Календар подій

22
Вересня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Європейська інтеграція

Україна в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода про асоціацію) має зобов’язання щодо гармонізації та адаптації вітчизняного законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до норм Директив ЄС 2014/23/ЄС, 2014/24/ЄC, 2014/25/ЄC, 92/13/ЄЕС та 89/665/ЄЕС, що регулюють порядок здійснення закупівель в Європейському Союзі.

Відповідно до графіка, викладеного в Додатках до Угоди про асоціацію, гармонізація національного законодавства у сфері закупівель здійснюється поетапно, протягом 8 років (2016-2022 років) шляхом взаємного поступового відкриття ринків публічних закупівель ЄС та України (статті 153 та 154 глави 8 розділу IV Угоди про асоціацію).

На сьогодні І етап плану заходів з реалізації Дорожньої карти вже імплементовано. Наразі триває робота щодо отримання офіційної позитивної оцінки виконання І етапу від сторони ЄС для офіційного взаємного відкриття ринків публічних закупівель у розрізі доступу до контрактів на поставку товарів для центральних органів влади, що створить додаткові позитивні умови для українського бізнесу у сфері міжнародної торгівлі.

Варто наголосити, що з метою  імплементації ІІ та ІІІ етапів 19.09.2019 Верховна Рада України прийняла нову редакцію Закону України “Про публічні закупівлі”.

Беручи до уваги, що більшість із численних нововведень потребувало часу для технічної реалізації в системі електронних закупівель, новий Закон вступив в силу 19.04.2020, при цьому деякі статті наберуть чинності у визначені в законі строки.

З метою виконання зобов’язань України в рамках Угоди про асоціацію та гармонізації українського законодавства до положень Директив ЄС, зокрема 2014/23/ЄС, 2014/24/ЄС, 2014/25/ЄС, 89/665/ЄЕС, внесено ряд нових положень в рамках процесу гармонізації з європейськими стандартами та імплементації заходів Дорожньої карти, а також, які безпосередньо сприяють удосконаленню та оптимізації закупівельного процесу та функціонування електронної системи, зокрема:

  • набір нових специфічних визначень та відповідних понять, зокрема, „аномально низька тендерна пропозиція”, „вартість життєвого циклу”, „конфлікт інтересів”, „технічна специфікація”;
  • нові підходи до оскарження процедур закупівель, зокрема нові правила щодо подачі скарги та повернення її оплати учаснику та  заборона на відміну замовником тендера чи визнання його таким, що не відбувся під час розгляду скарги на цю закупівлю;
  • можливість виправлення учасником невідповідності в інформації в пропозиції протягом 24 годин;
  • зміна підходів до організації закупівельної діяльності - впровадження уповноважених осіб з 2022 року на заміну тендерних комітетів;
  • введення обов'язкової спрощеної процедури для допорогових закупівель (від 50 тисяч грн  до 200 тисяч грн за товари та послуги, до 1,5 млн грн на роботи) з певними винятками для прямих договорів;
  • впровадження “електронних каталогів” як частини функціоналу ЦЗО, задля кардинального поліпшення допорогових процедур;
  • обмеження щодо внесення змін до договору про закупівлю та нові правила визнання договору недійсним, якщо він був укладений без застосування процедури закупівлі;
  • спеціальні умови для консорціумів та субпідрядних організацій;
  • нову статтю про технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності предмета закупівлі;
  • нові та переглянуті процедури закупівель: нова процедура торгів з обмеженою участю, переглянута процедура конкурентного діалогу та переговорна процедура;
  • інші нововведення, такі як: запровадження можливості ринкових консультацій; вдосконалення антидискримінаційних вимог; визнання персональних даних як конфіденційної інформації тощо.

Разом з цим ведеться робота щодо доопрацювання функціоналу електронної системи публічних закупівель Прозорро, а саме можливістю використання електронної тендерної документації, інтеграції з державними реєстрами, зокрема з ЄДР, Державним реєстром лікарських засобів, Державним реєстром фіскальної служби, Порталом використання бюджетних коштів ДКСУ, а також оптимізація роботи контролюючих органів через кабінети в електронній системі.

Варто зазначити, що відповідно до Плану заходів щодо реалізації Дорожньої карти одним із заходів є забезпечення  технічних стандартів для інтеграції єдиної інформаційної системи (веб-порталу) публічних закупівель з міжнародними системами для активізації взаємної участі іноземних та вітчизняних суб’єктів господарювання у міжнародних публічних закупівлях, що передбачає розширений доступ до інформації про закупівлі, як в Україні так і інших країнах, можливість здійснення системного аналізу. Українською стороною неодноразово наголошувалось на важливості інтеграції електронної системи публічних закупівель ProZorro з Європейською системою  тендерних оголошень TED (Tenders Electronic Daily). Основною ідеєю цього є створення умов для активізації взаємної участі суб’єктів господарювання у публічних закупівлях, що передбачає розширений та спрощений доступ до інформації про закупівлі.

У квітні 2021 року розпочав роботу міжнародний проєкт технічної допомоги “Підтримка реформи публічних закупівель в Україні” (далі – Проєкт), що фінансується за рахунок коштів Європейського Союзу. Мінекономіки визначено реципієнтом Проєкту. Міжнародна угода, в рамках якої виконується Проєкт  – Рамкова Угода між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 03.09.2008 (ратифікована із Заявою Законом України від 03.09.2008 No 360-IV).

Основні цілі Проєкту:

•          Наближення законодавчих та нормативно-правових актів про публічні закупівлі до стандартів ЄС;

•          Посилення інституційного та організаційного потенціалу та подальше вдосконалення системи електронних закупівель;

•          Посилення інституційного та організаційного потенціалу відповідних державних органів щодо контролю, аудиту та розгляду скарг/перегляду процедур публічних закупівель;

•          Посилення інституційного та організаційного потенціалу для професіоналізації фахівців з публічних закупівель та для комунікації з учасниками ринку публічних закупівель.

Проєкт відповідає завданням та заходам, визначеним статтями 148, 153 та 156 Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.

Опитування

Оцініть діяльність Міністерства економіки України

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json