10 вересня 2015 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі з врахуванням рекомендацій Мінекономрозвитку прийняла рішення про скасування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту, які діяли з квітня 2013 року.
Вказане рішення було прийнято за результатами аналізу ситуації, що склалась на ринку легкових автомобілів в Україні, та з урахуванням затверджених Органом врегулювання суперечок рекомендацій у справі "Україна – спеціальні заходи щодо імпорту легкових автомобілів" відповідно до положень Домовленості про правила та процедури врегулювання суперечок СОТ.
Прийняття вказаного рішення засвідчило добровільне прагнення України дотримуватись правил, встановлених Світовою організацією торгівлі, та позитивно вплине на споживачів легкових автомобілів через зменшення ставок ввізного мита на рівні 2,15 % - 4,32 % в залежності від об’єму циліндрів двигуна.
Спеціальні заходи щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту скасовуються з 30 вересня 2015 року. Відповідне повідомлення було опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» (12.09.2015).
Довідково:
з 14 квітня 2013 року за результатами проведення спеціального розслідування було застосовано спеціальні заходи щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту.
Спеціальні заходи застосовувались терміном на три роки шляхом запровадження спеціального мита щодо імпорту в Україну легкових автомобілів залежно від робочого об'єму циліндрів двигуна:
-
понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3 у розмірі 6,46 % (код згідно з УКТЗЕД 8703 22 10 00);
-
понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3 у розмірі 12,95 % (код згідно з УКТЗЕД 8703 23 19 10).
12 лютого 2014 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення про лібералізацію спеціальних заходів.
З 14 квітня 2015 року розмір ставки спеціального мита щодо імпорту в Україну товару, стосовно якого застосовано спеціальні заходи, знижено наступним чином:
-
понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3, які класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодом 8703 22 10 00 – до 2,15 %;
-
понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3, які класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодом 8703 23 19 10 – до 4,32 %.
30 жовтня 2013 року Постійне представництво Японії при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві звернулось до України із запитом на проведення консультацій відповідно до Домовленості про правила та процедури врегулювання суперечок СОТ. Позиція Японської сторони полягала у тому, що спеціальні заходи застосовані з порушенням окремих положень Угоди про захисні заходи СОТ та статті XIX ГАТТ 1994.
20 червня 2014 року було створено Групу експертів для розгляду суперечки "Україна – спеціальні заходи стосовно імпорту легкових автомобілів" (DS468).
26 червня 2015 року звіт Групи експертів було поширено серед членів СОТ.
20 липня 2015 року звіт Групи експертів було затверджено Органом врегулювання суперечок СОТ у встановлені Домовленістю про правила та процедури врегулювання суперечок терміни, що зробило тлумачення та рекомендації Групи експертів обов’язковими для виконання Україною як членом СОТ, якого вони стосуються.
Відповідно до висновків Групи експертів Україні було рекомендовано скасувати спеціальні заходи щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту.
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |