Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦВУГІЛЛЯ ТРЕЙД" | ||||
Тема: | Відкриті торги | |||
Тема розширена: | Вимоги замовника щодо надання документів учасником | |||
Суть питання: |
В статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» п.4 вказано: У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Відповідно даної вимоги Закону замовники у тендерній документації 2023 року вказують вимогу про надання від учасників: - учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів В зв’язку з початком війні не усі учасники можуть виконати дану вимогу, так як деякими підприємствами з початком війни здійснюється виробничий процес у меншому обсязі або зовсім призупинений і тільки через якийсь час підприємства почали діяльність або планують розпочати діяльність. Крім того є підприємства, в яких вилучено майно для ведення діяльності окупантами та тільки зараз знаходять можливість на придбання майна для ведення діяльності. Наприклад, в нашого підприємства окупантами відібрано два орендованих вантажних автомобіля, а також промислова база для діяльності знаходиться на окупованої території (Херсонська область, Генічеський район, с. Одрадівка, вул.. Гагаріна, 80а), що призвело до великих незручностей для ведення підприємницької діяльності. Підприємницька діяльність у 2021 році дозволяла нашому підприємству не звертати увагу на дану вимогу замовників, так як у 2021 році не було війні та виробничі потужності підприємства дозволяли проводити участь у державних закупівлях не звертаючи увагу на дану вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам замовників закупівель. Тому зараз наше підприємство іноді не в змозі виконати умови тендерної документації замовників щодо надання вищевказаного підтвердження обсягу річного доходу (виручки) за 2022 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів, в зв’язку з чим участь підприємства у відкритих торгах є неможливою, що в свою чергу веде у подальшому до скорочення діяльності підприємства ще у більшому обсязі та може привести до повної зупинки діяльності підприємства. Прошу надати роз’яснення щодо можливості або неможливості участі нашого підприємства у державних закупівлях 2023 року, якщо обсяг річного доходу (виручки) підприємства за 2022 рік буде у меншому розмірі, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення процедури відкритих торгів. |
|||
Відповідь на запит 14/2023 | ||||
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься у листі від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 "Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" ("Щодо кваліфікаційних критеріїв", стор. 6-7) за посиланням: https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=78667 Водночас згідно з пунктом 51 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону України “Про публічні закупівлі” фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. З огляду на викладене, щодо роз'яснення конкретної вимоги, яка встановлена у тендерній документації, слід звертатись безпосередньо до замовника. |
||||
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України | |||
Теги: | Особливості закупівель | |||
|
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |