Міністерство економіки України

Українські винороби продовжують пошук нових назв для своєї продукції

Українські винороби спільно з представниками Мінекономрозвитку, інших органів влади та представниками проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» провели консультації щодо пошуку нових найменувань для української виноробної продукції.

Як відомо, згідно з Угодою про асоціацію, з часом Україна має відмовитись від використання назв продукції, які захищені в ЄС як географічні найменування. В виноробній сфері до таких назв належать: бордо, шаблі, шампанське, кальвадос, к’янті, кава, херес та багато інших. Для деяких географічних зазначень Європейського Союзу передбачений перехідний період до 1 січня 2026 року. Це стосується, зокрема, таких найменувань виноробної продукції, як шампанське, коньяк, портвейн, мадера, херес тощо. Повний перелік назв, які можуть застосовувати до 2026 року міститься у ст. 208 п. 3 Угоди про асоціацію.

В ході зустрічі сторони дійшли згоди щодо необхідності посиленої уваги до наближення українського законодавства до права ЄС та контролю за виробництвом автентичної української виноробної продукції під час перехідного періоду, зокрема тієї, яка зараз носить назву «коньяк України».

Також учасники переговорного процесу безпосередньо обговорили питання пов’язане з виконанням «Правил виробництва коньяків України» щодо обов’язкового використання зростаючої частки вітчизняного винного дистиляту при виробництві ординарних «коньяків України».

Відповідно до взятих на себе зобов’язань, ЄС надаватиме Україні підтримку, зокрема, в ідентифікації та реєстрації (як в Україні, так і у ЄС) нових географічних зазначень кількох українських продуктів та сприяння в ребрендингу «чутливих» продуктів.

Остаточне рішення щодо нових найменувань для «чутливих» продуктів, зокрема, для «коньяку України», повинно бути виваженим та стати результатом широких консультацій української влади з національними виробниками.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json