Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Роз’яснення щодо Закону України від 06.06.2019 № 2742-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо військових стандартів"
10.07.2019 | 17:07 | Департамент технічного регулювання06.06.2019 Верховною Радою України прийнято Закон України № 2742-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо військових стандартів" (далі – Закон № 2742-VIII), який набрав чинності 03.07.2019.
Законом № 2742-VIII внесені зміни до законів України:
"Про оборону України";
"Про стандартизацію".
Зміни, що внесені до Закону України "Про оборону України", стосуються:
1. Встановлення нових термінів, у зв’язку з чим, статтю 1 цього Закону доповнено такими термінами та їх визначеннями:
військова стандартизація;
військовий стандарт;
стандарт НАТО;
стандарт у сфері оборони держави-члена НАТО;
орган військової стандартизації.
2. Заходи щодо підготовки держави до оборони в мирний час, встановлені статтею 3 цього Закону, доповнено новим заходом щодо здійснення військової стандартизації.
3. Основні функції Міністерства оборони України (далі – Міноборони), встановлені статтею 10, доповнені новими функціями щодо:
забезпечення нормативно-правового регулювання відносин у сфері військової стандартизації;
встановлення порядку розроблення, прийняття, внесення змін, скасування, відновлення дії, оприлюднення, запровадження та застосування військових стандартів;
визначення органу військової стандартизації з числа підпорядкованих органів військового управління.
4. Основні функції Генерального штабу Збройних Сил України (далі – ГШ ЗС), завдання інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, та правоохоронних органів, а також повноваження центральних та інших органи виконавчої влади у взаємодії з Міноборони, встановлені у відповідних статтях 11, 12 та 13 цього Закону, доповненні положеннями, відповідно до яких зазначені органи в межах своїх повноважень розробляють та застосовують військові стандарти.
Зміни, що внесені до Закону України "Про стандартизацію", стосуються:
1. Не поширення на військові стандарти сфери дії Закону України "Про стандартизацію", визначеної частиною другої статті 2 цього Закону.
2. Виключення повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва, щодо визначення порядку застосування національних стандартів та кодексів усталеної практики для забезпечення потреб оборони України, що було встановлено частиною четвертою статті 23 цього Закону.
Законом № 2742-VIII запроваджено військову стандартизацію, яка має бути спрямована на забезпечення максимальної взаємосумісності між Міноборони, ГШ ЗС, іншими військовими формуваннями, правоохоронними органами, центральними та іншими органами виконавчої влади у сфери оборони, а також зі збройними силами Організації Північноатлантичного договору та збройними силами держав-членів НАТО шляхом запровадження військових стандартів.
Військові стандарти охоплюють стандарти, призначені для адміністративних (процеси управління, обмін інформацією, порядок роботи з документацією тощо) та оперативних (військова практика, оперативне планування, методи, процедури тощо) цілій у сфері оборони, та всі без виключень стандарти НАТО та стандарти у сфері оборони держав-членів НАТО.
Належність до військових стандарти всіх без виключень (у тому числі на продукцію) стандартів НАТО та стандартів у сфері оборони держав-членів НАТО, обумовлена практикою співпраці один з одним та з Офісом стандартизації НАТО саме відповідних органів у сфері оборони держав-членів НАТО та необхідністю впровадження єдиної системи стандартизації НАТО, до якої має приєднатися Міноборони.
Військові стандарти не охоплюють стандарти на озброєння та військову техніку, об’єкти стандартизації на які, встановлені статтею 5 Закону України "Про стандартизацію" (матеріали, складники, обладнання, системи, їх сумісність; правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління; вимоги до термінології, позначення, фасування, пакування, маркування, етикетування тощо), основоположними національними стандартами, у тому числі ДСТУ В 1.0:2018 "Національна стандартизація. Стандартизація у сфері озброєння та військової техніки. Основні положення", та визначені Міжнародним класифікатором стандартів (ICS), який прийнято як ДК 004:2008 "Український класифікатор нормативних документів", у тому числі за кодом "95 Військова техніка", до якого належать коди "95.040 Військова техніка" та "95.060 Озброєння".
До 03.01.2020 Міноборони має:
визначити орган військової стандартизації з числа підпорядкованих органів військового управління, який буде уповноважено на розроблення, прийняття, внесення змін, скасування, відновлення дії, оприлюднення, запровадження та застосування військових стандартів;
розробити та затвердити Порядок розроблення, прийняття, внесення змін, скасування, відновлення дії, оприлюднення, запровадження та застосування військових стандартів (далі – Порядок).
У зазначеному Порядку Міноборони має встановити правила та процедури виключно для військових стандартів, враховуючи, що військові стандарти виключені зі сфери дії Закону України "Про стандартизацію".
Починаючи з 03.01.2020:
орган військової стандартизації за встановленим Порядком буде приймати військові стандарти;
ГШ ЗС, інші військові формування, правоохоронні органи, центральні та інші органи виконавчої влади у сфери оборони будуть розробляти та застосовувати військові стандарти відповідно до Порядку.
Необхідно підкреслити, що Міноборони є відповідальним за запровадження військових стандартів, тобто за те, що б прийняття військових стандартів не було декларативним процесом, а дійсно забезпечувалось їх практичне застосування з метою досягнення, підтримання та вдосконалення взаємосумісності між визначеними органами у сфері оборони, військами/силами НАТО та країнами-партнерами, що сприятиме зміцненню оборонній спроможності, посиленню боєздатність та ефективності у сфері оборони України.
Національні стандарти у сфері озброєння та військової техніки, у тому числі гармонізовані з міжнародними та європейським, відповідно до Закону України "Про стандартизацію":
розробляють технічні комітети стандартизації (далі – ТК), у тому числі ТК 176 "Стандартизація продукції оборонного призначення";
приймає ДП "УкрНДНЦ", яке відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163 виконує функції національного органу стандартизації.
Якщо документи НАТО містять посилання на стандарти міжнародних організацій стандартизації (ISO, IEC тощо), а також на стандарти організацій, з якими ДП "УкрНДНЦ" укладені відповідні угоди, такі стандарти розробляють ТК як національні стандарти, а приймає їх ДП "УкрНДНЦ" відповідно до Закону України "Про стандартизацію".