Починаючи з 24 серпня українські виробники можуть подавати заявки на участь в програмі «Національний кешбек» через портал Дія. Про це повідомила Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Відповідно до умов, програми кешбек надаватиметься на будь-які споживчі товари українського виробництва за виключенням підакцизних товарів. Зокрема, й на ліки українського виробництва. Участь виробників в програмі добровільна, отже кешбек надаватиметься не на всі товари, а на ті, які будуть подані виробником для участі в програмі.
«Вже незабаром стартує реєстрація споживачів. І розпочнеться етап бета-тестування, коли споживачі вже зможуть купувати товари і їм нараховуватиметься кешбек. Для цього заохочуємо виробників додавати свої товари. Таким чином вже з початку вересня на їхні товари можна буде отримати 10% компенсації вартості. Дослідження показують, що українці чекають кешбеку. Наприклад, опитування Gradus research показує, що переважна більшість опитаних споживачів планує скористатися програмою «Національний кешбек». Тож сподіваємось, що і виробники проявлять такий же інтерес», - зазначила Юлія Свириденко.
Виробникам, щоб стати учасниками програми «Національний кешбек», необхідно:
1) Увійти на портал diia.gov.ua;
2) Перейти у розділ «Бізнес», потім – «Підприємництво» та обирати послугу «Перелік виробників та товарів українського походження»;
3) Авторизуватися електронним підписом;
4) Ознайомитися з умовами програми;
5) Підвантажити файл із переліком товарів та інформацією про кожну позицію:
- повна назва
- коротка назва
- EAN – унікальний штрих-код товару українського виробництва, який присвоюється кожному товарові для ідентифікації;
- брендова назва
6) Підписати заяву електронним підписом;
Для торгових мереж реєстрація у програмі стартує з 29 серпня.
Продавцям, щоб стати учасниками програми «Національний кешбек», необхідно:
Подати заявку на приєднання до Переліку українських виробників через портал Дія.
- Потрібно зайти у розділ «Бізнес», потім – «Підприємництво» і обрати Перелік продавців.
- Заповнити форму і вказати дані про підприємство.
- До заявки потрібно додати:
- перелік комбінацій фіскального номера РРО із переліком комбінацій MerchantID+TerminalID
- перелік адрес, де продається товар
- банк
- сайт
- бренд
- Перевірити заяву, підписати електронним підписом
«Цей крок сприятиме детінізації економіки, адже долучитися до програми зможуть лише ті мережі, які працюють легально і сплачують податки. В програмі можуть брати участь торгові мережі та магазини, в тому числі онлайн-магазини, які є на загальній системі оподаткування і приймають платіжні картки для розрахунків. Також продавцю потрібно налаштувати РРО, аби фіскальний чек містив штрих-код товару», - зазначила заступниця Міністра економіки України Надія Бігун.
Реєстрація споживачів програма «Національний кешбек» стартує 2 вересня. Програма передбачає отримання споживачами компенсації в розмірі 10% вартості придбаних ними українських товарів.
Щоб отримувати кешбек, споживачам потрібно в банках, картками яких людина користується, надати згоду на передачу інформації про оплати в магазинах, що приєднались до програми. А також в одному із банків відкрити спеціальний рахунок та отримати віртуальну або фізичну карту у додатку чи фізичному відділенні. Потім в мобільному застосунку Дія обрати послугу «Національний кешбек», де потрібно вказати спеціальну картку, на яку буде щомісячно зараховуватися кешбек.
Максимальний обсяг кешбеку – 3 тис. грн за місяць. Кошти кешбеку громадяни зможуть витрати на оплату послуг, зокрема, комунальних та медичних, придбання військових облігацій, чи зробити донат на підтримку збройних сил тощо.
Координатором програми Національний Кешбек є Міністерство економіки України. У реалізації проєкту беруть участь Міністерство цифрової трансформації України, Державна податкова служба, розрахунковий банк Ощадбанк та уповноважені банки України і Урядовий контактний центр. Технологічним партнером у реалізації програми є міжнародна платіжна система Mastercard. Операційний партнер проєкту – міжнародна компанія платіжних технологій Visa.