Публічні закупівлі – це масштабний ринок, який у воєнний час складає приблизно 13-15% ВВП і може стимулювати розвиток бізнесу на всіх рівнях. Для закупівельників важливим є безперебійне постачання, тому підприємцям стратегічно важливо скорочувати ланцюги постачання та включати локальних виробників у свою загальну стратегію. На цьому наголосила заступник Міністра економіки України Надія Бігун під час панельної дискусії в рамках презентації Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні» 26 лютого.
«Міністерство економіки, як відомство, відповідальне за публічні закупівлі, визначило для себе завдання – через цей інструмент максимально ефективно вплинути на економіку і забезпечити її швидке відновлення. Розуміючи специфіку, яка зараз є в країні, вкрай важливо розвинути локальне вироництво, щоб забезпечити швидке постачання і закрити внутрішню потребу. В умовах війни – це має бути пріоритет номер один для нас. Тому політика міністерства в публічних закупівлях полягає у подальшому розширенні локалізації на нові категорії товарів, в тому числі на оборонні закупівлі», - зазначила заступник Міністра.
Надія Бігун підкреслила, що при цьому зберігатиметься конкуренція, адже в України є зобов’язання перед країнами GPA (Agreement on Government Procurement – Угода про державні закупівлі, багатостороння Угода в рамках СОТ) і відповідно товари, вироблені в країнах-учасниках угоди, будуть мати рівні умови з українськими товарами. Разом з тим, замовники мають всі необхідні інструменти для того, щоб мінімізувати ланцюги постачання та надати перевагу українським виробникам, тим само стимулюючи їх розвиток.
Заступник Міністра відзначила швидку еволюцію сфери публічних закупівель завдячуючі Prozorro. Водночас, робота з реформування публічних закупівель продовжується у тісній співпраці Уряду, бізнесу та громадськості.
«Закупівля – поняття більш широке, ніж просто тендер. Це питання не лише процедур, це також робота з нормативно-правовими актами, які потрібно врегулювати, адже є багато факторів, які впливають на закупівлі, і все це потрібно враховувати. Бізнесу необхідно показувати обсяг потреб наперед, спрощувати процедури контролю відповідності, шукати моделі та стратегії закупівель, які будуть вирощувати нових постачальників, і тоді економіка почне зростати», - зауважила Надія Бігун.