|
12.04.2017
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Роз'ясніть, будь ласка, наступне. Через декілька днів після підписання договору про закупівлю переможець торгів повідомив про дострокове його розірвання в зв'язку з неможливістю виконання. Чи може Замовник кваліфікувати переможцем іншого учасника цієї процедури закупівлі та укласти з ним договір, чи йому слід оголошувати нову процедуру закупівлі?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини третьої статті 32 Закону у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
Таким чином, замовник може визначити переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув до укладення договору між замовником та попереднім переможцем торгів.
Крім того, виходячи зі змісту статті 19 Закону, звіт про результати є підсумковим документом, який фіксує завершення процедури закупівлі та містить інформацію щодо дати укладення договору про закупівлю, підстави для прийняття рішення про неукладення договору про закупівлю. Разом з тим, відповідно до частини другої статті 19 Закону звіт про результати проведення процедури закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу.
|
|
17.10.2017
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
|
Розширений перегляд
|
|
Центр ранньої соціальної реабілітації дітей інвалідів (надалі – Центр) проводить Відкриті торги з публікацією англійською мовою ID UA-2017-09-15-001021-a ( https://www.dzo.com.ua/tenders/1482504) на закупівлю обладнання для реабілітації.
16.10.2017 о 11:00 відбулось розкриття пропозицій учасників.
Згідно реєстру публічного порталу закупівель (далі – Система, Портал), подано 4 пропозиції, а саме:
2 ТОВ "Медилайн", ID:e3dbe430f31e4aa297210251d5dc3b9c
3 ТОВ "РЕХАФЛЕКС", ID:9e11cac0f47a410cb89b3287b1ef8068
4 ХМУВП "Воля" ХОФ "Соціальний захист і реабілітація інвалідів", ID:066e3abd2bb74c588268850d85d46d5a,
5 Підприємство об'єднання громадян "Центр комплексної реабілітації інвалідів "Акмеа", ID: 4d8e12a29027453f8b1bee2da73bf465.
Довідкова інформація:
- Замовник користується ліцензованим програмним продуктом.
- Комп’ютерна техніка Замовника нова та відповідної якості.
- Користування інтернет браузерами: Google Chrome, Safari, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera.
СУТЬ ЗВЕРНЕННЯ:
СИТУАЦІЯ № 1.Система сформувала реєстр пропозицій без учасника під №1, та містить пропозиції учасників №№2,3,4,5.
ЗАПИТАННЯ –
1.1. У чому причина відсутності пропозиції учасника №1?
1.2. Чи достатньо у Замовника підстав для прийняття відповідних рішень щодо розгляду пропозицій учасників при відсутності пропозиції учасника №1?
1.3. На що повинен посилатись замовник приймаючи рішення на етапі прекваліфікації та розгляді пропозицій учасників стосовно відсутності пропозиції учасника №1?
1.4. Які інші дії Замовника повинні бути на даному етапі процедури закупівлі враховуючи ситуацію?
СИТУАЦІЯ № 2.Система не формує та не завантажує реєстр пропозицій (Завантажити реєстр пропозицій дані Публічного порталу). Система зазначає помилку з наступним текстом «Сталася помилка серверу 500».
ЗАПИТАННЯ:
2.1. У чому причина, що Порталом не формується та не завантажується реєстр пропозицій учасників?
2.2. Чи може Замовник розглядати пропозиції учасників №№2,3,4,5 враховуючи відсутність пропозиції №1 та не можливість Порталом сформувати та завантажити реєстр пропозицій?
2.3. Які інші дії Замовника повинні бути на даному етапі процедури закупівлі враховуючи ситуацію?
СИТУАЦІЯ № 3. Портал не дає можливості відкрити та переглянути документи, що розміщенні в системі учасником закупівлі: товариством з обмеженою відповідальністю «РЕХАФЛЕКС», за порядковим номером реєстру пропозицій №3 та ID: 9e11cac0f47a410cb89b3287b1ef8068.
ЗАПИТАННЯ:
3.1. У чому причина не відкриття документів поданих учасником ТОВ «РЕХАФЛЕКС» ID: 9e11cac0f47a410cb89b3287b1ef8068,
3.2. В який спосіб Замовник використовуючи ресурси Порталу може звернутись до Учасника за роз’ясненнями щодо поданої ним пропозиції, щоб таке звернення Замовника була зафіксовано Проталом та відображало подальшу відповідь Учасника.
3.3. Чи може вважати, що учасником подано пропозиці з докумеентами (файлами) у форматі «PDF» (Portable Document Format), або «JPG» (JPEG) (Joint Photographic Experts Group),
3.4. Які дії повинен здійснити Замовник враховуючи ситуацію?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що питання реалізації в електронній системі закупівель вимог законодавства розглянуто в листі від 07.02.2017 № 3302-06/3810-03 “Щодо електронної системи закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=2&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
|
|
12.01.2022
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Чи можна проводити переговорну процедуру закупівлі у разі, якщо Відкриті торги проводились відповідно до річного плану різних років (Перші - річний план закупівель 2021 року, Другі - річний план закупівель 2022 року),
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з статтею 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, передбачених частиною другою статті 40 Закону, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом.
Згідно з статтею 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Отже, виходячи з норм статей 4 і 40 Закону, переговорна процедура закупівлі з підстав двічі відмінених процедур відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій може бути застосована замовником з урахуванням того, для забезпечення потреби якого року здійснюється закупівля. Так, для потреб поточного року всі три процедури закупівлі (двоє відкритих торгів та переговорна) мають бути проведені у одному бюджетному періоді. У разі ж, якщо закупівля шляхом застосування відкритих торгів для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах для наступного бюджетного року за відповідним предметом закупівлі була розпочата наприкінці поточного бюджетного року та не відбулася через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом, то замовник може враховувати таку закупівлю для укладання договору про закупівлю в наступному бюджетному році на підставі переговорної процедури закупівлі у відповідності до пункту 1 частини другої статті 40 Закону.
Водночас повідомляємо, що відповідь на питання висвітлено в листах від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06 “Щодо переговорної процедури закупівлі” та від 10.09.2020 №3304-04/55366-06 "Щодо передумов здійснення закупівель", від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 “Щодо планування закупівель”, розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за покликанням:
https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=60124
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F55366-06
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F54160-06
|
|
02.01.2018
|
Запитання
Тема:
Предмет закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня.
Чи потрібно включати до річного плану закупілель (предмет закупівлі - 90910000-9 - послуги з прибирання (послуги з прибиряння офісних приміщень)) що надаються за окремими (кількома) цивільно-правовими договорами (ЦПХ)?
Сподіваюсь на відповідь.
Дякую.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з пунктом 17 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономрозитку від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок).
Відповідно до положень абзаців другого та четвертого пункту 1 розділу II Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої - восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Відповідно до статті 2 Закону цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Водночас відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
Таким чином, у разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт або послуг, така закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону, шляхом застосування однієї із процедур, передбачених статтею 12 Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом.
|
|
04.04.2019
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Учасник відмовився від підписання договору. Чи є законодавчо встановлений (зазначений) термін або строк згідно ч.4 ст.35 Закону згідно якого замовник повинен відмінити торги і строк для публікації рішення замовника щодо відміни торгів після прийняття такого рішення, визначений стосовно саме переговорної процедури закупівлі(скороченої)
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що схоже за змістом питання розглянуто у запиті 741/2018, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=f5aeae69-855c-4d57-9987-f0ad2604a79c&lang=uk-UA
|