді на них від Північної Македонії. Всього Північною Македонією було завчасно отримано понад 130 письмових запитань, які стосувалися особливостей торговельного, економічного та інвестиційного режиму цього члена СОТ.
Учасники засідання відзначали тенденції зростання економіки Північної Македонії, що характеризувалися щорічним темпом росту ВВП у середньому на 2,2 відсотка протягом 2012-2018 років, збільшенням розміру ВВП на душу населення, зниженням рівня безробіття з 31 відсотка до 21 відсотка, а також суттєвим зменшенням рівня бідності. Обсяг прямих іноземних інвестицій збільшився майже в 5 разів за зазначений період, що також свідчить про покращення економічної ситуації в Північній Македонії
Високо оцінювалися результати проведених реформ у сфері дерегуляції, наслідком яких стало істотне спрощення умов для ведення бізнесу і покращення позиції Північної Македонії в рейтингу Doing Business - підвищення з 29 місяця у 2013 році до 10 місця серед 190 країн світу у 2019 році, випереджаючи 26 країн ЄС (третє місце зайняла Данія, дев’яте місце – Великобританія).
Зазначалося і про прагнення Північної Македонії до забезпечення відкритості торговельної та економічної політики через регіональну та міжнародну інтеграцію, як в рамках СОТ, так і шляхом укладання угод про вільну торгівлю, з метою підвищення конкурентоспроможності своєї економіки, яка сильно залежить від розвитку торгівлі.
Так, одним із стратегічних пріоритетів Північної Македонії є інтеграція до ЄС. На досягнення цієї мети спрямовані законодавчі, інституційні та економічні реформи Північної Македонії. Процес наближення законодавства Північної Македонії до права ЄС триває понад десятиріччя. Повернення стабільності у країні після завершення політичної кризи 2015-2017 років, а також вирішення з Грецією проблемного питання щодо назви Республіки дозволило Північній Македонії подолати певні виклики, які заважали процесу європейської та міжнародної інтеграції.
У цьому зв’язку члени СОТ вітали прогрес, досягнутий Північною Македонією у реалізації інституційних реформ та адаптації національного законодавства відповідно до правил ЄС у багатьох сферах її торговельної та економічної політики. Серед останніх змін згадувалися: вимоги щодо підвищення прозорості та передбачуваності згідно з новим законом про публічні закупівлі; удосконалення митного законодавства та процедур; створення в цілому відкритого режиму для надходження прямих іноземних інвестицій.
Учасники засідання також відмічали активну участь Північної Македонії в СОТ, вітаючи прийняття Протоколу про внесення змін до Угоди ТРІПС, приєднання до Угоди СОТ про торгівлю цивільною авіатехнікою, застосування майже всіх положень Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі одразу після набрання нею чинності. Згадувалося і про участь Північної Македонії у реалізації спільних ініціатив СОТ, таких як внутрішнє регулювання сфери послуг, електронна комерція, сприяння участі малих і середніх підприємств та жінок у міжнародній торгівлі, - для забезпечення подальшого розвитку міжнародної торговельної системи. Висловлювалися також сподівання про завершення процесу приєднання Північної Македонії до Угоди СОТ про державні закупівлі до кінця поточного року.
Водночас у виступах деяких членів СОТ зазначалося про деякі аспекти економічної, торговельної та інвестиційної політики Північної Македонії, на які доцільно звернути більше уваги у процесі реформування. Так, учасники засідання закликали Північну Македонію прискорити реалізацію започаткованих структурних реформ з метою покращення ситуації на ринку праці, зменшення розміру тіньового сектору економіки, покращення якості державних органів та удосконалення податкової системи. Зазначалося, що такі реформи необхідні для вирішення одного з головних проблемних питань Північної Македонії - низького рівня продуктивності праці.
Зацікавленість деяких членів СОТ, у тому числі і України, викликали заходи Північної Македонії, передбачені у нещодавно прийнятих Плані економічного розвитку та Промисловій стратегії, метою яких є сприяння розвитку виробничого сектору, залученню прямих іноземних інвестицій та збільшенню інвестування всередині країни. Запитання також порушувалися і щодо ефективності різних схем підтримки бізнесу, що застосовуються Північною Македонією.
Згадувалася також необхідність модернізації транспортної інфраструктури та зменшення рівня державного контролю за цінами.
Що стосується тарифного режиму Північної Македонії, то члени СОТ висловлювали занепокоєння стосовно перевищення тарифних ставок, що застосовуються за 13 тарифними лініями, їх зв’язаних рівнів (згідно з аналізом Секретаріату СОТ), а також застосування більш високих ставок тарифів на сільськогосподарську продукцію у порівнянні з промисловими товарами.
Зазначалося також і про необхідність направлення Північною Македонією в СОТ нотифікацій про внутрішню підтримку сільського господарства, санітарних та фітосанітарних вимог (у тому числі щодо методів оцінки ризиків), кількісних обмежень імпорту, забезпечивши дотримання своїх міжнародних зобов’язань щодо прозорості та передбачуваності торговельного режиму.
У виступах багатьох учасників наголошувалося на необхідності удосконалення режиму захисту прав інтелектуальної власності у Північній Македонії, ураховуючи відсутність системи спеціалізованих судових органів та надійної статистичної інформації у цій сфері.
Слід зазначити, що від України також було завчасно підготовлено письмові запитання до Північної Македонії, які були окреслені у виступі представника української сторони під час першого дня засідання. Тематика запитань від України кореспондувалася із запитаннями, про які згадувалося у виступах інших членів СОТ.
Довідково: Україною порушувалися питання щодо можливих змін тарифної політики Північної Македонії у сфері сільського господарства; митних та дозвільних процедур при імпортуванні товарів; вимог щодо сертифікатів відповідності; санітарних та фітосанітарних вимог; захисту прав інтелектуальної власності; державної підтримки сільського господарства; особливостей функціонування сектору фінансових послуг, участі Північної Македонії у подальшій діяльності СОТ стосовно електронної комерції та внутрішнього регулювання сфери послуг тощо.
Північною Македонією було забезпечено своєчасне надання відповідей на всі завчасно направлені запитання до початку першого дня засідання.
Так, наприклад, на письмове запитання України щодо тарифного режиму Північної Македонії у сільськогосподарському секторі було отримано відповідь щодо намірів Північної Македонії здійснити подальшу лібералізацію існуючого тарифного режиму з країнами, з якими укладено угоди про вільну торгівлю.
Зважаючи на викладене та ураховуючи укладену Угоду про вільну торгівлю між Республікою Північна Македонія та Україною, у виступах представника української сторони, оголошених під час першого та другого дня засідання, було зазначено про зацікавленість у посиленні подальшого співробітництва України з Північною Македонією, як в рамках цієї Угоди, так і в рамках СОТ, для забезпечення подальшого економічного зростання в обох країнах та розвитку багатосторонньої торговельної системи.
Крім того, у заяві від України, висловленої під час першого дня засідання, було також відмічено досягнення економічної та торговельної політики Північної Македонії (щорічне зростання ВВП, збільшення ВВП на душу населення на понад 40 відсотків, зниження рівня безробіття, а також суттєве зменшення рівня бідності), про прогрес у реалізації законодавчих, інституційних та економічних реформ у напрямі євроінтеграції, а також істотне спрощення умов для ведення бізнесу і покращення позиції Північної Македонії в рейтингу Doing Business 2019.
Україною віталися заходи, здійснені Північною Македонією у сфері спрощення процедур торгівлі, а також подання інструменту приєднання до Угоди СОТ про торгівлю цивільною авіатехнікою.
Під час другого дня засідання у виступі голови делегації Північної Македонії, Міністра економіки Північної Македонії Крешника Бектеші (Kreshnik Bekteshi), було надано відповіді на основні блоки занепокоєнь, висловлених членами СОТ у процесі обговорень. Так, було зазначено про заходи з удосконалення національного законодавства з метою наближення його до правил ЄС, повідомлено про плани стосовно підвищення конкурентоспроможності виробничого сектора та зменшення тіньового сектору, згадано про прийняття програми модернізації транспортної інфраструктури, підготовку необхідних нотифікацій для їх подальшого направлення до СОТ, підвищення кваліфікації суддів у сфері захисту прав інтелектуальної власності та процес створення відповідної статистичної бази тощо. Також було окремо наголошено на відповідності тарифних ставок їх зв’язаним рівням за 8 із 13 згаданих тарифних ліній і повідомлено про підготовку змін до Митного тарифу Північної Македонії з метою забезпечення відповідності тарифних ставок за 5 тарифними лініями їх зв’язаним рівням.
Виступи у другий день засідання також оголосили представники України, ЄС, США та Бразилії. Зокрема, у виступі представника української сторони було наголошено на зацікавленості України у подальшому розвитку двосторонніх торговельно-економічних відносин з Північною Македонією в рамках режиму вільної торгівлі, у тому числі зазначено про важливість питання покращення доступу до ринку сільськогосподарської продукції. Крім того, було висловлено сподівання, що Північна Македонія продовжить реалізацію започаткованих реформ та зможе продемонструвати ще більше досягнень під час свого наступного огляду торговельної політики.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики висловив сподівання, що цей захід буде корисним для Північної Македонії, яка зможе врахувати та реалізувати отримані конструктивні коментарі та пропозиції для забезпечення подальшого удосконалення свого торговельного режиму.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/2M1JT4H, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Республіки Північна Македонія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/390 і WT/TPR/S/390), та інші матеріали щодо торговельної політики зазначеної країни.