Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
10.06.2021 | Запитання Тема: Оприлюднення інформації про закупівлю | Розширений перегляд |
|
|||
Статтею 10 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник оприлюднює через електронну систему закупівель, зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про виконання договору. Обов'язкові реквізити визначені Законом, форми таких інформацій відсутні. Тобто, яку інформацію дозволить оприлюднити майданчик, така оприлюднюється із урахуванням вимог Закону. Наказом від 11.06.2020 № 1082 визначено, що: 1. "Розміщення інформації здійснюється шляхом заповнення електронних полів та завантаження відповідних документів"; 2. "Після внесення інформації в електронні поля на неї накладається КЕП. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку". Чи є обов'язок у замовника оприлюднювати, зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про виконання договору, у вигляді документа, доступного для друку чи достатньо оприлюднити документ шляхом внесення інформації в електронні поля із КЕП? | ||||||
Відповідь | ||||||
23.04.2021 | Запитання Тема: Відкриті торги | Розширений перегляд |
|
|||
Я задав питання та отримав відписку з посиланням та перепосиланням, які не містять відповіді на моє питання. "Запит № 638/2021 опрацьовано та надано відповідь, яка розміщена за посиланням: Посилання на відповідь розміщене на сайті Мінекономрозвитку" ПРОШУ надати мені конкретну відповідь без перепосилань. Документ із накладеним зображенням типу ватермарк та без КЕП, без "Згідно з оригіналом", без посади, дати та підпису є скан-копією документа чи ні? Ще раз прошу виконати свою роботу та надати відповідь без посилань. | ||||||
Відповідь | ||||||
16.04.2021 | Запитання Тема: Інше | Розширений перегляд |
|
|||
Просимо надати пояснення щодо Інформації щодо електронних підписів яку опубліковано 04 березня 2021 року о 11:37 на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/informaciya-shchodo-lektronnih-pidpisiv. виходячи з Листа від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерства цифрової трансформації України у учасників тендерів є можливість до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» і інформація щодо електронних підписів яку опубліковано 04 березня 2021 року о 11:37 на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/informaciya-shchodo-lektronnih-pidpisiv є не до кінця зрозумілою та не враховує терміни дії удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Як можна користуватися даними роз'ясненнями, які полягають в тлумачені того, що удосконалений електронний підпис не є кваліфікованим електронним підписом, коли у Законі України "Про електронні довірчі послуги" у пункті 23 частини 1 статті 1 чітко прописано, що кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. З огляду на тлумачення Закону УЕП це той самий КЕП. Єдина відмінність кваліфікованого електронного підпису від удосконаленого електронного підпису — зберігання на захищеному носії — токені чи у хмарі. Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Тобто учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції удосконаленими електронними підписами, якщо інше не передбачено тендерною документацією Замовника. А виходячи з вищевикладеного тлумачення п.23 ст.1 Закону: "кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний. Тож виходячи з вище викладеного просимо надати роз’яснення щодо участі нашої компанії у закупівлях в системі Прозоро з приводу виконання вимоги накласти КЕП / УЕП на пропозицію. | ||||||
Відповідь | ||||||
15.04.2021 | Запитання Тема: Відкриті торги | Розширений перегляд |
|
|||
Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) звертається за роз’ясненням щодо наступного питання. Замовник при проведенні закупівель керується ЗУ "Про публічні закупівлі" (зі змінами) (далі – Закон). Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Виходячи з положень Закону України "Про електронні довірчі послуги", у тендерній документації Замовника визначено, що пропозиція учасника в цілому повинна бути скріплена, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (окрім учасників-нерезидентів). Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Відповідно до пункту 23 частини 1 статті 1 Закону України "Про електронні довірчі послуги", кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також Постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 р. № 193 "Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів" (зі змінами від 17.03.2021 № 227) установлено,що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають вимогам до удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. Під час здійснення закупівель учасники – юридичні особи використовують удосконалені електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів: "Тип підпису: Удосконалений; Сертифікат: Кваліфікований". Які дії повинен здійснити Замовник за таких обставин? Чи має він право відхилити такого учасника, якщо у протоколі створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису зазначено: "Тип підпису: Удосконалений" замість: "Тип підпису: Кваліфікований". | ||||||
Відповідь | ||||||
29.03.2021 | Запитання Тема: Відкриті торги | Розширений перегляд |
|
|||
Документи на участь у відкритих торгах подаються посадовою особою, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі. Всі документи підписує уповноважена особа та накладає власний КЕП. До тендерної документації також додаються документи, що свідчать про право підпису тендерної пропозиції уповноваженою особою (наказ на призначення, довіреність). Договір за результатами відкритих торгів підписує керівник підприємства - ДИРЕКТОР. Відповідно до ст.17 ЗУ "Про публічні закупівлі" для участі у відкритих торгах учасник надає відомості про те що: " 3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми." Після оголошення замовником переможця учасник торгів надає протягом 10 календарних днів документи по ст.17 та повинен надати оригінал довідки про несудимість з МВС про керівника підприємства та/або особу, що підписувала тендерну пропозицію (якщо підписував не керівник, а інша уповноважена на це особа). 1) Чи правомірне підписання договору за результатами торгів не уповноваженою особою учасника, яка підписала тендерну пропозицію, а директором підприємства? 2) На етапі подання тендерної пропозиції документів на участь у відкритих торгах по ст.17 ЗУ "Про публічні закупівлі" всім вимогам має відповідати лише службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі? Чи на керівника підприємства (директора), який буде підписувати договір за результатами проведення відкритих торгів, учасник теж подає документи про відповідність вимогам по ст.17 ЗУ "Про публічні закупівлі"? Чи вказувати в довідці обох осіб, і уповноважену особу, яка підписала тендерну пропозицію і на керівника підприємства(директора), який підписує договір за результатами торгів? 3) Документи про право підпису договору керівником підприємства (директором) за результатами проведених торгів надаються на етапі подання тендерної пропозиції на участь у відкритих торгах чи протягом 10 календарних днів після визначення замовником переможця? 4) На кого учасник надає оригінал довідки про несудимість з МВС за результатами проведення відкритих торгів, протягом 10 календарних днів, після оголошення замовником переможця? На керівника підприємства (директора), який підписуватиме договір за результатами відкритих торгів? Чи на уповноважену особу учасника, яка підписала тендерну пропозицію учасника? Чи на обох? 5) Під час подання тендерної пропозиції учасником відкритих торгів хто має візувати (погоджуватися) з проектом договору про закупівлю? Безпосередньо керівник підприємства(директор), який буде підписувати договір за результатами проведення торгів? Чи проект договору може завізувати уповноважена особа, яка подає тендерну пропозицію на участь у відкритих торгах? | ||||||
Відповідь |
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |